Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vogels vangen uit het wild nederland Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-12-11 - 18:32:04 send message to P.Rooth

Ik las net dat er in Heerenveen een kat betrapt is met een verboden val ( vossenstap ) aan 1 van ze poten .

Jankverhalen die met vasthouden te voorkomen zijn .

Paul


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2012-12-11 - 18:54:37 send message to medaar

katten : poesiemauw kom eens gauw ?
mooi liedje . geniet er nog van .
is van akkeakke toetoe
weg zijn wij
vrolijk en blij

de katten in de wei

volgend jaar gaan we , wel een andere hebben .

miauw ik hou van jou . lief een poesje ?

de zon ?? en dan ??

de wet ? met de pet ??
angry



rob75
Website Member
Posts :80

Website Member
2012-12-11 - 19:32:13 send message to rob75

volgens mij worden er niet alleen vogels uit het wild gevangenlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-12-12 - 07:09:37 send message to Vogelen

ehhh, paul.. Binnenhouden is een discussie opzich. De gemiddelde kattenhouder is net zo gek op zijn katten als jij op je vogels. Daarnaast wordt de kattenoverlast vaak ook wel overdreven vermoed ik. Mijn ervaring is dat de vogels er na een paar dagen al wel aan gewend zijn.


casehulsebosch
Website Member
Posts :152

Website Member
2012-12-12 - 08:45:32 send message to casehulsebosch

Quote Interactivet: "Verder is het heel lang geleden geweest dat ik nog iets gehoord heb over rose schieten in Australie"

Nu hoor je het dus uit de eerste hand van mij en ik vogel aardig wat af in Australie.
Gebeurt nog dagelijks en niet alleen rose. Een van mijn vrienden schiet met regelmaat 28's en brilvogeltjes in het Zuid Westen van WA. Zag ook witstaart zwarte kakatoes uit het veld gemaaid worden met een shotgun (jachtgeweer?)

En Ton Koek met zijn theorie over door het rode licht rijden.
Ik dacht altijd dat de regel in Nederland was dat bij een rood licht de eerste 5 automobielen er nog door mogen. (ps ik ben een oud diender uit de rand stad)

groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.


casehulsebosch
Website Member
Posts :152

Website Member
2012-12-12 - 08:56:50 send message to casehulsebosch



een fotootje van wat rose wat eerder dit jaar in Oodnadetta



Dit bericht is door moderator Karel aangepast

casehulsebosch
Website Member
Posts :152

Website Member
2012-12-12 - 09:01:46 send message to casehulsebosch

En mischien kunnen we er over gaan nadenken die katten te gaan registreren zoals we dat met honden doen.............. en in West Australie.

http://dlg.wa.gov.au/Content/Legislation/ProposedCatAct.aspx

Lopen ze daar dan voor of wij in NL achter?

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2012-12-12 - 09:16:50 send message to blg

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

In NL worden de katten pas geregistreerd als de overheid denkt er belasting over te kunnen heffen. laugh :D

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hondenbelasting

Al sinds de middeleeuwen wordt hondenbelasting geheven. Het werd ingevoerd om de overlast van met name van zwerfhonden te beperken en om de verspreiding van hondsdolheid tegen te gaan.

Daarnaast zag de overheid er in de tijd dat de hondenkar als transportmiddel werd gebruikt, een middel in om transportbelasting te kunnen heffen.

Tegenwoordig, begin 21e eeuw, wordt er dikwijls van uitgegaan dat de heffing van hondenbelasting is gerechtvaardigd teneinde de overlast van hondenpoep terug te dringen, vanuit het beginsel "de vervuiler betaalt". Er bestaat echter geen direct verband tussen de heffing en de kosten die een gemeente maakt om overlast tegen te gaan


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-12-12 - 16:07:42 send message to mijnkaketoes.nl

Kees

Neem de volgende keer even een kistje rose's mee happy :)

Henk


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2012-12-12 - 21:13:43 send message to interactivet

Bedankt Kees. Weet ik dat ook weer. Kan egter niet anders om te denken dat het verbod op uitvoer van vogels in Australie tog duidelik positieve resultaten heeft in de bevolkingsgroei van de wilde vogel. duidelik te zien uit je prachtige foto. Als het toegelaten was ze te vangen en uit te voeren waren der waarschynlik geen over om te schieten ( niet dat ik dat goedkeur).


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-12-12 - 21:22:55 send message to P.Rooth

Hallo Vogelen
Overdreven is het zeker niet dat de gemiddelde katten "liefhebber " ff anders is dan je verondersteld .

Ik ben tot nu toe 3 kattenliefhebbers tegengekomen die zijn/haar katten niet laat lopen .

1 kocht van mij een schrikapparaat om de katten IN de tuin te houden als die niet in huis zijn en 1 die Maincoon ( ofzo ) hield die in een ren/voliere geplaatst werden als die niet in huis zijn ( kosten een paar centen natuurlijk )

En mijn schoondochter die haar katten in huis hield of in een ren omdat ze die niet kwijt wilde en niet in iemand anders tuin wilde laten kakken

Al de andere "kattenliefhebbers" schoppen de katten de deur uit als ze overdag niet thuis waren en 's avonds laat uitlieten en 's morgens weer erin .

Heb geen mededogen met (verwilderde) katten die op mijn erf komen en laat mijn vogels zich niet te pletter vliegen doordat die krengen op of tegen het gaas hangen .
Wennen doen ze er echt niet aan als het geen eigen kat is .

Registreren zou een heel goede zaak zijn kunnen ze al de (on)geregistreerden uit de velden schieten om de vogels in het veld incl de beschermde te beschermen .

Paul



ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2013-01-07 - 12:23:03 send message to ParkietenTom

Wat een slecht motief om wildvang goed te keuren. Zo te zien draait het meer om geld dan om de hobby en het welzijn van de vogels.


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2013-01-07 - 16:27:09 send message to digipeet58

zelf een kat nemen en die loslaten in je eigen tuin, bijna geen last meer van andermans katten.
laat een ieder zijn eigen dier houden en er voor zorgen verketter elkaar niet langer.
als iedereen zo goed zorgt voor zijn naaste als voor zijn vogels dan zou de wereld er heel wat beter uit zien.happy :)sad :(wink ;)


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-01-09 - 13:59:50 send message to rupicola

Voor wat betreft het vangen van vogels in Nederland kunnen we vrij kort zijn:
dit is simpelweg een wettelijk verboden activiteit.

Met het uitvoeren van deze activiteit riskeert men dus inbeslagname van geld en goederen, waarbij nadrukkelijk opgemerkt dat dit dus wel even iets verder kan gaan dan de gevangen vogeltjes in kwestie.

Een ander niet te onderschatten neveneffect van lieden die gepakt worden met illegale vangsten is het rechtstreeks beschadigen van de gehele -en bovendien toch al onder maatschappelijke druk verkerende- vogelhouderij!
Kopers van dergelijke vogels werken daar in feite actief aan mee. Maakt uw keuze.


De uitvalpercentages door gedomesticeerde huisdieren en (al dan niet) invasieve exoten mogen we niet onderschatten.
Er mag gerust gesteld worden dat de predatiedruk door deze groep op de natuur groot is, waarbij opgemerkt dat deze predatiedruk dus plaats vindt nāāst de reguliere natuurlijke predatiedruk!

Iets meer toegespitst op de in dit topic genoemde huiskatten:
De echte 'dauwtrappers' onder ons zullen vast wel eens de half of geheel verwilderde katten in actie hebben gezien en ik kan u verzekeren: dat liegt er niet om!
Bovendien zal het menigeen verbazen welk formaat prooi deze katten kunnen prederen.

U wilt overigens ook niet weten hoeveel katten er
voor, maar ook tijdens en nā de vakantieperiodes in buitengebieden terecht komen.

Wij zien daar elk jaar weer de gevolgen van, waaronder overigens ook de seizoensgerelateerde toename van verkeersslachtoffers, hetgeen in feite het zelfregulerende gedeelte van het probleem inhoud.

Voor mensen die de illusie hebben dat 'onze poekie' zoiets niet doet, of voor de katteneigenaren die het weinig of niets uitmaakt:

Houdt u er wel even rekening mee dat er in buitengebieden en in natuurgebieden wel degelijk afschotregelingen bestaan!

Het permanent binnenhouden van huiskatten hoeft in het geheel geen probleem te zijn, maar vergt een paar voorzieningen en daarmee uiteraard ook wat kosten.
Het mag mijns inziens zeer betreurenswaardig heten dat velen wel de lusten, maar niet de lasten van het houden van een kat accepteren.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-01-09 - 15:33:28 send message to Vogelen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Tsja, dan zal er binnenkort waarschijnlijk geen vogel meer in NL te bekennen zijn! Lijkt me wat overdreven allemaal. Daarnaast betwijfel ik of er in NL wel een levendige handel in "illegalen" bestaat. Waar baseerd de vogelbescherming zich op? Ik ken niemand die zich daar mee bezig houd of heeft gehouden. Op die spaarzame stukjes uit het nieuws na nog nooit van gehoord. Rotte appeltjes zijn overal te vinden.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 132 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede