Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > pbfd waarschuwing Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



bosch424
Website Member
Posts :25

Website Member
2004-08-23 - 13:11:49

Perfekt geformuleerd Erwin.
Het enigste wat je kunt doen is Civiele procedure beginen. ( dit is een lijdensweg.)
Ik zal jullie nog een voorbeeld geven van een zaak die ik zelf voor de rechter gebracht heb.
Ik heb 4 jaar terug iemand geholpen,omdat hij i.v.m.scheiding financieel aan de grond zat,en hij toch heel graag met vogels wou kweken.
Ik heb hem toen 25 koppels ( forpussen) bij hem neergezet waarmee hij mee mocht kweken,en hou zou van mij een bepaald bedrag per vogel krijgen.
In het begin ging dit perfekt,maar na een poosje werd het minder,en kwamm ik er achter,dat hij al mijn kweekkoppels verkocht had.
Daar ik hem voor 100% vertrouwde,was dat voor een mokerslag.
Ik heb er politiewerk van gemaakt,en de politie zei dat het geen diefstal was maar verduistering.
Ik ben een rechtzaak tegen hem begonnen,die ik na 2 jaar heb gewonnen.
De rechter veroordeelde hem tot 50 uur taakstraf en hij moest mij 2500 euro schadevergoeding betalen ( ik had 15000 geeist) De rechter zei tegen mij de rest ziet u maar te krijgen via een civiele procedure.
Maar die 2500 euro moest ikzelf maar van hem zien te krijgen.
Dus 2 aangetekende brieven gestuurd,maar de ptt bracht ze weer terug,omdat hij ze niet wilde aannemen.
De gerechtsdeurwaarder ingeschakeld ( we zijn inmiddels weer een jaar verder.)
Ze hebben een betalingsregeling getroffen ,en op dit moment heb ik 600 euro binnen na 4 jaar.
Dus mensen voor u een rechtszaak begint bedenk dan wel wat voor lijdensweg dit is.
Dus mensen bezint eer u begint.
Beste mensen dit is een waar verhaal.
Groeten.
Gerard


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2004-08-23 - 13:22:49

Dit betekent dus, dat je garantie krijgt tot aan de voordeur. Zo was het vroeger en zo is het dus nu nog steeds. Als regelmatige verkoper, maar ook als koper van vogels kan ik hier wel mee leven. Scheelt een hoop gezeur.

Groeten, Ben


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-08-23 - 14:09:24

quote
Ik heb net een paar uur aan de telefoon gehangen met de consumentenbond, een advocaat en ik heb een kennis van mij gebeld die rechter is aan de rechtbank te Amsterdam.
Als we jou toch niet hadden : )

quote
Een overeenkomst zoals in het voorbeeld is bij voorbaat niet rechtsgeldig
Hier was ik dus al bang voor, een schijnveiligheid.
Gelukkig is dat nu duidelijk!

quote
Niltava.

Begrijp je best hoor, je kunt natuurlijk niet zomaar losse beweringen gaan rond strooien.
mooi happy :) want daar ging het mij om.


quote
Denk als je adverteerd op deze site je ook wel van het bestaan van dit forum af weet.
Dus deze kweker kan ook zijn weerwoord plaatsen.
------------------------------------------------

Vandaar deze opening van mijn zijde.

Daar ben ik niet helemaal zeker van, hier hangen toch vnl. grote parkieten en papegaaienliefhebbers rond, dus iemand die kanaries heeft of tropen(zoals mij(op een paar papegaaien na)) heeft hier in feite vaak niet zoveel te zoeken en bv een topic met de naam pbfd zou men waarschijnlijk ook niet zo gauw aanklikken als leek.
Verder is niet iedereen geinteresseerd om dit allemaal te lezen en kan men dus gewoon de site zien als advertentiesite.

Gelukkig is nu in elk geval wel veel duidelijk over de overeenkomst, helaas nog niets over de kakatoe ; )


Niltava






Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2004-08-23 - 14:25:22

Bedankt Gerard en Erik, Het is me nu helemaal duidelijk.
En zonde om te horen Gerard dat je door zoveel ellende moest gaan alleen maar omdat je iemand wilde helpen


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-08-23 - 14:36:42

Goed werk Erwin!
Probeer ik een mooie overeenkomst op te stellen, blijkt het voor niets te zijn geweestsad :(wink ;)

In ieder geval is er nu duidelijkheid en is het allemaal nog ergens goed voor geweest.

Het lijkt er dus op dat je, als je zekerheid wilt over de gezondheid en het geslacht, alvorens tot koop over te gaan, de verkoper kunt vragen of hij de vogel zelf wil laten onderzoeken.

Tja, dat zal niet eenvoudig zijn.....


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-08-23 - 15:59:20

Er is toch ook niets mis mee als een verkoper een vogel aanbied met een gezondheidsverklaring? Als je meerdere vogels hebt is het ook nog voordeliger ook. De kosten van dit onderzoek zal waarschijnlijk gewoon doorberekend worden in de verkoopprijs.

Erwin


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-08-23 - 16:25:32

Persoonlijk zou ik daar geen problemen mee hebben. De zekerheid een gezonde vogel te kopen is mij veel waard.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat ik dat bij een relatief goedkope vogel minder gauw zou accepteren.


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2004-08-23 - 16:36:26

Wat een gedoe allemaal ben gewoon blij dat ik al mijn overtollige vogels direct aan de handel verkoop en niet aan de deur gaat leuren , voor je het weet sta je voor de rechterrazz :p

Henk


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2004-08-23 - 17:28:39

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Gerard,

duidelijk, Erwin heeft het uitgezocht en ik ben er ook van geschrokken, dacht ik het een beetje proffesioneel aan te pakken, krijg je te horen dat je er niets aan heb.
ik ga trouwens wel door met deze contracten voor mijn ara's veel mensen hechten er wel waarde aan, en ik houdt me eraan (een man een man een woord een woord) alhoewel je er in principe dus niets mee kunt.
ik weet nu ook wie je bent, en zoals je al vertelde je weet hoe ik met aspirant kopers omga, ik kan meestal aan het gezicht van de mensen zien of hij/zij een vogel van mij mag kopen. Dit gaat me nog altijd goed af.

Jullie zijn op dit moment erg actief, en 1oo% eerlijk. Ik heb alleen geleerd dat er in het papegaaien wereld heel wat verkeerde figuren rondlopen.
heellaas voor het contract, maar je hebt ons duidelijk gemaakt dat we er niets mee kunnen hardmaken.

gr bert


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-08-23 - 19:26:37

Ik ben er zelf eigenlijk ook wel een beetje van geschrokken. Ik heb dan ook besloten om het een en ander duidelijk op mijn site te vermelden. Wie het verhaal nog eens wil nalezen. www.macawclubholland.nl - weetjes - koopovereenkomst

Erwin


johan t w
Oud Lid
Posts :36

Oud Lid
2004-08-23 - 22:16:33

misschien heb ik het in het begin niet goed gevormuleerd en had ik het anders moeten doen.
bij deze bied ik mijn exuus aan.

gr Johan


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-08-23 - 22:33:07

Kan mij iemand vertellen hoe betrouwbaar de testen zijn(veer en/of bloed(
Geld deze ,,betrouwbaarheid ook voor ,,Baby papagaaien/parkieten, getest onder drie maanden oud?
Hoe groot is het afbreukrisico van de kweker,als er door een wel of niet correcte uitslag een vogel positief getest wordt door een koper?
Op internet sides zijn mensen helemaal afgemaakt,
en of alles waar is ,weet niemand maar men doet wel mee aan de negatieve spiraal,de verkoper heefd dan bij voorbaat geen schijn van kans meer.
Misschien zijn dit wel redens om niet meer particulier te verkopen.
P.S Wie kent de betrouwbaarheid van de testen??


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-08-23 - 22:41:00

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Kan mij iemand vertellen hoe betrouwbaar de testen zijn(veer en/of bloed(
Geld deze ,,betrouwbaarheid ook voor ,,Baby papagaaien/parkieten, getest onder drie maanden oud?
Ik durf hier geen garantie aan te geven maar zover ik heb gehoort is dit boven de 99% zekerheid als het gaat om ziektes.

quote
Hoe groot is het afbreukrisico van de kweker,als er door een wel of niet correcte uitslag een vogel positief getest wordt door een koper?
Wat bedoel je hiermee
Erwin



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-08-23 - 22:58:42

johan t w, geeft niet iedereen is nu veel wijzer geworden : )

quote
quoteKan mij iemand vertellen hoe betrouwbaar de testen zijn(veer en/of bloed(
Geld deze ,,betrouwbaarheid ook voor ,,Baby papagaaien/parkieten, getest onder drie maanden oud?

Ik durf hier geen garantie aan te geven maar zover ik heb gehoort is dit boven de 99% zekerheid als het gaat om ziektes.
Een gezondheidsverklaring is volgens mij een tijdsopname.
Met name ivm pbfd lijkt het me zinvol een zeer recente gezondheidsverklaring te hebben.


Niltava


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-08-23 - 23:25:58

Bosch424 zei :

Deze koopovereenkomsten hebben geen enkele juridische rechtsgeldigheid als de voorwaarden niet zijn gedeponeerd bij een notaris.
Dus de koopovereenkomsten stellen helemaal niets voor.
Het is in Nederland zelfs zo,dat een overeenkomst die gemaakt is per fax of email door iedere rechter van tafel word geveegd.

Telt dit voor Belgie ook???




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede