Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > De Uitdaging Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-03-16 - 07:16:32

Ik neem aan dat iedereen die vogels koopt daar naar kijkt ja, maar vogels laten pas laat zien of ze ziek zijn.
Iedereen ook die al langer (meerdere) vogels heeft heeft vast wel meegemaakt dat een vogel die de ene dag nog vrolijk heen en weer vloog, de andere dag in elkaar kan zitten en een paar dagen later dood was, reden ??
Mocht iemand dat meemaken na een aankoop wil dat niet zeggen dat dat de schuld van de handelaar/kweker is maar iemand die daardoor teleurgesteld is kan wel hier gemakkelijk iemand zwartmaken (nog maar even daargelaten dat sommigen dat zonder reden kunnen doen.)

Om even de vergelijking van het restaurant aan te halen. Iedereen wil graag lekker/goed eten.
De een vind een bruine kroeg inrichting mooi, de ander een moderne, de andere weer een luxe inrichting etc het heeft niets met het eten te maken maar is vaak wel een motivatie mee om een restaurant goed of... gaat wel te noemen (en laten we vooral niet vergeten het gezelschap!)

Niltava

ps mooi in de veren zitten wil lang niet altijd zeggen dat een dier gezond is, omgekeerd ook niet. Een vogel met veerbeschadigingen kan snel uitgroeien tot de mooiste vogel bij het goed houden.



frensie
Website Member
Posts :141

Website Member
2004-03-16 - 09:09:02

als je slechte ervaringen hebt met een kweker of handelaar ga er dan niet weer heen en hou het gebeurde voor je zelf als dat maar vaak genoeg gedaan word komen er geen mensen meer bij die kweker of handelaar en gaat die vanzelf wel eens nadenken wat ie verkeerd heeft gedaan.
zo word er niemand zwart gemaakt of onderuit gehaald ze komen er dan zelf wel achter.
frensie


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-03-16 - 11:41:00

dat is natuurlijk wel heel makkelijk gedacht .. heb je enig idee hoeveel mensen dan slechte ervaringen moeten hebben voor zo iemand denkt van hee ik doe misschien wel iets verkeerd ?

als een kweker keer op keer slechte ervaringen bezorgt bij kopers dan zadeld hij mensen op met slechte / ongezonde dieren dan zou hij moeten weten dat het risico er is dat mensen deze slechte ervaringen gaan delen.

Of zou jij graag kopen van een kweker , een zeer slechte ervaring opdoen en er dan achteraf achterkomen dat 99% van je kennissen in de vogelwereld ook al slechte ervaringen hadden met deze kweker ?

Als een kweker goed bezig is kan er altijd een slechte ervaring achterblijven , maar door dit naar tevredenheid op te lossen kan hij voorkomen dat een slechte ervaring een slechte ervaring blijft , in de gevallen dat dit niet zou lukken zou de slechte ervaring nog maar een opzichzelf staande zaak blijven.

Een kweker is verantwoordelijk voor de dieren die/hij zij verkoopt op dat moment , en als koper zou je er vanuit mogen gaan dat het een gezond dier is , wanneer dit niet het geval is en de kweker heeft hier schuld in dan is het jammer .. maar is dit ook een deel van de kwekersverantwoording.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-03-16 - 13:06:41

Smaak verschilt! dat staat vast. Het gevoel voor goed en kwaad ook! dat staat ook vast. Er wordt hier echter helemaal niet gevraagd naar de uitleg. Ook ben ik dit topic niet begonnen om kwekers, handelaren danwel kopers en liefhebbers schade toe te brengen. In tegendeel, ik vraag juist om positieve input!

Is het nu een beroepsgeheim voor de vogelliefhebber of behoud de echte liefhebber de namen van zijn of haar kweker liever voor zich om maar te voorkomen dat iemand anders er een mooie of goede vogel kan kopen?

Ik vraag gewoon heel iets simpels nl: "Waar kan ik volgens jou nu het best mijn vogel kopen?"
Misschien moet ik de vraag anders stellen: "Waar koop jij het liefst jouw vogel?"


frensie
Website Member
Posts :141

Website Member
2004-03-16 - 14:43:13

ik koop geen vogels ik ruil ze en als ik tochmoet kopen dan doe ik dat bij kennissen.
ik probeer ze te kweken uit allemaal eigen kweek vogels.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-03-16 - 18:40:52

Waar koop ik het liefst mijn vogels?
Moeilijk om 1 adres te noemen omdat ik verschillende soorten heb. Mijn nobillissen kwamen bv. bij jou vandaan en dat was een prachtig stel. Verder ben ik tot nu toe alleen nog maar met de goudvoorhoofdjes belazerd.


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2004-03-16 - 20:59:09

het kopen van vogels doe ik hoofdzakelijk bij kwekers van onze vereniging ik ben bezig mijn eigen stam aan het opbouwen zodat ik alleen vogels hoef aanteschaffen voor bloedverversing en dit doe ik ook via de kwekers die ik ken en via die kwekers leer je ook weer anderen kennen.Maar ik koop zelden vogels via een handelaar alleen als die een mooie vogel heeft zitten maar die bekijk ik eerst uitvoerig en soms kom ik nog een keer weer terug,als de vogel dan weg is pech gehad.


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2004-03-16 - 22:20:28

Nu deze discussie geruime tijd gevolgd te hebben wil ik het geheel eens omdraaien.Ik ben zowel handelaar als kweker .Voor mijn handel heb ik een aardig bestand kwekers opgebouwd die goede tot zeer goede vogels leveren ook van tentoonstellings kwaliteit.MAAR het komt ook voor dat van deze mensen vogels sterven tijdens hun verblijf hier dit is dus negatief( Terwijl ze elke dag een zeer goede verzorging krijgen).Wel vind ik dat dit mijn eigen risico is en dat ik de kweker hier niet meer op aan kan spreken omdat wij geen garantie kunnen verlangen van de kwekers ,Omgekeerd kan dit wel .Is dit dan niet oneerlijk verdeeld ???????Ik vind dat als men vogels koopt bij iemand je er zeer van bewust moet zijn dat deze dieren kunnen sterven en dat de verantwoordelijkheid bij jezelf ligt,ook hoe je dit oplost met je handelaar of kweker,Zoals al enkelen zeggen je bent erzelf bij als je een vogel koopt en indien je niet de juiste kennis hebt begin er dan niet aan of vraag iemand om je te helpen ,Herhaaldijk komen mensen hier die een vogel op de markt kopen en dat deze na 2 dagen sterft ,als men vraagt van wie dan weten ze het niet en als je vraag hoe dan hebben ze hem uit de loper gekocht,ondanks herhaalde waarschuwingen op dit forum blijven mensen dit doen.In onze maatschapij leven we op regeltjes maar die wie er zouden moeten zijn ,zijn er niet zoals het verkopen van vogels in lopers,op elke marktverordening staat geen verkoop uit lopers en wat gebeeurt er verkoop uit lopers wie is er hier nu schuldig ?allereerst de organisatie dan de toeziend dierenarts en de handelaar die uit lopers verkoopt,zolang dit wordt gedoogd blijft deze elende bestaan met als gevolg dat er weer nieuwe forums komen met nog meer klachten en kwaad sprekerij.Het is niet verkeerd om aan te geven wat slecht of fout is maar mijn idee is dat dit na een aantal forum onderwerpen te hebben gevolgd behoorlijk uit de hand loopt,Wij maken elkaar zwart,schelden ,halen dingen aan van horen zeggen.Zeuren door over onderwerpen die herhaaldlijk in herhaling vallen.Willen ons gelijk halen al is het onredelijk of begrijpen elkaar niet .DE WERELD IS NIET PERFECT EN LIJSTEN MAKEN VAN GOED OF SLECHT DRAGEN HIER NIET AAN BIJ ,DE MENSEN DIE DE KROON SPANNEN HALEN DE TV WEL ,Enkele gevallen de krant maar geschillen onderling dienen ONDERLING te worden opgelost niet op deze forums ,Het draagt dan ook zeker niet bij aan de kwaliteit van deze side die in eerste instantie diende als adverteerpagina,Nu lijkt het erop dat het meer om het spektakel gaat dan de vogels op zich ,Kijk maar na vragen over vogels worden nauwelijks beantwoord ,vragen over slecht en goed des te meer .Verder wil ik nog even kwijt dat handelaren net als kwekers ook mensen zijn en er ook goede bij zitten net als er slechte kwekers zijn,Moest ik een lijst bijhouden van goede en slechte kwekers is deze pagina te kort ,ik zal dit dan ook niet doen omdat dit iets tussen mij en de personen in kwestie is .Niet alles hoeft in het openbaar gezegd te worden ,HET IS HET FANTSOEN EN RESPECT HOE JE MET ELKAAR OMGAAT ,WAARDEER DIT EN MAAK DEZE SIDE WEER EEN VOGELSIDE EN GEEN PAPARAZZI BLAD.

ERIK


uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2004-03-16 - 22:49:19

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo allemaal

Onderstaand bericht heb ik zondag al eens gepost en ik denk dat het tijd word om het nu nog eens te plaatsen. De circel is bijna rond

Als iedereen vind dat het allemaal positief moet blijven dat moet de topic nu stoppen. Iedereen begint nu met het opnoemen van allemaal handelaren en kwekers bij wie het goed kopen is. We zullen dan niet lang hoeven wachten tot dat iemand een topic instuurt over een van deze handelaren of kwekers waarmee hij slechte ervaringen heeft gehad in tegenstelling tot de kweker die een positief bericht heeft geplaatst.

En dan, ja dan is de vicieuze circel weer rond en begint de discussie opnieuw

Nog een fijne Zondag allemaal


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-03-17 - 00:09:11

Dames en heren, ik snap jullie reacties echt niet over positieve en negatieve reacties in dit topic. Ik vraag alleen naar de weg! als ik u op straat zou tegenkomen en ik vraag u de weg naar de plaastelijke supermarkt omdat ik even een boodschap moet doen dan ga je toch ook niet moeilijkheden staan maken over welke route je mij langsstuurt en naar welke supermarkt je mij zou sturen. Nee! je stuurt mij waarschijnlijk naar de supermarkt waar je zelf je boodschappen doet. Of naar de super die het dichtst bij is. Het is aan uw eigen beleeftheid of u mij de weg zou wijzen of dat u stug door zou lopen.wink ;)
Welnu, de meesten onder u zouden mij dus heel duidelijk niet helpen en niet eens een blik waardig gunnensad :( Soms ben ik best wel aardig hoor!razz :p

Erik, ik mis eigenlijk de naam van je eigen kwekerij. Dacht dat een kweker / handelaar wel graag goede mond op mond reclame zou waarderen. wink ;)

Wat betreft het topic: ik sluit mij volledig aan bij uswhite. Dit topic kan misschien beter afgesloten worden omdat er over elke persoon in de wereld wel positieve als negatieve reacties los te krijgen zijn.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-03-17 - 07:41:23

beste hawkeye ,
Ondanks dat ik misschien heel negatief overkom valt dit echt wel mee wink ;)

je vraagt echter niet om de weg naar de supermarkt maar om de betrouwbaarheid/ervaring die mensen hebben met die supermarkt , als je dat bij meerdere mensen tegelijk zou vragen krijg je hier ook verschillende meningen over , ik heb problemen met het feit dat Agabird aangegeeft dat eventuele negatieve ervaringen/berichten direct verwijderd worden uit deze tread , hoe kan de eene die een kweker aanprijst blijven staan terwijl iemand die daarop wil reageren met zijn wellicht wat minder positieve verhaal verwijderd worden ? , dat geeft een eenzijdig beeld en daar zit toch niemand op te wachten ? hoe positief de tread op dat moment ook blijft in een topic als deze kan je dan beter het hele beeld geven wanneer mensen hun ervaringen kwijt willen ipv. een deel monddood te maken omdat het zo nodig een positieve tread moet blijven.

Ik denk dat een topic als deze best goed te doen is maar dan zonder dat er direct word vermeld dat niet positieve ervaringen worden verwijderd , daar worden mensen direct al mee tegen de haren ingestreken.



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-03-17 - 16:32:19

Mijn vraag was toch heel duidelijk:

Ik daag jullie dan ook uit. Kom nu eens met 1 naam van een kweker of handelaar waarvan jij 100% zeker weet dat je daar moet wezen. Waar jij iemand heen zou sturen als iemand een goede vogel zoekt.

Ik vraag dus helemaal niet naar positieve of negatieve reacties. Ik vraag overduidelijk de weg wink ;) En was het dus maar echt zo dat jullie hier jullie ervaring kwijt zouden willen. Dan zou ik gewoon namen hebben gehoort met daarin het verhaal waarom die kweker of handelaar zo goed is bevallen. Natuurlijk voorkom je niet dat er mensen zullen zijn die daarna kunnen vermelden dat ze met diezelfde kweker of handelaar juist slechte ervaring hebben gehad en waarom, dat vind ik dus ook geen probleem alleen heeft agabird hiervan gezegd dat dit te vaak gebeurt en dat hij dit in dit topic zou verwijderen. Slecht idee om dat te doen maar dan nog heb ik dat niet in de kaart gespeeld.

Was het overigens maar zo simpel dat de discussie die hier nu wordt gevoerd juist de ervaring van de mensen was over kwekers en handelaren. Nee, hier wordt uitsluitend gesproken over de mening of dit topic beantwoord moet worden of niet. Zielig dus. Als je geen naam wilt noemen heb je daar recht op. Maar jullie maken het duidelijk dat anderen dat ook niet moeten of zouden mogen doen.

Ik blijf het voorbeeld geven en noem dus wederom een kweker te weten:
Cor's Papegaaien
Vlaardingen



leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-03-17 - 16:36:50

vogelparadijs "Birdway" te Sebaldeburen
Zie ook advertentie op vogelarena
Goed en betrouwbaar adres en waar de eigenaren ook nog eens veel verstand van vogels hebben



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 180 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede