Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Papegaai In Huis Per 1-01-2013 VERBODEN? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-07-31 - 14:50:17 send message to Vogelen

Hobbykwekers met kleine kweekboxen zijn vrijwel altijd maar tijdelijk. Daar beleef je weinig of geen plezier aan. Daarnaast denk ik dat er aan kweekboxen ook veel fabeltjes hangen. Mij is ook vaak verteld in het verleden dat je grijze en verschillende anderen in een box kweekt en anders vrijwel niet. Gewoon onzin!

Ik heb eigenlijk niks tegen broodkwekers. Of je nu koeien melkt, kippen fokt of vogels kweekt, wat is het verschil? De enigste broodkweker die ik ken heeft zijn vogels ook beter gehuisvest dan menig hobbykweker! Daarnaast gaan vogels uit kweekboxen vaak ook niet lang mee. Een vogel is gebouwd om te vliegen, anders zijn ze zo versleten.

Mijn huis staat sind kort te koop. Belangrijkste voorwaarde voor een nieuwe woning is volop ruimte voor grote vluchten. (en niet te dicht op het huis, voorwaarde 2 van mijn vrouw)





Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2012-07-31 - 15:40:07 send message to Ramon

Dus Wiechmann en Henk de Laat, omdat ik tegen de handel van niet zelfstandige jongen ben, ben ik jaloers, kweek ik geen vogel van waarde en kraam ik bij iedere topic onzin uit.
Ik zal je vertellen dat ik jaren geleden 25 koppels papegaaien en Kaketoes in mijn colletie had, op een gegeven moment begon het mij tegen te staan dat je bijna alleen maar vraag kreeg naar jongen die nog niet zelfstandig waren. De zelfstandige jongen waren nauwelijks in trek. En echt, al had ik toen best wel een redelijke collectie van waarde, dit ging mij tegenstaan,ik wil graag de jongen zien opgroeien en ervan kunnen genieten als ze in de vlucht vliegen. En de extra euro’s die je voor een onzelfstandig jong kunt vangen, intereseert mij totaal niet. Het gaat mij om mijn hobby vogels houden en kweken. O ja, na mijn verhuizing enkele jaren geleden, zijn het alleen nog maar de standaard grasparkieten die ik heb. Kweken doe ik nu alleen nog voor de tentoonstelling. En er moet ieder jaar geld bij.


roberto
Website Member
Posts :9

Website Member
2012-07-31 - 15:57:18 send message to roberto

broodfokkers wat een naar woord,ik ken in nederland maar twee bedrijven die daadwerkelijk hun inkomen verdienen met de kweek van jonge vogels van eigen koppels .voor de rest zijn wij gewoon soms een beetje (ik altans) doorgeslagen hobbyisten die proberen de hobby kostendekkend te houden .de hobbyist die er wel rijk van wordt mag mij dan weleens vertellen wat ik vereerd doe


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-07-31 - 15:57:41 send message to wiechmann

quote
Dus Wiechmann en Henk de Laat, omdat ik tegen de handel van niet zelfstandige jongen ben, ben ik jaloers, kweek ik geen vogel van waarde en kraam ik bij iedere topic onzin uit.


ramon waar heb ik dat gezegt .
en waar haal je vandaan. dat wij niet tegen de verkoop van niet zelfstandige vogels zijn.


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2012-07-31 - 16:18:53 send message to Ramon

Wiechmann excuus. Dat was Henk de Laat.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2012-07-31 - 16:40:29 send message to henkdelaat

Ramon,

Kweken doe ik nu alleen nog voor de tentoonstelling.

En dat is nu iets wat ik een vorm van dierenmishandeling vind.

Vogels een week of langer in een klein kooitje zetten en er dan een 100tal mensen langs laten lopen op 50 cm afstand of nog minder,en dat alleen maar om zo'n bekertje ergens neer te zetten dat iedereen kan zien hoe goed je wel bent met deze vorm van dierenwelzijn,BRAVO.

Broodfokkers leven van hun vogels hobbykwekers niet.

Henk.


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2012-07-31 - 17:28:50 send message to maewim

ramon waarom altijd zo negatief over handopfok
je hebt zelf een grijze roodstaart is dat dan soms natuurbroed zie topic 28/11/2004 die die was nog maar een jaar oud dus is hij zeker niet door de ouders opgevoed zodus hou het iets minder negatief en eerts in eigen huis kijken


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-07-31 - 17:31:35 send message to Ton Koek

quote
die was nog maar een jaar oud dus is hij zeker niet door de ouders opgevoed
Eh... hoe bedoel je dit?


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2012-07-31 - 17:39:44 send message to Ramon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

maewim, deze vogel is helemaal door de ouders grootgebracht. Ik heb haar pas bij de ouders weggehaald toen ze helemaal zelfstandig kon eten en drinken.
En, ik heb verder niks tegen het grootbrengen met de hand, maar wel in de handel met niet zelfstandige jongen.


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2012-07-31 - 17:42:28 send message to Ramon

Dus maewim, een beetje domme en voorbarige reactie.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-07-31 - 21:47:55 send message to Karel

"Vanaf hier weer on topic svp. Persoonlijke aanvallen leiden tot niets.......behalve ruzie."


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-07-31 - 23:23:13 send message to DirkD

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Honden en katten zijn gedomesticeerd maar dit is niet gebeurd door jongen van de ouders weg te halen en deze zelf te gaan spenen.
Dit is ook niet gebeurd met paarden, koeien ,varkens ,kippen enz.

Selectie bepaalt welke dieren geschikt zijn om aan de mens en hun behoeftes te voldoen.
Door steeds op de meest geschikte dieren te selecteren zal de ideale vogel(enz) ontstaan.

Al de rest hoort niet thuis in voličres of kooien, niemand (behalve GOD) is in staat de natuur na te bootsen.

Voor dieren, niet meer in staat om zelfstandig voor nageslacht te zorgen zijn blijkbaar ook liefhebbers.(zie je ook vaak in natuurprograma’s)

Ik heb daar persoonlijk geen probleem mee


Mvg
Dirk


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2012-08-01 - 17:58:44 send message to henkdelaat

@DirkD,
Al de rest hoort niet thuis in voličres of kooien, niemand (behalve GOD) is in staat de natuur na te bootsen.


En als je niet in God gelooft??
Als je helemaal geen geloof hebt??
Als je Moslim bent??
Enz.Enz.

Henk.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-08-01 - 18:18:02 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dan naar Burgers Z00 Henk hebben ze een tropisch woud nagebootst haha

Volgens goed geďnformeerde bronnen hadden ze god hier niet voor nodig. W.s vroeg die een te hoog uurloon


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-08-01 - 18:59:27 send message to DirkD

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

God enz .
Daar geloof ik ook allemaal niet in maar blijkbaar zijn er hier meerdere die er van overtuigd zijn dat ze zich in deze positie bevinden.

In Belgie zijn 1/3 van de eierboeren gestopt omdat ze de investeringen niet aankunnen.
De groene jongens hebben bepaald dat een kip meer ruimte nodig heeft.
Eten we binnenkort eieren uit China of zuid Amerika.

Ondertussen kunnen we in Plopsaland misschien nog een regenwoud aanmaken.

Mvg
Dirk




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 144 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede