Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > 2 dagen en nu al slaperig.
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-05-01 - 10:28:31 send message to Rik

@Edou

Volgens mij snap je niet helemaal wat ik bedoel.

ELKE vogel kan drager zijn van papegaaienziekte zonder er zelf ziek van te zijn.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-05-01 - 10:36:30 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
...en je plaatst er een andere vogel bij, die binnen eenpaar dagen ziek kan zijn angry


Ik zag op je site dat jij ook wel eens mee hebt gedaan aan TT's. In principe doe je dan hetzelfde. Of gaan de vogels na de TT opnieuw in quarantaine en worden ze na de incubatietijd opnieuw getest op alle ziekten?

Wat ik bedoel: je kunt een hele boze smiley neerzetten maar ik probeer alleen iets neer te zetten ter overdenking. Je kunt iemand anders niet iets verwijten waar je zelf min of meer ook debet aan bent.


Jayjay
Website Member
Posts :87

Website Member
2012-05-01 - 11:22:32 send message to Jayjay

hoi, zelf dacht ik dat het kwam door de stress omdat het vogeltje gewend is om in een groepje te zijn.
Ik haal bijna al mijn vogels bij een betrouwbare kweker in Utrecht. Al 2 jaar lang en verder geen zieke vogels. Toen ik de verkoper mailde dat de vogel ziek was kreeg ik terug dat als het vogeltje het niet zou redden ik een nieuwe zou krijgen of evt het geld terug maar gelukkig was dit niet nodig.
Aan welke eigenschappen kan ik zien dat een vogel een ziekte heeft? ze vliegt eet drinkt slaapt op 1 poot, zit niet bol en kwettert wat, in mijn ogen is dit gezond.



GR.


rob75
Website Member
Posts :80

Website Member
2012-05-01 - 11:39:03 send message to rob75

@ Rik, het lijkt wel of dat soort mensen zo reageren omdat ze waarschijnlijk zelf problemen hebben,er zijn toch middelen genoeg om vast te stellen of je vogels ziek zijn...


Jayjay
Website Member
Posts :87

Website Member
2012-05-01 - 11:47:37 send message to Jayjay

@rob, wat zijn dat voor soort middelen?
En is het bij een dierenzaak te halen of bij een speciaal iemand.?




MVGr





MVGR


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-05-01 - 12:10:49 send message to Rik

Precies Rob!

Ook naar jezelf toe moet je eerlijk zijn. Niet getest = niet getest.

Het heeft weinig zin om de aandacht te verschuiven naar ziekteverwekkend grasparkieten terwijl je eigen hok misschien wel te kampen heeft met vogels die een besmettelijke ziekte onder de leden hebben.

Mijn vogels zijn niet getest en dus is het heel goed mogelijk dat ze drager zijn van een bepaalde ziekte. Net als ALLE andere vogels die niet zijn getest, ongeacht de soort!

Als je bang bent voor ziekten moet je alle vogels regelmatig testen en alle overige zorgvuldigheidseisen in acht nemen. Ook moet je dan niet meedoen aan TT’s.

Je kunt er ook voor kiezen om niet te testen en je kop in het zand te steken (voordelige keuze). De aandacht verleggen naar anderen (de grasparkieten van Rik happy :)) vind ik niet de juiste keuze.


rob75
Website Member
Posts :80

Website Member
2012-05-01 - 12:21:47 send message to rob75

ben ik helemaal met je eens Rik, er zijn volgens mij al discussies genoeg ove dit onderwerp geweest waar vooral werd gewezen naar iemand die zijn vogels liet testen.
ik heb dat noot begrepen, want het lijkt me prettig om te weten of je vogels wel of niet besmet zijn met papegaaienziekte, maar die mensen zullen de kosten wel te hoog vinden.

@jayjay, als je twijfelt en dat zeker wilt weten kun je ze laten testen, ik weet niet zo waar, mischien kun je dat op het forum terug lezen, en anders zal je dierenarts dat adres wel kennen denk ik



marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2012-05-01 - 12:27:02 send message to marc1

dat ging over mij Rob happy :)

hier kun je vogelslaten testen:

http://www.vogelziekenhuis.nl/

kosten 50 euro per onderzoek, duurt 7 dagen.


Jayjay
Website Member
Posts :87

Website Member
2012-05-01 - 12:38:02 send message to Jayjay

Dat is prijzig! Ik ben zelf nog een scholier en kan dat niet per vogel betalen. Dan toch liever eerst zelf uitzoeken wat het is, ik heb zelf ook tamme vogels die ik een jaar of 4 heb en daar heb ik het wel voor over als het nodig is.
Daarnaast was het parkietje de 1ste dag nog levendig dus ik denk dat stress ook een rol heeft gespeelt.
De meeste vogels hier heb ik sinds ze nog jong zijn zodat ik zeker wist dat ik gezonde vogels had.
Ik wil het beste voor mijn vogels maar 50 euro per vogel aan onderzoek kan ik helaas niet in 1x misschien in periodes.


MVGR


edou
Website Member
Posts :159

Website Member
2012-05-01 - 12:44:56 send message to edou

@rik,

volgens mij snappen we elkaar niet,

ik doelde meer op het feit dat de gemiddelde incubatietijd 42 dagen is bij papegaaien, maar dat grasparkieten daar ver over heen kunnen gaan.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-05-01 - 13:15:24 send message to eric 008

"Verwijderd ivm persoonlijke aanval. Zelfs aan mijn geduld komt een keer een einde, Eric!"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-05-01 - 13:16:43 send message to eric 008

"Verwijderd"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2012-05-01 - 13:21:52 send message to marc1

pfffffffffffff. nou X nog, en mn 3 stalkers zijn weer actiefsad :(


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-05-01 - 13:23:06 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Heel simpel Eric.

Stel je kweekt een prachtige bijzondere bourkes. Je laat de vogel testen en de uitslag is: PBFD positief. Wat dan?

Dat is niet hypothetisch. Er zijn wel degelijk neophema bestanden die besmet zijn met dit virus.


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2012-05-01 - 13:24:25 send message to marc1

Nou Karel, weer een om op slot te gooien...ik hou er mee op...reageren is onmogelijk met die mannen.




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 141 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede