Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Protesteer tegen de nieuwe natuurwet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-11-10 - 09:20:05 send message to Karel

Waarschijnlijk wel, Eelke. Dank voor je reactie. Zand erover.


Eelke
Website Member
Posts :144

Website Member
2011-11-12 - 01:39:29 send message to Eelke

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik dacht dat je op kleigrond woonde Hans? Wanneer je van deze zandgrond dan een bakkie zand (of koffie) komt halen kunnen we de spreekwoordelijke "strijdbijl" begraven.wink ;)


Door een forumlid op een ander forum werd ik attent gemaakt op een opmerking door mij geplaatst welke verkeerd opgevat zou kunnen worden.
Dit ten aanzien van vrouwen en hormonen.
Deze opmerking is zeker niet als kwetsend bedoeld geweest tegenover vrouwen.
Deze opmerking moet worden gezien in het licht van o.a. de mogelijke effecten van hormonen op emoties.
Mijn excuses dat ik dat niet duidelijker heb omschreven.
Ook mannen schijnen last te kunnen hebben van hormonenshocked 8O


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-18 - 23:06:16 send message to Rik

NOS Teletekst vrijdag 18 november 2011

Staatssecretaris Bleker zegt dat hij de natuur blijft beschermen, maar met minder bureaucratie. Daarmee reageert hij op 40 natuurorganisaties die zijn conceptvoorstel voor de nieuwe Wet Natuur hebben afgewezen. Jarenlang natuurbehoud zou teniet worden gedaan.

Bleker zegt dat in de wet minder ge- en verboden komenen en minder ontheffingen en vergunningen. Bedrijven en bewoners krijgen meer verantwoordelijkheid.

De staatssecretaris zegt dat sommigen hem misschien een natuurbarbaar zullen noemen, maar volgens hem is niets minder waar. Hij benadrukt dat hij de Europese beschermingsregels nakomt.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-11-18 - 23:49:05 send message to Karel

quote
Bedrijven en bewoners krijgen meer verantwoordelijkheid.


Wat zou dat in concreto kunnen betekenen?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2011-11-19 - 00:13:51 send message to dooren

Dat de boel vogelvrij wordt verklaart, Hans.

Eigen verantwoordelijkheid, we weten wat er dan gebeurd. En als het niet gebeurt dan wordt er ook niet gehandhaaft.

Bleker heeft gewoon een hekel aan allerlei wetjes die dieren en planten beschermen.

De jagers en boeren moeten hun gang kunnen gaan.
(ik had ook helemaal niks anders verwacht van een CDA minister, en die CDA lieden zich achter de oren krabben waarom ze nog virtueel 11 zeters hebben)
Gert


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-11-19 - 00:50:09 send message to Ton Koek

Ook een erg bescheiden man, hij weet het beter dan 40 organisaties die zich er al jaren mee bezighouden.

Een quote van heer Bleker:
Het netwerk van natuurgebieden wordt op een andere manier afgemaakt.
Afgemaakt is wel een passend woord in deze... sad :(


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2011-11-19 - 15:42:46 send message to paintim

Voor mij persoonlijk maakt het niet uit,
wie wat zegt.
Zaak is en blijft,dat men eindelijk tot inzicht
komt,dat er fouten werden en worden gemaakt.
Vr.groeten,
ANTONI


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2011-11-19 - 20:37:14 send message to dooren

Welke fouten bedoel je? Motiveer!
Gert


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2011-11-19 - 23:18:51 send message to paintim

Je kan nu eenmaal niet aan de ene kant de natuur
in Nederland willen inrichten en aan de andere kant roepen laat de natuur de natuur.

Vr.groeten,
ANTONI


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2011-11-20 - 12:16:02 send message to dooren

Nou Antoni, Henk Bleker vindt het in ieder geval normaal dat de natuur minder wordt beschermd.

Als vogelliefhebber (en niet alleen in de voliere) is het zaak dat wij als vogelliefhebbers tegen deze onzalige plannen uitspreken.

De nieuwe natuurwet gaat de boswet, flora en faunawet en de natuurbeschermingswet vervangen.
Gevolg er mag onder andere op meer diersoorten worden gejaagd.

Ook wilde Bleker van een hoop natura 2000 gebieden af. Deze staan (Mega)stallen en industrie in de weg.

De Europese commissie is ook niet te spreken over het alternatief van de Hedwigepolder te sparen en Sschorre en Welzingepolder bij Vlissingen te ontpolderen. Hij kreeg hiervoor een stevige reprimande. Het maakte weinig indruk op onze Henkie Bleker.

Ook de Belgen zijn niet blij met deze actie, belooft is belooft.

Meneer Bleker doet zijn eigen zin en trekt zich van niemand aan.

Een paar dagen geleden beledigde hij nog Mauro in de tweede kamer.
Gert


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-20 - 17:48:56 send message to Rik

Volgens mij weet Henk Bleker heel goed waar hij mee bezig is. Een man met een zeer indrukwekkende CV.

De Wet Natuur is inderdaad opvolger van de drie huidige wetten. We hebben allemaal jaren geschreeuwd om minder regeltjes en dus meer deregulering. Nu krijgen we deregulering. Het is bovendien ook niet Henk Bleker maar een Europese richtlijn die op deze manier werking krijgt.

Bovendien vind ik 2000 natuurgebieden erg veel voor ons kikkerlandje. Wat mij betreft is iets minder van deze gebieden ook goed. Andere gebieden misschien wat uitbreiden. Zeker als het huidige aantal de uitbreiding van industrie in de weg staat. Dat de wolf onlangs in Nederland is verschenen betekent dat het goed gaat met het huidige natuurbeleid.

Het idee van de Hedwigepolder was ook meer dan geniaal. Het is goed dat Bleker op deze manier voor de Zeeuwen opkomt. Waarom moeten wij ons gebied onder water laten lopen om de Belgen ten dienste te zijn? Beloofd is belooft vind ik geen goede argumentatie.

Henk Bleker laat zeerzeker uit alles blijken dat hij het goed voor heeft met de natuur. Ook in het geval met die gekke orka. Uitzetten heeft volgens hem geen zin en in een park wordt hij ook niet gelukkig. Zijn advies: het is de natuur. Volgend keer laten drijven!

Tenslotte vind ik dat hij Mauro op geen enkele manier heeft beledigd. Bovendien is hij zo dapper geweest om naar Pauw en Witteman te gaan en daar rechtstreeks aan Mauro te laten weten wat hij er van vond. Verder heeft hij meerdere malen zijn afschuw over deze gang van zaken uitgesproken. Mauro heeft meer dan genoeg aandacht gehad. Verder is juist Henk Bleker er altijd serieus mee bezig geweest. Mag die man dan alsjeblieft ook een keer als ontlading een grapje maken over deze zaak? De huidige politiek is er ontzettend goed in om van een mug een olifant te maken.

Nee, van mij mogen er wel meer Blekers de politiek in. Maar ja…ik vind altijd wat anders!


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-11-20 - 17:55:07 send message to Karel

quote
We hebben allemaal jaren geschreeuwd om minder regeltjes en dus meer deregulering.


De vogelliefhebbers kunnen toch prima leven met de huidige flora- en faunawet? Ik dacht dat alleen de mogelijke positieflijst een issue was.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-11-20 - 18:14:13 send message to Rik

Ik heb ooit een keer voor school een verordening van de gemeente Groningen moeten toetsen aan de huidige Flora- en faunawet, boswet, etc.

Sindsdien wil ik niets meer van weten van die verschillende wetten. Bestuursrecht is geen specialiteit van me, maar uit deze verschillende wetten word je niet snel wijs. Leuk als je van hakketakken houdt. Ik zie daarom wel wat in de Wet Natuur (juridisch gezien). Gewoon één wet.

De inhoud is wel onzettend omvangrijk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daarom de Memorie van Toelichting op deze wet niet heb doorgelezen. Dat werd me te gek: 264 pagina's.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2011-11-20 - 18:51:12 send message to Niltava

quote
Bovendien vind ik 2000 natuurgebieden erg veel voor ons kikkerlandje. Wat mij betreft is iets minder van deze gebieden ook goed. Andere gebieden misschien wat uitbreiden. Zeker als het huidige aantal de uitbreiding van industrie in de weg staat. Dat de wolf onlangs in Nederland is verschenen betekent dat het goed gaat met het huidige natuurbeleid.

Waarom vind je 2000 natuurgebieden veel??
Waarom weg als ze industrie tegenhouden(we hebben een enorm surplus aan industriegebieden)
Dat de wolf hier komt heeft meer te maken met een beleid in Duitsland waardoor ze daar het wel goed doen dan van het beleid hier.


edou
Website Member
Posts :159

Website Member
2011-11-20 - 19:08:23 send message to edou

@niltava, de constatering over antibiotica gebruik en grassoorten slaat helemaal nergens op.


@ruben31, inderdaad een hoop bla, bla bla, universiteit wageningen heeft ook een onderzoek naar de aalschover gedaan, mischien meot je daar eens op googlen, die mensen zijn heel wat partijdiger als sportvisserij nederland!!!!

@eelke,

dat ganzen hier komen voor het lekkere gras, is maar gedeeltelijk waar, die beesten volgen de weergrens, als hier 6 weken sneeuw ligt, zul je geen gans meer zien




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 84 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede