Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vogels vangen uit het wild nederland Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2012-12-08 - 04:21:56 send message to interactivet

Ben, ik denk het probleem is dat als het vogels vangen toegelaten word de hoeveelheid vangst moeilik te kontroleren is. Aldus de redenatie liever niet toelaten als wel. Verder is het heel lang geleden geweest dat ik nog iets gehoord heb over rose schieten in Australie en blauwvoorhoofds in Argentinie. Nou ja, met mensen die klagen dat ze hun vogels niet kwyt komen vanwegen de ekonomiese krizes waarom nog vogels vangen?


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-12-08 - 08:27:39 send message to mijnkaketoes.nl

Tot op heden blijft er nog geen enkele argumentatie overeind Ben. Daarbij heb ik nog geen enkele dag katten met iedere dag vogels naar binnen zien lopen. Dus die schamele miljoen van je zal al snel weer teruglopen naar duizenden. Daarbij zijn het vaak ook de zwakker die ze vangen. Maar waarschijnlijk heb jij een super soort kat. Ik ben niet perse tegen de jacht als het maar een functie heeft. Maar om nu 5000 ganzen de lucht in te gooien en schieten maar, vaak door debielen die nog geen eens kunnen schieten vind ik persoonlijk niks. Vergassen lijkt me humaner dan nog maanden met hagel in je lijf rondvliegen maar eerlijk gezegd heb ik daar weinig verstand van.

Ook ik ben er een voorstander van daar waar overschotten zijn om eens te kijken of dit niet beter te verdelen is. Waarom afschieten of vergassen. Echter heb ik me door een bioloog laten uitleggen dat dit nog niet zo makkelijk is. Door sommige soorten te verplaatsen verstoord men ook de natuurlijke omgeving van de bestaande soorten.

Henk


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2012-12-08 - 10:21:43 send message to Niltava

quote
Daarbij zijn het vaak ook de zwakker die ze vangen

Is dat zo?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2012-12-08 - 10:34:33 send message to Niltava

quote
Leuke vergelijking...

Er rijden per dag 1000 mensen door rood, toch krijg jij die bekeuring als ze je snappen, wat is het leven toch oneerlijk.

Maar gelukkig ben je tegen vogesl vangen.

Meestal gaan vergelijkinge mank.

Denk dat het toch een keuze is.
De mens beslist.(helaas vaak)

Het blijft natuurlijk een beetje vreemd dat vele vogelliefhebbers falikant tegen het vangen zijn (vooral al ze hier moridicus tegen verklaren te zijn maar op andere besloten fora hun medewerking wel verlenen!!), terwijl alle vogels die we houden van kip tot kanarie uit(eindelijk) het wild komen.
Is dan het omgekeerde dus dan ook geldig; is elk een die vogels houd ook voor vangen? Nee ook niet.
Nadat ergens de keuze is gemaakt dat er iets weg moet(overigens vaak dubieus) volgens mij er wel een optie zijn om iets anders te bedenken dat simpelweg te doden.
M.a.w. het is een keuze


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-12-08 - 11:19:20 send message to Vogelen

Volgens mij komt een aanzienlijk deel van de in NL gehouden katten nooit buiten. Onze kat heeft zijn hele leven nog niks gevangen, veel te lui om te werken voor de kost.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-12-08 - 12:14:45 send message to Ton Koek

Los van of de aantallen reëel zijn, al zouden het er wel 100 miljoen zijn, dat is toch geen reden om dan te zeggen, dat beetje wat ik roof, telt dan niet?
Het is verboden, net als door rood rijden.
De reden van een verbod is niet relevant als je gepakt wordt, een overtreder hoort bestraft te worden, toch?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2012-12-08 - 12:51:53 send message to Niltava

Korrekt. Maar gaat het om het gepakt worden of niet door rood licht rijden wink ;)


Araproject
Website Member
Posts :106

Website Member
2012-12-09 - 22:19:04 send message to Araproject



blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2012-12-09 - 22:31:43 send message to blg

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Waarschijnlijk hebben jullie niet het het filmpje op beleefdelente gezien waar een kat het nest van de merels leeg rooft.
Diegene die zijn kat buiten vrij laat rond lopen wert niet wat er gebeurd, elke kat is een roofdier.


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2012-12-10 - 13:01:12 send message to digipeet58

ja, en dat zal nooit veranderen.laugh :Dangry


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-12-10 - 13:41:45 send message to P.Rooth

Katten die los lopen moeten een bel dragen liefts 1 van een kilo of 5 vangen ze geen vogeltjes meer en zeker geen bedreigde soorten

Ving trouwens vanmorgen een roodborst levendig en wel in een rattenval .

Geen vraag naar dus maar losgelaten wink ;)

Paul


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2012-12-10 - 19:18:29 send message to medaar

is hetvogels vangen ? of katten ?.
anno 1936 , alle europese vogels , bij wet te , hebben of te vangen . in nederland .

vang nu die katten .angry


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2012-12-11 - 12:43:05 send message to ginoheeren

kunnen de katten eigenaren de kat niet gewoon binnen houden zodat andere er ook geen last van hebben
of een katten belasting in voeren zoals bij de honden


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-12-11 - 13:13:26 send message to P.Rooth

Medaar heeft een goed punt

Wij als mensen mogen geen inlandse vogels vangen of houden die uit het 'wild 'komen daarbij zijn wij verantwoordelijk voor onze huisdieren wat die ook uitvreten .

Dus kat eruit geschopt bel aan ze nek Mag wat mij betrefd 10 kilo zwaar zijn heb n.l veel overlast van katten .sad :(

Paul


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2012-12-11 - 16:37:13 send message to blg

http://vangkooien.nl/
Opvangen en naar het dierenasiel brengen.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 136 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede