Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > geen verkoop meer via internet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2009-11-13 - 13:55:11 send message to arjandaf

kakatoe: toen had je gewoon heren afspraak waar je elkaar kon aankijken dealgesloten klaar knip open en loper overgeven of vogel overzeten: NU MET INTERNET is de afstand groter en dus minder persoonlijk makkelijker en minder persoonlijk in de vorm van grote mond en afspraken breken

dit is zoals ik het zie

gr arjan


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2009-11-13 - 14:33:05 send message to kvhooff

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik verkoop vrijwel alleen nog maar aan buitenlanders. Zij kopen al mijn vogels die te koop zijn en geven de prijs die ik vraag.
Ik heb ze wel via internet leren kennen.

Mijn ervaring met Nederlanders:
Ze komen 3 keer kijken, wijzen vervolgens de beste vogel aan, gaan deze afkraken - op wat voor gronden dan ook - en willen vervolgens korting.

Ervaringen via marktplaats: Je weet niet wie je in huis haal. Ik heb een keer mensen gehad waar ik een zeer slecht gevoel bij had.

Groeten

Kees


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-11-13 - 14:54:18 send message to mijnkaketoes.nl

Ik hoef gelukkig niets via het internet te verkopen. Maar als ik jullie ervaringen zo lees mag ik er dan ook blij mee wezen. Triest gesteld dus allemaal. Jammer.

Henk


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2009-11-13 - 15:26:04 send message to gravaka

Mijn ervaring met Nederlanders:
Ze komen 3 keer kijken, wijzen vervolgens de beste vogel aan, gaan deze afkraken - op wat voor gronden dan ook - en willen vervolgens korting.

BUITENLANDERS KUNNEN HIER OOK WAT VAN HOOR...
BEPAALDE MENSEN ZIJN GEWOON GELIJK ALS HET NOU NEDERLANDERS OF BUITENLANDERS ZIJN.

gelukkig heb je zelf goede ervaringen hiermee happy :)


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2009-11-13 - 18:39:06 send message to arjandaf

zal nog even een aanvulling geven : het is niet zo dat ik non-stop ellende meemaak met kopers . laatst was er ook 1 een jufr. uit wijchen (meer dan een uur in de auto na 10 a 15 minuten aan de telefoon...nu het volgende de gene die mijn gedachten om gegooid heeft beweerd nu op internet dat ik geen opaline kweek en dus ook niet bezit dat ik niet te vertrouwen ben slechte kwaliteit enz enz dus kortom fikse laster

dat was dus de eerste insteek om dit onderwerp te starten
degene die aan mijn vogels twijfelt : nodig ik graag thuis uit / kan nog koffie krijgen ook (voel me best in mijn bek gescheten na dik 10 jaar kweken

m.v.g arjan


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-11-13 - 22:22:53 send message to Ton Koek

Ik heb geen verstand van opaline maar even gezocht. Het lijkt een heel complexe nutatie, met verschillende uitingsvormen.
Toch zijn er een aantal heel duidelijk kenmerken:
Opaline vererft altijd geslachtsgebonden.
- Ogen zijn zwart, net als de wildvorm.
- Een spiegeltekening in de vleugelpennen.
- Herstructurering en distributie van de aanwezige pigmenten en/of melanine.
- Grijs onderdons wordt wit.
- Sommige soorten hebben een verandering in de hoeveelheid psittacine.
- Sommige soorten hebben donkere staartpunten.
(bron:valkparkiet.com)

Hoezo kan iemand dan twijfelen aan je vogels?


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2009-11-14 - 06:59:28 send message to bert1974

ik heb eingelijk ook alleen nog maar goede ervaringen met het verkopen op internet.
ik heb met bieders ook weinig problemen.
ik zet eingelijk altijd mijn prijs er bij en als men dan zoals zo vaak weer de helft bied dan stuur ik hun netjes een mail waar ik de helft meer vraag.
dus zeg maar ik heb een blauwvoorhaaft te koop voor 350 euro dan bieden ze 175 euro nou dan wordt de nieuwe prijs 525 euro.
over het algemeen krijg je van dat soort mensen dan geen reakties terug.
ik snap er niks van.
ik ben daar een beetje hard in geworden door dat ik een paar jaar terug iemand een stel bonte boeren heb verkocht over het internet de prijs was al gemaakt op 350 euro, en dan komen ze de vogels halen en dan willen ze in een keer 25 euro minder geven.
ik was toen eingelijk nog een beetje te zacht en heb ze mee gedaan voor dat geld maar dat gebeurt me niet nog een keer.
de volgende die dat probeert die staat binnen een minuut buiten de deur met een lege loper ook al wil hij dan in een keer de dubbele prijs betalen jammer weg wezen.
ik laat me niet meer bespelen.
ik ben wel zo ver dat ik eingelijk al mijn vogels aan martin uit steenwijk verkoop.
ik heb daar hele goede ervaringen mee hij betaald een prijs die redelijk is voor bijde partijen en als we vogels ruilen [wat ik het liefste doe] dan kan ik er ook van op aan dat zijn vogels goed zijn.
en hij komt ze halen en brengen en dat vind ik toch een groot voordeel.
en hij doet niet in handopfok dit vind ik helemaal super.
met name de laatste twee dingen verteld mij dat het hem niet alleen maar om geld te doen is.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-11-14 - 08:38:25 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Arjan

Dat soort figuren heb je in iedere tak van hobby of sport. Ik zou me hier toch echt niet door laten ontmoedigen. Je hebt geen verantwoordingen af te leggen naar anderen als je kwaliteit goed is. Ik heb me ook wel eens afgevraagd of het nog wel een leuke hobby is met al dat gez---k links en rechts. Maar ik laat me hier echt niet door ontmoedigen. Ik ga mijn eigen weg en hoop dat dit de juiste is. Kan qua kwaliteit gelukkig nog steeds iedereen in de ogen kijken.

Dus ik zou mooi niet stoppen met deze mooie hobby als ik jou was.

Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat mensen wel steeds meer doorvragen via internet en voorzichtiger zijn. Ook ik ben heel wat km gereden voor vogels die nog geen dubbeltje waard waren. Ook via telefoon krijg je niet alle informatie. Ik vraag dus tegenwoordig echt wel door op adv via internet en laat mijn ook goede foto;s van de vogels en papieren sturen. Over de prijs hoort u mij niet zeueren. (o ja ik zoek nog een goed koppel kaketoes , bij voorkeur bewezen natuurlijk, mailt u maar hahahahah)

gr

Henk


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-11-14 - 08:57:33 send message to wiechmann

henk

ik weet nog een mooi paar kaketoe's te koop .ze zijn wel van de zwarte soort.wink ;)


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-11-14 - 09:08:47 send message to mijnkaketoes.nl

Herman

Ik zat al in de auto. Maar Jolanda heeft me er weer uitgesleept. Dure kleinkinderen sinds 10 weken hahahahhappy :)

Henk


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-11-14 - 09:44:21 send message to Wickingh

Ruilen tegen een koppeltje BB-tjes Hermann?
Ik weet zeker dat dit voor elke partij een schitterende deal is. laugh :D

Kijk zo kan het ook op het wereld wijde web razz :p .

Maar serieus , helaas heb je in elke tak van sport of hobby mensen die het niet zo nauw nemen met het fatsoen, laat je er niet door ontmoedigen.
Je zal dan ontdekken dat de goedwillende wel de moeite waard zijn,

mvg Frank


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-11-14 - 10:34:29 send message to wiechmann

zijn het je eigen kinderen niet dan zijn het wel kleinkindere die roet in het eten gooien .
het is overal het zelfde.wink ;)

frank wat zijn bb .zijn dat bekende boeren .wink ;)


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2009-11-15 - 08:45:06 send message to Tenzi

quote
Hoe was het voor dat we internet hadden?



Voor internet was het vaak via een advertentie in een van de vogelbladen, een vogelbeurs of dierenwinkel. Ook uiteraard van bekende kwekers in de buurt
Wat dat betreft vind ik internet wel een verrijking.
Opvallend dit jaar was wel dat bijna alle kopers (voor mij) van ver kwamen (Limburg, België en Luxemburg). Ook (via iemand anders) een groep geëxporteerd.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2009-11-15 - 11:22:50 send message to kakatoe

Hey Henk je hebt geluk dat die parkieten peter nog geen deel verwijderd heeft dat je nog een goed koppel kaketoe's zoekt
Ik moet wel zeggen dat er zeerveel kleuters op het internet rondzwerven en onzin biedingen uitbrengen.
Zeld had ik op mp witkuiven tekoop/teruil staan kreeg er een bod van € 50,-- op.
Ik hem een mailtje terug gestuurd dat hij het koppel kon komen halen als hij teminste genoeg geld mee nam.
Heb niks meer van hem vernomen.
Eerlijke mensen zijn er overal maar oneerlijke mensen zijn er nog meer


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-11-15 - 12:02:17 send message to meyer


quote
je hebt geluk dat die parkieten peter nog geen deel verwijderd heeft

Kakatoe je blijft de boel opfokken.

---------


Wat de kleuters op het internet betreft met hun onzin biedingen, dit heeft ook veel met de adverteerder en zijn advertentie zelf te maken. Te weinig of verkeerde informatie lokt dit soort praktijken uit.

Neem nu deze willekeurige advertentie van het net welke ook weer niet de info geeft welke wel aanwezig is bij de eigenaar.
quote
Te ruil

2 bonteboeren
van 99 en 01
het klikt wel met elkaar
alleen ik weet niet 100 procent of het een koppel is
zitten mooi in de veren

deze wil ik (in)ruilen tegen:
.....


Op de bijgevoegde foto staan twee mannen van de bonte boer. Dit zal best klikken maar is zeker niet voor 100% een (kweek)koppel.
Nou ken ik deze adverteerder van op een forum en daar beweerd die persoon regelmatig met bonte boeren te kweken.
Ik neem aan dat hij dan het verschil tussen man en pop wel uit elkaar kan houden, Dit is namelijk vaak al in het nest te zien.

Ik vertrouw daarom deze advertentie niet voor 100% en zal niet hoger bieden dan 50 euro's . Ik weet het dit is een onzin bod.

quote
Eerlijke mensen zijn er overal maar oneerlijke mensen zijn er nog meer


Verander de wereld ,begin bij jezelf.

Groeten Meyerwink ;)





Plaats een reactie



Er zijn in totaal 78 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede