Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > geen verkoop meer via internet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : geen verkoop meer via internet
arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2009-11-11 - 21:55:37 send message to arjandaf

in mijn geval de zoveelste $%^%$@& ervaring met mensen die willen kopen : ben benieuwd naar de ervaringen van andere hier .. ik kap er mee met via internet te verkopen al moet ik ze voor 6 €naar de handel brengen alles liever dan die door vermoeiende mailtjes

in spannende afwachting op reakties : groeten arjan


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2009-11-11 - 22:00:20 send message to parrotmaniak

als ik alles had geleverd wat ik had verkocht was ik nu rijk


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-11-11 - 22:11:25 send message to Ton Koek

Ik verkoop niet zo heel vaak iets, maar kocht voorheen wel vaak voor de dierenwinkel waar ik gewerkt heb. Ik hen nog geen slechte ervaringen, andersoms zelfs, ik heb er een aantal hele leuke contacten aan overgehouden.


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2009-11-11 - 22:37:22 send message to lorikwekerij

ik verkoop eigenlijk al mijn te verkopen vogels via internet ik ben geen persoon die via een vogelmarkt iets verkoop of koop
zodat de koper eventueel kan zien hoe ik de huisvesting heb voor de vogels en er meer info verschaft kan worden omtrent de vogels
(want dat gaat op een vogelmarkt vaak wel een verkeert jammer genoeg)
als ik mijn vogels via internet aan bied dan zet ik er de vaste prijzen bij en laat verder geen biedingen toe zodat de koper weet waar hij/zij aan toe is en als er dan op een advertentie van mij gereageert word dan laat ik de eventuele koper mij bellen en maak goede afspraken met de koper
en dan wel in die zin dat de koper op een dag komt als ik zeker weet dat ik zelf geen ander dingen heb en de terleursteling dan ook niet zo groot is als de evt koper niet komt
maar mocht een koper zeker weten dat hij de vogels wil kopen en mij vraagt om de vogels een week of 2 of langer voor hem/haar te laten zitten dan vraag ik een aanbetaling en als het dan blijkt dat de vogels niet aan de verwachting voldoet dan krijgen ze van mij de aanbetaling terug
maar ik geef de eventuele koper ook aan dat als ze niet komen om een flut reden dat ze dan pech hebben en dat ik de voer kosten van de aanbetaling afhaal want je kunt je natuurlijk niet iedere keer voor de gek laten houden
en een aanbetaling is bij mij 10% van de normale prijs

mvg willem


G. Bekkers
Website Member
Posts :51

Website Member
2009-11-12 - 09:25:23 send message to G. Bekkers

Ik laat ook nooit biedingen toe als ik iets te koop aanbied.
Maar dan moet je eens kijken wat voor een bod je gewoon via email krijgt, ik word dan al boos bij het lezen, en denk dan zelfs voor de vraag prijs kun jij bij mij nog niets meer kopen @#%@..angry !!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2009-11-12 - 10:38:12 send message to johanblok

Ik adverteer altijd met vaste prijs en heb eigenlijk door de bank genomen altijd serieuse reacties gehad, misschien ook doordat ik doorgaans op vogelarena adverteer en niet op marktplaats. Ik moet zeggen dat het nu wel alweer een jaartje geleden is.
Mailtjes zijn makkelijk te verwijderen, belachelijke mailtjes gewoon niet serieus nemen, dan hoef je je er ook niet boos over te maken. Telefoontjes met mensen die afdingen e.d. vind ik vele malen vervelender dan mailtjes.


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2009-11-12 - 11:36:23 send message to gravaka

ik adverteer ook op marktplaats als ik nakweek heb.ik zet er dan bij bieden vanaf het bedrag wat je wilt hebben voor de vogels.(net als vaste prijs)
mensen die serieus belangstelling hebben, bellen voor een afspraak.
als ik een mail krijg vraag ik of ze telefonisch contact op willen nemen om een afspraak te maken.
9 van de 10x hoor je niks meer van ze.vast houden doe ik ook niet dat is net als telefonisch contact opnemen 9 van de 10 laten ze dan niks meer van hun horen.

best jammer...


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-11-12 - 18:23:42 send message to denegon

Ik heb de laatste 2 jaar niets meer via internet verkocht.
de pruimekoppen breng ik naar het ATC toe die geeft in mei 35 euro en in augustes zelfs zoon 45 euro echt hele nette prijs voor pruimekoppen de valkparkieten gaan daar ook heen daar krijg ik 9 euro voor ook zeker niet slecht.

Ik heb nu 2 caiques zitten en die hoop ik te ruilen tegen bonteboertjes. aankomend jaar zullen er hopelijk weer jonge caiques komen en dan zal ik kijken wat ik kweek meestal hebben er al een aantal serieuze mensen zich gemeld die ik eerst op bel of ze misschien nog jongen willen hebben.
Wat er voor een caique gegeven word bij het ATC weet ik niet maar voor mij zeker het vragen waart ik vind dat ik daar altijd goed word behandeld. Ik heb liever niet zo veel volk over de vloer. Het niet nakomen van afspraken dat hoort erbij. De mensen die dat doen onthoud ik wel en als die een volgende keer bellen vertel ik ze netjes dat ik voor hun niets meer doe. met de rede erbij.

verder zoals al is gezegd van al die rare biedingen niets aantrekken. ik mail daar niet eens over terug.

groetjes egon


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2009-11-12 - 18:41:54 send message to arjandaf

ik heb er nu 1 op de mail (x9) gehad die was op zoek naar opaline KOPPELS ik zeg heb alleen jong . ik kweek niet uit de combinatie opalinexopaline en dit kan niet dan zeg je dit en dan weer dat andere kwekers hadden gelijk (en geen namen noemen) doet bij mij echt de plannen reisen om totaal te kappen met heel de hobby / of betaal jij het sexen /jong van 3 weken kosten de poppen HUH ja net zoveel als de mannen weet nog nietwat het zijn DUS

gr arjan


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2009-11-12 - 19:29:29 send message to P.Rooth

Hallo

Je hebt koopjesjagers en handelaren die denken dat alles voor nop gekocht kan worden .

Je hebt ook mensen die het vertikken om een retourmail te lezen en weer dezelfde onzinnige vragen stellen .

Serieuze liefhebbers mailen met naam en telefoonnr en hebben na 1 mail voldoende info zodat bij echte interresse gebeld wordt .

Blijft telefoontje afwezig reken dan nergens op geeft dat ook geen stress .

Een tip : mensen die d'r afspraken niet nakomen onthouden en niet meer op reageren of onder de spam plaatsen .

Succes met de verkoop

Paul


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-11-12 - 20:24:49 send message to denegon

quote
Serieuze liefhebbers mailen met naam en telefoonnr en hebben na 1 mail voldoende info zodat bij echte interresse gebeld wordt .



helemaal mee eens als ik mail staat in het eerste mailtje altijd mijn volledige adres en telnr zowel mob als gewoon om aan te geven dat ik serieus ben

groetjes egon


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-11-12 - 20:47:17 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mijn ervaringen met het verkopen over internet zijn eigenlijk voornamelijk positief.

Wat ik wel ronduit iritant vind is dat weinig mensen de moeite nemen om prijzen te vermelden en te noemen of het al dan niet om verwante vogels gaat. Veel mensen houden er niet van om verplicht te moeten bellen om de 'raadsels' op te lossen.

Gewoon een duidelijke advertentie met de omschrijving van de vogels + de prijs kan er voor zorgen dat mensen ongedwongen een paar dagen na kunnen denken over een voorstel en vastbeloten over kunnen gaan tot koop.

Dat gekke onderhandelen wordt in stand gelaten door de verkopende partij die hieraan toegeeft en niet aan de koper.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2009-11-13 - 09:20:42 send message to arjandaf

mensen die mij kennen weten dat ik niet toegeef/ maar vooruit ! ik heb dus besloten nog 2 jaar te kweken zonder verkoop ( die kan ik gewoon kwijt) en me die periode ook terug te trekken uit TT en dergelijke

iedereen succes met TT en kweek : gr arjan


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2009-11-13 - 09:23:20 send message to Tenzi

Ook mijn ervaringen met verkoop via internet zijn overwegend positief. Er wordt wel eens niet (meer) gereageerd op mailtjes, maar ik heb nog nooit gehad dat na een (telefonische) afspraak de kopers niet zijn op komen dagen. Ik vraag ook altijd een telefoonnnummer.
Lastig soms is wel dat er (nagenoeg gelijkertijd) meerdere mensen mailen voor dezelfde vogels. Ik probeer altijd zo zuiver mogelijk om te gaan met wie het eerst komt (mailt of belt), daar ga ik mee aan de slag en pas als we niet tot een koop kunnen komen, ga ik verder met de volgende.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-11-13 - 09:42:09 send message to mijnkaketoes.nl

Hoe was het voor dat we internet hadden?


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-11-13 - 13:15:16 send message to Ton Koek

Toen had elke dierenwinkel wel vogels en daarnaast had je grote florerende vogelverenigingen, vaak meerdere per stad of dorp.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 159 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede