Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Protesteer tegen de nieuwe natuurwet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-11-20 - 19:16:07 send message to Karel

quote
@niltava, de constatering over antibiotica gebruik en grassoorten slaat helemaal nergens op.



Kun je deze bewering onderbouwen, Edou?


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-20 - 19:30:09 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Een land van met van pak ‘m breed: 40.000 m2. Dat is vergelijkbaar met een land van 200 km bij 200 km. Bovendien maar liefst 17.000.000 inwoners. Dan vind ik 2000 natuurgebieden erg veel.

Dat ik dat vind daar kan ik verder weinig aan doen. Er zijn vast ook mensen die 200 natuurgebieden al veel zouden vinden en ook mensen die 3000 te weinig vinden. ’t Is slechts mijn (bescheiden) mening.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2011-11-20 - 19:30:29 send message to Niltava

Ja ben ik ook benieuwd naar.


edou
Website Member
Posts :159

Website Member
2011-11-20 - 19:36:33 send message to edou

door de verandering van grassoorten is o.a. de gem melkproductie gestegen, in inderdaad is daardoor het antibiotica gebruik ook gestegen, maar de hoge melkproductie is ook te realiseren met bij producten, waardoor de relatie antibiotica/grassoorten niet opgaat. In landen als bijv canada, is er weinig verandert met grassorten ( luzerne) maar de melkproductie wel fors omhoog gegaan.

als er in de krant iets over antibiotica staat, wordt de gehele veehouderij daarmee bedoeld, bij kippen bijv, wordt preventief antibiotica gebruikt. Als je mazzel hebt en de koe wordt niet ziek zal een koe voor zijn derde levensjaar geen antibiotica zien, ik denk dat de gemiddelde mens, hond, kat en vogel dat niet halen!


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2011-11-20 - 19:51:57 send message to Niltava

Ok edou. Volgens mij zeggen we hetzelfde.
Heb mijn stukje nog eens teruggelezen en die van jou(een paar keer voordat ik het begreeprazz :p) Ik leg NIET de relatie melkopbrengst met het grasland, echter een mogelijke bijzaak. Wat ik probeerde aan te geven dat door anders te voeren(kruiden in het gras) er minder antibiotica nodig was bij boeren(zoals gezegd mijn voorbeeld kwam uit de jaren 70 en niet uit de krant shocked 8O).
Nu men moet minderen met antibiotica grijpt men weer terug op kruiden etc(oa. knoflook)

@Rik wat ik bedoelde is dat aantallen niets zeggen. De kwaliteit, aaneengestrektheid etc is veel belangijk.
Wat mij betreft mag er best meer komen, en eigenlijk dat er minder scherpe scheiding komt tussen cultuur en natuurland


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2011-11-20 - 19:56:47 send message to dooren

Natura 2000 slaat helemaal niet op 2000 natuurgebieden in Nederland Rik.

Het zijn er 160 waarvan de waddenzee en andere zeegebieden etc. er ook bijzitten.

Sorry Rik je snapt er niks van!
Gert


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2011-11-20 - 20:19:13 send message to dooren

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bij koeien is het zo, dat een koe droog wordt gezet met antibiotica. Hierna wordt ze drachtig. Een koe moet om een bepaalde tijd drachtig zijn en kalven wil ze melk blijven geven.

Dan heb ik het nog niet over allerlei andere kwalen.
Gert



paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2011-11-20 - 20:20:49 send message to paintim

quote "Als vogelliefhebber (en niet alleen in de voliere) is het zaak dat wij als vogelliefhebbers tegen deze onzalige plannen uitspreken".

Dat ben ik in het geheel niet met je eens,Gert.
Ik vind die plannen n.l. helemaal niet onzalig.
De man heeft visie en laat zich niet direct
van de wijs brengen.
Ook aan die onwijs grote aantallen aalscholvers,die door z.g. bescherming" zijn ontstaan, moet een eind worden gemaakt.
De z.g. beschermers zijn daarmee goed de fout ingegaan.
Vr.groeten
ANTONI


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2011-11-20 - 20:26:52 send message to dooren

Antoni,
Je denkt dat de natuur-beschermers er voor hebben gezorgd dat er heel veel aalscholvers zijn.

Dat kan alleen kloppen als ze niet meer bejaagd mogen worden.

Echter zoals ik eerder schreef heeft dit te maken dat ons water erg voedselrijk is geworden door fosfaat wat afkomstig is vanuit de landbouw.

Als er te weinig vis is dan verdwijnen ze vanzelf.

Trouwens ik kan geen enkele vogelliefhebber begrijpen als hij het goed keurt om vogels te laten afschieten. Ongeacht de soort vogel!
Gert


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2011-11-20 - 20:28:24 send message to dooren

Ja Henkie heeft inderdaad een visie.

Alles wat natuur is opruimen en beperken tot minder dan 160 gebieden.

Dit akelige mannetje moet voor mijn part de grond in zakken.
Gert


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2011-11-20 - 20:37:33 send message to lapland

Prachtige vogels Aalscholvers!


edou
Website Member
Posts :159

Website Member
2011-11-20 - 20:40:02 send message to edou

@gert, een koe wordt voor de eerste keer droog gezet als ze drie is, dus in prinicpe dan pas voor de eerste keer antibiotica,

nnoem mij eens wat van die veel voorkomende kwalen dan??


edou
Website Member
Posts :159

Website Member
2011-11-20 - 20:42:36 send message to edou

@niltava, mischien begrijpen we elkaar idd verkkerdrazz :p

door anders te voeren , ( kruidenrijk) bereik je niet een lager antibioticagift, de koe is genetisch gefokt om melk te geven, iets wat ze met gemak doet, ( mischien wel vier keer zoveel als de jaren 70 waar je het over had) met goede voeding bereik je het laatste stukje


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2011-11-20 - 20:44:03 send message to lapland

Welke leeftijd haalt melkvee in de moderne loopstal??


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2011-11-20 - 21:01:08 send message to Niltava

5 tot 6 jaar, na een levenlang in de diaree te zijn geweest.
@edou
quote
door anders te voeren , ( kruidenrijk) bereik je niet een lager antibioticagift, de koe is genetisch gefokt om melk te geven, iets wat ze met gemak doet, ( mischien wel vier keer zoveel als de jaren 70 waar je het over had) met goede voeding bereik je het laatste stukje

Nee de voeding is het belangrijkste stukje. Je maakt de koe zodat die van engels raaigras het meeste/ beste om kan zetten.
En ja het antibioticagebruik(en andere medicijnen) gaat wel omlaag door kruiden. Bovendien bevat de melk meer andere stoffen. En die koeien van de jaren 70, niet alleen geven de koeien van nu meer melk dan die van de "kruidenrijke" koeien destijds, ook dan die van de "gewone" koeien van destijds.
Men heeft alleen bij de fok naar productie(dus ook bouw) gezien, en de dierenarts zat vaak in het pakket ingegoten.
Helaas hebben de boeren hier aanmoeten meedoen.
Maar zoals gezegd men herontdekt ook in de intensieve dierhouderij de voordelen van kruiden etc.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 84 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede