Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > eerlijk oprecht Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-10-27 - 17:41:26 send message to Strigiformes

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

wink ;)


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-10-27 - 18:24:48 send message to tropic

Uiteindelijk vind ik de opening van edwin juist. Een woord is een woord, en dat is voor mij heilig.
Wat ik echter niet goed begrijp is wat je ermee probeert te bereiken om er hier een topic over te openen. Je haalt er niets mee, het is gewoon zo dat er twee soorten mensen zijn, "diegene met een woord, en diegene zonder"
De ene partij zal het met de andere dus nooit vinden.
Dat we allemaal al eens tegen de lamp gelopen zijn bij mensen die hun woord niet houden, daar zal je het dus ook mee eens zijn, vandaar nogmaals, ik begrijp echt niet wat je met het openen van dit topic wil bereiken.happy :)


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2007-10-27 - 18:50:21 send message to Rik

quote
Ik heb ook wel eens vogels toegezegd aan een handelaar die ze wilde exporteren.
Ik heb me toch bedacht op het laatste moment. Man gemaild en ze toen voor minder verkocht aan een liefhebber in Belgie.


Een korte analyse:

Eerst verkoop jij de vogels aan een handelaar(fout1)....je bedenkt je, en vervolgens lever je de vogels niet aan de handelaar (fout2).

Vervolgens beticht je andere forumleden die het niet eens zijn met deze handelswijze ervan dat zij niet staan voor het welzijn van hun vogels (fout3).sad :(


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-10-27 - 19:00:20 send message to Strigiformes

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

wink ;)


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2007-10-27 - 19:10:41 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Naar aanleiding van de het bericht van ParkietenPeter (iets vriendelijker)wink ;)

Ik had ze toegezegd aan een handelaar die ze wilde exporteren, maar later heb ik me toch bedacht. (schrijf je)

Naar aanleiding van deze tekst ga ik er vanuit dat je het wél wist.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-10-27 - 19:13:13 send message to Wickingh

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beste Bas,

quote
Dit typeert dus de 'liefhebber'


we kennen elkaar niet persoonlijk, dus over of jij een echte liefhebber bent kan ik me niet uitlaten, want daar kan ik nog geen eerlijke mening over vormen.Persoonlijk kan ik wel degelijk onderschrijven dat het welzijn van onze vogels van groot belang is.Kom eens langs en geef daarna dat oordeel over mij.

quote
Ik neem aan dat je mij bedoelt , Frank.


Niet speciaal, ik weet enkele anderen die zich vervelender gedragen.

quote
Maar de meeste zwelgen weer eens in hun eigen 'ik ben de beste' houding.



Wie? Ik? Het enige wat ik tracht te doen is me te gedragen als een fatsoenlijk mens, en idd ik kom mijn afspraken na, tenzij ik net als jij vermoed dat het welzijn van mijn vogels in het geding is.
Ik heb zelf dit jaar nog een grijze weggegeven en een edel voor veel minder verkocht omdat ik aan hun welzijn dacht.Niet omdat ik zo'n nobel mens ben.
Ook verkoop ik NOOIT als ik denk dat de vogel er slechter van wordt.

Maar je zal het met iedereen eens moeten zijn dat het laten reizen van mensen voor een aankoop en deze bij aankomst al verkocht is aan een ander dat dit zeer onbeschoft is.Mensen die daar anders over denken zijn een nog grotere %^$^&* dan ik in deze sterretjes kan verwoorden.
(Ook dit is mijn algemene mening en dient niet persoonlijk opgevat teworden)

quote
Frank

Dat vind ik dus ook. Maar goed dan het spel maar zonder mij.

Henk


Is dit wat men wil, lijkt me toch niet?
Je weet ook dat Henk niet de 1ste zal zijn die stopt met posten vanwege gedrag dat in mijn ogen onfatsoenlijk is en nee Bas ook dit is niet persoonlijk maar algemeen.

Het zou zo veel prettiger zijn als men met meer respect zou kunnen omgaan met verschillende meningen, ik neem aan dat je dit toch met me eens zal zijn,

mvg Frank


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-10-27 - 19:23:59 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik hoop toch niet dat dit het derde topic in één week zou moeten worden dat gesloten wordt omdat men te emotioneel gaat posten? Het gaat om eerlijk en oprecht zijn in je handelen. Niemand hoeft hier persoonlijk te worden.

Lees eerst voor je post. (Dat geld voor allen en niet 1 iemand)

http://www.vogelarena.com/forum/reglement.php III - VI

Hier ging het om:
quote
het laten reizen van mensen voor een aankoop en deze bij aankomst al verkocht is aan een ander

ParkietenPeter


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-10-27 - 19:47:28 send message to paintim

Kopen en verkopen van vogels blijft altijd een zaak met haken en ogen.
Je kan e.e.a. natuurlijk wel proberen zo goed mogelijk te laten verlopen.
Kopen doe ik alleen bij betrouwbare fokkers.
Bij verkoop wil ik naam,adres,tel.nummer en status van de koper.Als hieraan niet wordt voldaan,dan beschouw ik deze persoon niet als serieus. Geen geheimzinnig gedoe,gewoon straight.
De koper wordt door mij serieus en oprecht behandeld. Krijgt alle informatie met betrekking tot afstamming,zaadmengeling enz. Krijgt
een zakje zaad en wat eivoer mee voor de eerste dagen.
Mocht ik twijfel hebben omtrent de bestemming van de vogels dan gaat de verkoop niet door.
Ik sloof me uit om goede Spaanse Timbrado's te fokken en wil niet dat ze in verkeerde handen komen.Toegezegde vogels worden na bovengenoemde
criteria zonder meer uitgeleverd.
Van de mensen,die 1 of meer van mijn vogels hebben gekocht,krijg ik dikwijls een lovend e-mail of telefoontje over de goede kwaliteit en de behandeling,die ze van mij krijgen.
Dit streelt mijn ego en doet mij vol goede moed
uitzien naar het volgende broedseizoen.
Vriendelijke groeten van
ANTONI


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-10-27 - 19:58:11 send message to denegon

quote
het laten reizen van mensen voor een aankoop en deze bij aankomst al verkocht is aan een ander


Ik kan me indenken dat mensen een slecht gevoel hebben over personen en dan later denken dat ze de vogel liever aan andere willen verkopen. (niet om het geld)
Dat je dan afzegtvoordat de mensen bij je langskomen lijkt mij van zelf sprekend. Ik merk echter dat dit bij meerdere mensen dus niet het geval is.

Anders om heb ik al een aantal keren meegemaakt.
Voorbeeld Afspraken gemaakt dat er iemand voor vogels langs zou komen en als deze vogels er goed uitzagen zou hij ze mee nemen voor de afgesproken prijs.
Na het zien van de vogels begon de persoon meteen mijn vogels af te kraken omdat hij de ringmaat te groot vond (geringt volgens de ringmaatnorm van de PS) en dat ze hierdoor later geringt waren en waarschijnlijk geen eigen kweek waren en te verkondigen dat hij er minder voor wilde geven. Dan ben ik niet zo moeilijk. het andwoord is nee en tot ziens

Achteraf was ik de onberschofte vent die de koop niet door liet gaan.
Nou dan niet!!

Groetjes egon


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-10-27 - 20:06:47 send message to pietparkiet 10

egon zo zou ik het ook doen en nog een schop onder zijn kont hahaha en ik bedoelde in het begin dat er zat mensen zo handelen geld is geld of ze komen niet laten ze je een halve vrije dag op nemen zo denken ze nu eenmaal er zijn er zat die met euro tekens in hun ogen lopen


noel
Website Member
Posts :75

Website Member
2007-10-27 - 20:28:19 send message to noel

waarom ik deze topic opende is om de ervaring van anderen te horen wat die er van vonden.
dus deze topic onzin in mijn ogen niet .

dat het nu uit zijn verband wordt gerukt spijt mij.

parkietenpeter van mij mag deze op slot
net wat je zegt de derde deze week,'
het wordt er niet vrolijker op
mocht iemand toch willen reageren
dan wat wat er van het topic wordt verwacht,

met vrg edwin van es
www.bonappetitrijsbergen.nl

ik ben eerlijk oprecht.


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-10-27 - 21:34:07 send message to Strigiformes

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

wink ;)


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-10-27 - 22:02:01 send message to mijnkaketoes.nl

Bas

Een tip zet bij de quotes even de naam, anders is het zo zoeken wie wat gezegd heeft

henk


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-10-28 - 00:49:12 send message to tonnl

Juist vandaag een koppel vogesl verkocht voor een prijs die zelf redelijk vond. De koper blij, ik blij.
In de paar uutjes dat de vogels er stonden, (het was op een show) kon ik ze voor haast het dubbele verkopen.
Ik zou het zeer onbeschoft vinden van mezelf als ik dat gedaan had.


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-10-28 - 00:55:21 send message to Strigiformes

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

wink ;)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 163 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede