Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > enkele vragen over het houden van ara's. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-09-11 - 09:24:22 send message to wiechmann

heb een leuke ara soort voor je niet de grote soort maar ook geen dwerg ara. de roodoor ara zou hier het goed in doen en wat bert zeg de kleine soldaat is een pracht vogel .en wat de afmeting aangaat van de voilere er zijn veel ara 's die graag bij jou zouden willen zitten .ik zelf vind 1 min punt in de kelder mijn mening is de vogels moeten lekker in de buitenlucht van het zonnetje en de regen kunnen genieten.je ziet het verschil gelijk of de vogels binnen of buiten gehouden worden.
maar helaas niet ieder heeft de ruimte en de buren hier voor .
en wat de afmeting van de voilere aangaat je zit altijd nog met gemeente verorderingen .ik had graag voileres geplaats van 6 m lang maar mocht niet langer dan 4 m en wilde 4 m hoog maar 2.5 m was de max hoogte .dan houd het gewoon op.en ik heb er ruimte genoeg voor .


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2007-09-11 - 17:03:11 send message to danielkempenk

idd de roodoor is ook een heeel mooie ara.
en wat betreft dat het mooier en beter is dat de vogels buiten zitten ben ik volledig met je eens.
ik had het graag ook zo gehad maarja...
buren hesad :(
de planning is met een jaar of 3-4 te verhuizen naar een rustige omgeving met weinig buren,dus dan mogen ze hopelijk in de buitenluchtwink ;)
maargoed eerst zullen we het hier even mee moeten doen.
zal me best doen ze een mooi hok te geven!
mooie muurschildering erop zodat niet zo ''steriel'' is.
dus druk zat voorlopigwink ;)

groetjes daniel


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-09-11 - 17:14:58 send message to wiechmann

als je verhuis doe het dan gelijk goed ik ben 3x verhuist in 4 jaar voor die klote vogels de hobby is te mooi en de liefde die je er van krijg ook . 1x door buren maar was zelf al weer aan het zoeken om dat het ook al te klein werd en nu heb ik geen buren meer en genoeg ruimte.en mijn stekje gevonden daar.

daniel heel veel geluk met deze pracht hobby [beroep]


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2007-09-12 - 21:38:30 send message to danielkempenk

ja hoop niet te vaak te moeten verhuizen pff wat een rotwerk en geldverspilling is dat haha.

nog weer ff wat vraagjes.

ik ben ook wezen informeren voor de blauwkeel ara.
vind erg mooie vogel en ook apart.
maar is dit ook een geschikt soort voor mijn?

en weet iemand wat de prijs is van een koppel kleine soldaten ara's en grote soldaten ara's?

groetjes daniel.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-09-13 - 09:03:27 send message to wiechmann

haha daniel heb veel geluk gehad met de verkoop iedere x heeftr mijn alleen maar geld opgeleverd gelukig maar wel veel werk klopt
de blauwkeelara zou net als de soldaat kunnen .de prijs voor de kleine soldaat lig tussen de 3500 en 4500 euro de grote soldaat tussen de 6500 en 8000 euro en de blauw keel lig ongeveer gelijk aan de grote soldaat.en natuurlijk zullen er zowel hoger als lager voor betaald worden hoger als het bewezen is en lager dan zal er wel iets niet in orde zijn of iemand heeft euro nood

gr hermann en ria


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-09-13 - 10:08:50 send message to erika

er staat een koppel kleine soldaten te koop op marktplaats voor 3800 euro


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2007-09-13 - 17:21:50 send message to danielkempenk

oke dank jullie wel.
ik wil ze jong aanschaffen dus in euro's zal dat wat schelen.
en denk dat dat het verstandigst is want dan weet je dat je niet de ''rotzooi'' van een ander koopt.
maargoed zal zien wat voor moois er op mijn pad komtwink ;)

groetjes daniel


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-09-13 - 20:17:15 send message to Daniel

en hoe id de manilata qua gedrag in vergelijking met bijv de maracana


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-09-13 - 23:56:30 send message to wiechmann

de manilata is een erg onderschate vogel is lastig om te houden en om mee te kweken en is.er is ook weinig over bekend op internet is er niets over te vinden. en is een pracht vogel als je hem goed bekijk wat helaas weinig mensen gedaan hebben .er zijn er nog weinig in de voilere aan wezig om dat wat uit de wildvang is gekomen bijna allemaal gesneuveld is.wat karakter aan gaat zit er niet zo veel verschil in met de maracana .allen de ontlasting van de manilata word je niet vrolijk van.en zijn echte viespeuken.wat ze bij mijn doen is ook dat ze de ontlasting in het blok doen wie weet daar de reden voor.dat is ook een van de reden dat de dwerg ara liefhebbers ze niet wilde hebben .waar ze nu spijt van hebben denk ik .ik heb zelf 2 koppels zitten en wacht nog steeds op de eerste nakomeling van deze soort .[wie tips voor me heb hoor ik het graag] .terwijl ik met alle andere dwergara soorten wel kweekresultaat heb .

dus als er mensen zijn die veel ervaring met de manilata heeft zou ik graag contact mee willen hebben,


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2007-10-24 - 21:25:40 send message to danielkempenk

nou inmiddels hebben we de kooi voor de ara's bijna af ( 420x180x210 )en hebben we voor seizoen 2008 een jong koppel geelvleugel ara's besteld. het enige nadeel is dat we nu ongeveer een 10 maanden tegen een lege kooi moeten aankijken maar dat geeft nietwink ;)

groetjes daniel.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-10-24 - 21:28:40 send message to mijnkaketoes.nl

Daan

Zet Ferry er anders een poosje in happy :)laugh :D

Henk


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2007-10-24 - 21:30:47 send message to danielkempenk

die schreeuwt me te hardwink ;)


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-10-24 - 21:32:29 send message to Daniel

de foto's zien er prachtig uit happy :) weet je al wat je in de kleine kooi gaat houden?


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2007-10-24 - 21:35:33 send message to danielkempenk

over de kleine kooi zijn we nog niet uit maar waarschijnlijk een koppel salomon edels daar die niet supergroot zijn.

gr.daniel


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-10-25 - 09:36:16 send message to dun grijzeroodstaart

hoi danielkemp heb jij geen buitenrennen voor de ara,s ..

verdere ziet alles er keurig uit .
zal een prachtzicht worden die geelvleugels straks , het is het wachten wel waard maar ik weet hoe erg het is om tegen een lege kooi aan te kijken ......

mvg

Tim




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede