Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Brutale diefstal Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-09-08 - 06:57:26 send message to bert1974

ik had dit al gelezen op marktplaats.
ik heb me er toen al verschrikkelijk kwaad om gemaakt.
ik heb zelf in het verleden ook al een keer mensen achter het huis gehad.
deze waren echter gelukkig niet op mijn vogels uit.
ik heb mijn hokkerij allemaal goed op slot.
ik heb een goede hond die al blaft wanneer hij alleen nog maar denkt dat ie wat hoort.
en hij hoeft savonds en snachts maar 1 keer te blaffen en dan ben ik buiten.
de hond niet trouwens want die is niet zo dapper blijft netjes achter me lopen.
zodat hij snel weg kan rennen als er echt iets of iemand is.
ik weet van me zelf dat als er wel ooit iemand in mijn hokken aan het roven is dat ik me dan mag verantwoorden voor meneer de rechter.
ik redeneer maar zo:
als iemand zelf het recht neemt om mijn of iemand anders zijn hobby af te pakken, dan heeft zo iemand geen goede opvoeding gehad.
en dan ben ik niet te broerd om hem of haar dit laatste beetje opvoeding te geven.

groeten bert


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-09-08 - 13:08:57 send message to goulds

Zo is het Bert,de rechter dient dat te zien als maatschappelijke werk op basis van pro bono wink ;)

vergeet de dader zijn naam niet te plaatsen op alle forums!!


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-09-08 - 13:47:55 send message to mijnkaketoes.nl

De wereld wordt steeds gekker. Las vanmiddag (via chat) dat een mevrouw op onze chat door enkele leden van Arena via Pb Arena wordt bedreigd.

Mensen mensen waar zijn we mee bezig.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2007-09-08 - 13:57:55 send message to agabird

Ik zou het op prijs stellen als iedereen die een bedreiging ontvangt op VogelArena, via chat of persoonlijk bericht, dit toch even meldt bij mij. Dat mag via bericht of e-mail.

Ik kan dan even nagaan of er wat actie ondernomen moet worden.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-09-08 - 14:08:17 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Jan

Dit hebben wij deze mevrouw ook geadviseerd dus ik hoop dat ze het doet en dat het geen loze woorden zijn. Ik ga er van uit van niet.
Want bedreigingen etc vind ik dus echt niet kunnen. Dus al iemand op chat zegt dat ze door enkele heren bedreigd wordt dan vind ik het ook nodig dat er (ook door deze persoon) actie ondernomen wordt. Anders dit niet op chat aangeven want dat geeft alleen maar weer ruis en vervelende toestanden.

groet

henk


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2007-09-08 - 14:40:29 send message to agabird

Prima, dat was dan even tussendoor.

Terug naar het onderwerp, de brutale diefstal.


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2007-09-08 - 16:40:32 send message to v.dijck

een hond helpt wel als je hem van pup af aan leert niks van een vreemde aan tepakken,
maar het is van de zotte dat het moet.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-09-08 - 17:27:45 send message to chrislaevers

Wat bij me blijft hangen is het feit dat de diefstal gebeurd is twee weken na het overlijden van de vogelhouder. Misschien is dat een clue op zich en geen zuiver toeval.
En wat iemand eerder vermeldde... ik heb geen vogels van grote waarde maar moest ik zo iemand 's nachts in de tuin tegenkomen, ik denk dat ik ga reageren als een tijgerin met jongen en dat ik me ook zal moeten verantwoorden vrees ik.
Mijn bastaardhond is een doetje maar ik denk dat zij niet geďnteresseerd zal zijn in een lekker hapje van iemand die zij in de donker op haar territorium ontdekt. Het zal blaffen wezen en veilige afstand bewaren, denk ik.
Het is ook waar dat je beter alleen aan insiders laat weten welke vogels je hebt en dat je vooral niet uitbazuint welke maatregelen je in petto hebt voor vogeldieven.
Jammer dat het zo geworden is.
ps : fretten komen indd niet in het wild voor maar ze ontsnappen wel en moeten dan ook eten. Fret en boommarter op straat gezien aan de voorkant van het huis maar niet samen natuurlijk!
Christine.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-09-08 - 17:41:50 send message to mijnkaketoes.nl

Fretten in het wild zien is inderdaad geen kunst. Je moet eens weten hoeveel er hier op de veluwe gedumpt worden. Hoelang ze in het wild leven weet ik niet, maar kom ze ieder seizoen in het bos weer tegen.

Henk


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-09-08 - 19:38:25 send message to goulds

Alleen witte fretten overleven enigzins in het wild,daar dit meestal jachtfretten zijn voor konijnen holen,"wild"kleur en andere kleuren zijn als huisdier zonder enige jacht techniek wat wel op bloedafkomen dus aaseters zijn/worden en niet mensenschuw maar te lomp voor echte jagers zoals neef,marter wezel hermelijn. dit ff offtopic


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-09-08 - 20:13:23 send message to Niltava

Zijn donkergekleurde niet vaak frunzings? Zo worden ze hier tenminste genoemd. Lijken me nog wel wat jachtinstinct te hebben.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-09-08 - 22:42:48 send message to goulds

bunzing x .... is in het verre verleden gebruikt om de fret te kweken,dat zijn wel weer echte rovers


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-09-09 - 09:36:20 send message to Niltava

fret x bunzing = frunzing. wordt/werd gedaan om de kleur en het jachtinstinct te verkrijgen.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-09-09 - 09:52:32 send message to pietparkiet 10

het gaat hier niet om een fret of bunzing maar om diefstal wel even bij het topic blijven open er dan een topic over


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-09-09 - 10:09:43 send message to Niltava

Ja meneer de moderator pietparkiet 10.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 140 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede