Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Niuwe vraagje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-10 - 18:34:32 send message to pattie

goffini is de dierenarts er ook op dinsdag..? razz :p


elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-01-10 - 18:43:27 send message to elfje

Mijn papegaaitje had het meegekregen vanuit het nest en had dus besmette ouders. Dit is wat Utrecht heeft gezegd na de autopsie. Omdat het de acute versie van PBFD had, dan lijkt het op AIDS. (Ik ben maar een leek en zeg wat hun toen zeiden!)hij had geen misvormde veren etc.

Maar Pattie zoek is op Google ernaar dan vindt je best een hoop informatie over PBFD en kan je dingen uitprinten en nog is nalezen en zelf je conclusies een beetje eruit trekken.


pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-10 - 18:53:27 send message to pattie

Ik hoef er niet echt informatie over alleen wat meningen en die zijn verdeelt..! Als ik aan de dierenarts vraag wat het beste is zegt hij tseten die hap voor 180 euro.. Zelf wil ik ze laten testen maar dat is weer niet 100 procent betrouwbaar dus denkik, waarom testen..? zoals je ziet ik ben er totaal niet uit omdat iedereen een andere mening heeft..


pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-10 - 18:58:43 send message to pattie

I


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-01-10 - 19:17:51 send message to oranjekuif

Toch nog 1 vraagje aan elfje:Weet je nog of er in het autopsierapport stond,,met zekerheid PBFD,of waarschijnlijk.(puur uit intresse)



P.S misschien wel intressant voor andere ze heefd het over een acute vorm(dit wil dus zeggen dat er meerdere vormen zouden zijn)


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-01-10 - 19:18:08 send message to goffini

Dennis,
Er wordt niet standaard getest op 3 ziektes.
Althans niet bij Feld , dat bepaal ik zelf waar ik op wil laten testen.
Ik weet alleen niet, zoals gezegd, of drie testen ook drie keer 42 euro is.


elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-01-10 - 19:33:08 send message to elfje

Goffini,
Het is 8 jaar geleden nu en er werdt met 100% zekerheid PBFD vastgesteld. En er schijnen dus 2 vormen te zijn voor zover ik het heb begrepen, de vorm die mijn papegaaitje had die lijkt op Aids bij mensen en werdt een acute versie genoemd dan worden alle witte bloedlichaampies door de rode opgevreten of precies andersom en is de vogel maar heel kort echt ziek en sterft.Mijn vogel had dus geen rotte veren etc Hij was ook nog te jong om zijn eerste rui al te hebben. Hij stierf toen hij 14 weken was.

Dan heb je de vorm waarbij de veren vervormd en de snavel zelfs kan gaan rotten en kan de vogel nog een lange tijd blijven leven.(lijdensweg) En je hebt nog de dragers van het virus die eigenlijk gezond eruit zien sad :(

Ik heb nog even gezocht of wij het onderzoeksrapport hadden maar volgens mij moest ik dat in de papegaaienzaak achterlaten voor mijn zogenaamde aankoopgarantie. (en nee niet de bekende sjacheraar happy :)


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-01-10 - 20:24:24 send message to goffini

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Elfje
Dat is ook de info die ik heb.
Er is eigenlijk geen test die 100% betrouwbaar is.



pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-10 - 20:27:55 send message to pattie

was dat voor mij goffini??


Zonnetje
Website Member
Posts :33

Website Member
2005-01-10 - 20:51:55 send message to Zonnetje

wat is betrouwbaar? dierenarts van het NOP stuurt 3 monsters van dezelfde vogel naar Van Haringen,Gendika en Engeland. Van Haringen en Gendika kregen verschillende uitslagen. In Engeland 3 dezelfde uitslagen. Je kunt hier nu zelf uit afleiden welke test het beste is.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-01-10 - 20:57:18 send message to Dennis Fr.

goffini heel apart dan hier word getest op 3 ziektes voor 44€

maar zal dan wel overal verschillen.

geldklopperij is het dan in mijn ogen.

Groeten Dennis


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-01-10 - 21:09:33 send message to johanblok

Het is niet zo dat uit de bovengenoemde test door het NOP geconcludeerd kan worden dat die in Engeland betrouwbaarder is. Dit is statistisch absoluut niet verantwoord. Wat wel onomstotelijk duidelijk is, is dat de test verre van betrouwbaar is. Voor degene met een enkele huiskamerpapegaai lijkt het mij niet veel zin hebben om te testen. Andere vogels zullen niet besmet worden en behandeling is toch niet mogelijk terwijl de test ook nog eens niet betrouwbaar is. Mijns inziens schiet men er dan niets mee op. Voor iemand met veel meer papegaaien die ook geregeld aankopen doet op verdachte plekken ligt dat anders, maar dan zal minstens twee keer getest moeten worden op PBFD.


pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-10 - 21:11:05 send message to pattie

net was het 42..?? hoeveel is het nou..?? Dus ik krijg bij dhr Feld 3 testen voor 42 euro, consult, testen opgestuurd en alles inbegrepen..?


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-01-10 - 21:17:32 send message to Dennis Fr.

dat voor voor 44€ is bij ons in enschede bij frowijn&vermeulen
dat is te ver voor jou denk ikwink ;)

Groeten Dennis


pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-10 - 21:33:17 send message to pattie

beetje wink ;)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 75 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede