Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > De Uitdaging Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2004-03-12 - 12:24:41

elke "slechte" handelaar heeft ook klanten die het een "goede" handelaar vinden waar ligt de grens van een "slechte" of "goede" handelaar
ik kan wel weglopen met handelaar A en pietje vind die slecht maar handelaar B dat vind hij een goede maar dat is bijv iemand waar ik in het verleden slechte ervaring mee heb gehad en dan is B in mijn ogen een slechte handelaar Dus waar ligt de grens tussen GOED en SLECHT ??????????????


HermanH
Website Member
Posts :121

Website Member
2004-03-12 - 12:54:59

precies,en daar moeten de mensen zelf maar achterkomen,dat i de beste remedie.
Je kunt geen oordeel geven over iemand als je er zelf niet geweest bent.wink ;)


frensie
Website Member
Posts :141

Website Member
2004-03-12 - 17:03:04

hoi
ik vind mij zelf eigenlijk wel een goede kweker,
ben dan wel geen handelaar maar ik kan vaak wel aan goede vogels komen en verkoop ik toch altijd mijn jongen.
ik hoor nooit iets negatiefs over mijzelf.members.lycos.nl/famwaninge/


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-03-12 - 17:03:19

dat is ook precies wat ik ermee bedoelde ,
je kan simpelweg niet iemand het stempel goed of slecht geven gebasseerd op een enkele ervaring.

met lijsten als dat doe je meer fout dan goed , er zijn altijd mensen die zo'n lijst ter harte nemen en dat kan wel eens hele vervelende gevolgen hebben , geef mensen goed advies waar op te letten bij de aanschaf van een vogel , daar schiet je meer mee op als met een lijst als deze.

De een z'n ervaring is de ander niet .. er zijn mensen die heel graag kopen van bijv. dennis papegaaien en andere zouden er nog niet een zak eivoer vandaan halen ..

een lijst als deze geeft voor mij gewoon geen enkele meerwaarde aan ..
en dat heeft niets met negatief zijn te maken en het gaat er ook helemaal niet om dat het nu om goede ervaringen gaat , bij slechte ervaringen heb ik het zelfde gevoel bij zo'n lijst.


ara-tje
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2004-03-12 - 17:15:03

ha ha ha,
heeft hawkeye jullie even allemaal tuc!
hiermee toont hij alleen maar aan dat de mensen graag slecht praten over handelaren maar als ze iets goed kunnen doen moeten ze overstag en is de grens niet meer vast te stellen. echt typerend hoor. laugh :Dlaugh :Dlaugh :D


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2004-03-12 - 19:27:15

Het is inderdaad frappant hoe snel een goed bedoeld onderwerp uitdraait op ... Tja op wat draait het uit .... niets?

Dus eigenlijk kunnen we beter allemaal onze mond houden? Geen goede en slechte ervaringen meer delen? Want beide kanten op heeft geen zin.

Ik weet het ook niet meer.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-03-12 - 20:38:10

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat er mensen zijn die het niet met een dergelijke lijst eens zijn kan ik inkomen. Jullie hebben allemaal redenen genoemd waar ik iets in kan zien. Wat ik nu alleen erg jammer vind is dat in een item waarin iemand onderuit wordt gehaald al deze argumenten niet meer gelden. Ik zie hier mensen negatief reageren die ik elders op de site zie gal spuwen! Als je geen naam wilt noemen doe dat dan niet maar moet je nu daarom gelijk negatief reageren op dit item? Er zijn dus ook mensen die wel graag namen weten van kwekers en handelaren. Mensen die graag zelf uit eigen ervaring willen proberen vogels te kopen. En waar vind je die adressen? telefoongids? goudengids? nee, die moet je dus vinden op bv een site als deze! Daar waar de echte liefhebbers schijnen te zitten. Maar die geven geen namen van goede kwekers! De echte liefhebber schijnt alleen nog maar negatief te kunnen zijn! Jammer, héél jammer! sad :(

Agabird, wat mij betreft mag je dit item sluiten. Hier komt echt niets goed uit!sad :(


jandewit1969
Website Member
Posts :74

Website Member
2004-03-12 - 22:14:28

oenie snip een van de besten in friesland.


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2004-03-12 - 23:00:57

Hawkeye

Ten eerste vind ik dit geen zinloos item ,maar het is moeilijk om op iets dergelijks te reageren,Ik ben zowel handelaar als kweker en ik denk dat het een fantsoensnorm is hoe je mensen behandelt,Ik heb nu zo,n 28 jaar vogels en ben naar mijn mening zeer slechte en zeer goede mensen tegen gekomen laten we de vraag of het handelaren of kwekers zijn dan even in het midden,Om dan te zeggen deze meneer of mevrouw deugt is heel moeilijk ik heb misschien slechte ervaringen gedaan maar een ander kan goede ervaringen hebben opgedaan bij dezelfde persoon,Hierbij komt dan ook kijken of 2 mensen elkaar liggen je kunt per slot van rekening niet met iedereen bevriend zijn.Het kan ook aan jezelf liggen en hoe hoog je de lat legt wat je verwachtingen aangaan.Deze discussies eindigen hoe goed ook bedoel altijd in een wellis nietes eindsprint.Als je lijsten wil maken vraag mensen dan om uit eigen ervaring te spreken en niet van horen zeggen dat kan gewoon niet,In het begin van een verhaal heeft iemand een been gebroken na 5 keer door te zijn verteld is hij dood .Vraag ook diegene die wordt beschuldigd om zijn mening zodat een discussie eerlijk verloopt dan horen we van beide partijen wat er wel en niet gebeurd is,Het is zeer makkelijk om goed of slecht te praten over personen maar geef deze dan wel gelijke kansen en niet met een geheel forum oordelen als diegene in kwestie zich niet heeft verweerd ( Dit geld zowel in goede als slechte gevallen).Ik vind dan ook dat hierop behoorlijk paal en perk moet worden gesteld op dit soort forums ,En laten we eerlijk zijn met elkaar indien er dit soort onderwerpen naar voren komen dan springen we er als een bok op de haverkist op met antwoorden( wederom goed of slecht) ,stelt iemand een vraag met betrekking tot onze hobby wordt er nagenoeg niet gereageerd,we zitten op dit forum niet in aktie nieuws maar bij de vogels laten we dit zo houden.

Erik


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-03-13 - 13:38:55

Erik,

Bedankt voor je reactie. Het is echter in dit topic uitsluitend alleen de vraag waar jij als lid van de vogelarena zou kopen. Ik vraag niet om reacties, geen tekst en uitleg. Het is zelfs niet eens de bedoeling dat er discussies komen. Het feit is gewoon dat er regelmatig namen worden genoemd waarvan men vind dat je niet moet kopen. Ik vraag alleen een naam van waar dan wel!

Dat er in een lijst met namen goede en slechte adressen genoemd kunnen worden is onbelangrijk. Het feit dat de namen van alle kwekers en handelaren genoemd worden is voor velen een zege. Door het openlijk vermelden van namen kunnen mensen makkelijk de weg vinden naar de vogels en daar gaat het om. De mensen komen zelf wel tot de conclusie of de handelaar of kweker waar ze zijn hen aanstaat of niet. Maar voor je tot die conclusie kan komen moet je er wel eerst komen!

In één van de reacties word geschreven dat je als nieuwkomer maar gelijk lid moet worden van een vogelvereniging en dat ze je daar wel door verwijzen naar de handelaar waar je moet zijn! ALsof het een beroepsgeheim betreft uitsluitend bestemd voor de leden. Als nieuwkomer in de vogelhobby hoor ik liever jullie als eigenaren en hobbyisten vertellen over jullie hobby. Jullie kweek ervaringen en jullie ervaring met moeilijke vogels.

Nee, ik wil geen negatieve reacties en nee, ook geen positieve. Ik wil gewoon graag weten waar ik volgens jou als lezer mijn vogel zou kunnen kopen.


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2004-03-13 - 15:58:39

Waarom gebruiken jullie niet gewoon het feedbacksysteem dat op sommige tweedehands sites wordt gebruikt? Dat gaat uit van een reputatiescore. Als je van iemand iets koopt, kan je commentaar geven op de transactie, zowel de afhandeling door de verkoper als door de koper. Tevens krijgt diegene over wie commentaar wordt gegeven altijd de kans om er zelf nog een reactie bij te plaatsen. Na een paar verkopen/aankopen kan je je gewoonlijk al een goed beeld vormen. Niet iedereen stelt immers dezelfde eisen.


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-03-13 - 18:58:55

Johanm dit is nu eens een goed en positief ideewink ;)

Ohja als jullie toch namen willen van een betrouwbare kweker dan hier mijn naam: DE Jaegher Mario Oudenaarde Oost-vlaanderen.razz :pwink ;)


BenDoensen
Website Member
Posts :75

Website Member
2004-03-13 - 21:01:18

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beste mensen,
Iedere doorsnee vogelliefhebber weet toch hoe een (redelijk) gezonde vogel moet uitzien? Kopen van vogels doe je toch met open ogen? Neem de vogel in de hand. (ja, ook als hij bijt) en kijk hoe hij eruit ziet. Meestel 2 pootjes, 2 vleugeltjes, een lijfje en een kop. Aan de pootjes zitten vier teentjes en hier zitten meestal geen mestklompjes aan. Wat er uitwendig aan een gekochte vogel mankeert is voor verantwoording van de koper. Anders is het met verborgen gebreken. Onvruchtbaar, wormen e.d. Geknoei met ringen is (meestal) ook te zien. Zelfs daar moet je je afvragen of de verkoper hier wel van op de hoogte was. De prijs die je betaald bepaal je ook zelf. Is hij te duur dan koop je gewoon niet. Betaal je wel, ben je het met de prijs eens. Niet dan? Niet zeuren als eenzelfde vogel ergens anders een euro goedkoper was. Nergens in europa (buiten belgië) kan je zo gemakkelijk en op veel plaatsen vogels kopen als in Nederland. Geroutineerde vogelliefhebbers kennen hun eigen adresjes, en beginnende liefhebbers zijn over het algemeen niet bereid om verre afstanden af te leggen. Die blijven toch (voorlopig) in hun eigen buurt.
Dus waar praten we over?
Buiten de eeuwige discussies over het juiste voer, zullen de discussies over goede en slechte handelaren altijd blijven bestaan. Maar wij hebben helaas wel deze handelaren nodig om onze mooie hobby uit te voeren.
Groetjes Ben
mijn website: home.wanadoo.nl/bendoensen/bendoensen


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-03-13 - 21:05:09

de pot verwijt...

Ik bekijk postings en informatie graag kritisch ipv. alles maar gelijk als waarheid aan te nemen , mijn reactie was niet puur negatief bedoeld maar aan een lijst zitten nadelen , ik kom zelf pas net kijken en heb de lijst daarom bekeken als leek zijnde en hoe ik daar op zou reageren , ik zou het dus een soort leidraad vinden van goede kwekers , helemaal omdat dit toch een vrij groot forum is en bekende site waardoor het bij mij betrouwbaar over zou komen als hier een lijst zou staan en dat vind ik het gevaarlijke er van.

In de topics met negatieve ervaringen staan ook ervaringen van mensen die de koop als positief hebben ervaren , hier werd aangegeven dat negatieve ervaringen niet welkom waren .. hoe betrouwbaar is zo'n lijst dan ..

Ik vind dat er gewoon ruimte moet wezen voor een discussie / mening of ervaring.
In negatieve topics over kwekers word er ook niet gezegt dat er geen positieve reacties worden toegestaan ..



forpus nl
Website Member
Posts :5

Website Member
2004-03-14 - 05:24:34

hi iedereen
ik heb goede ervaringen met faunaland goosen in ijsselmuiden maar dit is natuurlijk alleen mijn mening en ervaring.
dus als je een paar keer bij een winkel,handlaar of kweker bent geweest dan kun je eigelijk alleen voor je zelf een mening vormen in het zwart of wit (goed of slecht) maar ik denk meestal van soms gaat het goed en soms ook fout dus vind ik het grijs.
je kunt wel vuilspuiten maar wat heb je er aan, wat schiet iemand daar nou mee op.
groeten marco




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 72 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede