Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Brutale diefstal Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Brutale diefstal
agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2007-09-06 - 23:33:00 send message to agabird

Ik kreeg het volgende bericht doorgestuurd. In ieder geval mijn nachtmerrie ten volle uit:

quote
Beste vogelliefhebbers,

Afgelopen nacht zijn bij ons de "toverbal" en ongeveer 24 catharinaparkieten meegenomen van ons pa.

Het betreffen de allerbeste kweekkoppels en vogels die hij had.

Voor ons is dit erg emotioneel omdat hij nog maar 10 weken geleden overleed.

Het kweeknummer van ons Pa was CW31

In de nacht van zondag op maandag is er op de schutting aan de buitenkant met lichtgroene verf een grote verfplek gemaakt.

De vogels zijn uit de kooi gehaald in de nacht van dinsdag 4 september op woensdag 5 september.
Door de politie is gevraagd hiervan een melding te verspreiden onder zo veel mogelijk vogelliefhebbers.

Zou U zo vriendelijk willen zijn hiervan melding te maken. Ik heb al vanmorgen met Corrie gebeld.

Wij willen U alvast hartelijk bedanken.

groetjes Ad en Corrie van Leest-Dam.

P.S: Graag hier aandacht aan schenken elke aanwijzing kan belangrijk zijn.

Janus Damen secr. Catharinaparkieten Studie Groep


Bij deze wat extra aandacht!


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2007-09-07 - 00:51:00 send message to dijkkamp

even wat extra info overgenomen via vogelforum NBvV

hallo iedereen
Dit is gebeurt in Oudenbosch in West Brabant, dus ook graag onze zuider buren opletten wanneer er Catharina's aangeboden worden.
De vogels van Ad Dam waren van prima kwaliteit en de 'toverbal' was een bonte turquiose(bont zeegroen) deze vogel was uniek dus met name wanneer U deze ergens ziet of weet te zitten, kunt u ook een persoonlijk mail sturen naar mij, zodat ik verdere stappen kan ondernemen.
de andere kleuren wie Ad had, waren groen,D groen,DD groen, turqoise, D turquoise,DD turquoise, lutino en ino turquoise geen grijsvleugels (gezoomde)

Jan de Nijs
tropark@carib-online.net


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-09-07 - 09:20:00 send message to pietparkiet 10

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

het is toch verschrikkelijk ook kunnen ze dan nergens afblijven maar die ringen knippen ze er toch af die vogels zie je niet meer hoor ik hoop van wel voor die mensen maar ben bang


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-09-07 - 11:11:27 send message to mijnkaketoes.nl

Dat is de reden dat ik voor een paar duizend euro aan bewakingscamera's heb hangen. Maar het is toch te gek voor woorden tegenwoordig.angryangry


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-09-07 - 12:55:23 send message to wiechmann

henk je heb gelijk ik heb het ook gedaan en een paar ganzen op het terein


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-09-07 - 13:38:09 send message to Karel

Is tegenwoordig allemaal noodzakelijk blijkbaar. Ik zit zelfs aan een hond te denken.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2007-09-07 - 14:35:32 send message to agabird

Het is echt te gek.

Maar bewakingscamera's helpen toch niet echt om ze tegen te houden? Wel handig om later te kijken wie het geweest zijn en hoe ze het hebben gedaan.

In ieder geval heb ik nu wel door dat als er opeens een grote verfvlek op mijn schutting zit, deze er per direct eraf wordt gehaald, of dat ook alle buren van mij zo'n verf vlek krijgen.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-09-07 - 16:31:20 send message to pietparkiet 10

je kan ook een geweer op de verf vlek richte


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-09-07 - 16:37:47 send message to mijnkaketoes.nl

Quote:
Maar bewakingscamera's helpen toch niet echt om ze tegen te houden? Wel handig om later te kijken wie het geweest zijn en hoe ze het hebben gedaan. Agabird.

Zeker wel want zodra ze mijn hok binnen komen gaat er direct een melding af op mijn mobiel. Mooi he.




goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-09-07 - 16:42:31 send message to goulds

Een hond is ook geen optie meer,die krijgt een "gehaktbal" en is uitgeschakeld.Al lopen er bij mij nog altijd 2 stuks rond voor het afschrikken.
Camera's kunnen helpen al is het leed vaak helaas al geleden.

geweer mag helaas niet voor dergelijke momenten.laugh :D


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-09-07 - 16:45:22 send message to Karel

Dan blijft alleen nog de optie open om zodra je een verfvlek krijgt, nachtjes te gaan waken met vrienden/buren....en natuurlijk de hond.


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2007-09-07 - 16:59:45 send message to afican parrot

Dit is echt jammersad :( Heb er geen worden voor.angry


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-09-07 - 18:44:44 send message to chrislaevers

Ik vind dit ook heel erg en hoop dat de vogels toch op één of andere manier een spoor zullen achterlaten dat kan opgepikt worden door de autoriteiten mits hulp van particulieren.
Maar als ze zoals eerder vermeld de ringen er af knippen, hoe kan je dan die vogels nog terug vinden? Bestaat er geen vorm van inbrengen van chips voor vogels die omwille van hun bloedlijn, kweek of wat ook voor diefstal in aanmerking komen?
Ik sta 's nachts vaak op als de hond blaft. Dan laat ik 'm in de tuin en doe een toertje met de pillamp. Ik verwacht wel geen dieven, eerder een boommarter of een fret of je weet immers nooit... één of andere gek uit de buurt... die graag slotjes open maakt?
't Is indd een nachtmerrie.
Ik wens de gedupeerde veel sterkte want dit kan voor andere mensen overkomen als een banaliteit terwijl het eerder aankomt als een serieuze kaakslag als je zo intens met je vogels bezig bent en je dit dan overkomt.
Christine.


postvogel
Website Member
Posts :165

Website Member
2007-09-07 - 20:34:30 send message to postvogel

Waardeloos dat er mensen zijn die dit doen,heb je een hobby die leuk is gaan deze rovers het voor je verpesten en als je ze op heterdaad betrapt en het loopt uit op een handgemeen kun je ook nog aangeklaagd worden voor mishandeling.Vreemde wereld maar ja groet vogel.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-09-07 - 21:18:51 send message to pietparkiet 10

mensen die zulke mensen aanpakken moeten een lintje hebben mag van mij nog twee ook


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-09-07 - 23:30:04 send message to goulds

Christine,fretten in je tuin? deze komen niet in het wild voor.

En als je hond(en) 9x blaffen zonder dat er echt wat is blijf je al snel 10e keer liggen,en juist dan....

chippen wordt dure grap en weinig resultt want wie controleerd dat?tegenwoordig zet je chip op scooter,ooit ome agent gezien met chipcontrole(nope) laat staan bij vogeltje.

weinig mensen toelaten in je tuin/vogelverblijf(ook bij verkoop) en niet teveel opscheppen over je vogels helpt het best,meestal komen ze eerst kijkje nemen als potentiele klant en mandje later als ongewenste gast.angry



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 242 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede