Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hybryde Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-04-26 - 22:30:15 send message to wiechmann

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

de servera daar zijn er weinig van klopt maar is wel citus 2 de maracana waar er in avicultuur genoeg van zijn is citus 1 .
ik heb zelf servera pop zitten ben al meer als 1 jaar aan het zoeken naar een man .met je dan zo vogel alleen laten zitten nee ik heb er een geelnek ara pop bij ziten waar ik ook geen man voor kan vinden .en dit probleem zal alleen maar groter worden.nu de import dicht is .men zal veel meer geduld moeten hebben om een koppel te kunnen vormen en dan maar afwachten of het klikt..


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-04-26 - 22:34:14 send message to ROCIO

Het is toch erg jammer dat er soorten worden gekruist ,zeker de bedreigde je ziet het over al deze mensen zijn onverantwoordelijk bezich(als het bewust word gedaan) en nu de import ook nooit meer mogenlijk is, zullen we hoe dan ook zuinig moeten zijn met wat er nog is ,bij voorbeeld de Severa dus beste Erika hou ze zuiver daar bereik je het meest mee. deze discussie heeft zich ook op het forum van Aviornis af gespeelt en daar lijkt men goed doordrongen van de noot zaak hoop dat de kromsnavel lief hebbers er ook zo tegen aan kijken

Gr Rocio


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-04-26 - 22:48:38 send message to ROCIO

Nog even voor Wiechmann, ja je zal inderdaad geduld moeten hebben, moest zelf 7 jaar wachten voor de eerste Severa"s kuikens gekweekt en 16 jaar voor het paartje zwartkop caique en dat is geen reden om me op de borst te kloppen, maar na een jaar is toch geen reden om te kruisen met een geelnek waar van de jongen dan hoogst waarschijnlijk zo jong mogenlijk naar de winkel zal verdwijnen


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-04-26 - 23:41:12 send message to Pionara.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Weet iemand de naam van de hybriede die je dan zou krijgen?

---BASTAARD---


En verder is alles al gezegd.sad :(


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-04-26 - 23:50:16 send message to Karel

quote
---BASTAARD---


Latijnse naam: Ara non gratawink ;)


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-04-27 - 08:12:45 send message to wiechmann

rocio wat is lezen moeilijk .
als je goed heb gelezen dan heb ik een servera pop en geelnek pop bij elkaar zitten.zal waarschijnlijk wel eitjes komen maar bevrucht denk ik niet .


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-04-27 - 08:19:02 send message to erika

okeej, ik begrijp jullie punt, heel goed zelfs. Toen ik ze samen zette had ik inderdaad het zelfde als wiecherman, met zijn 2 is beter als alleen.

Zou het mogelijk zijn om ze met een jaar of drie nog bij een partner van eigen soort te zetten?
en
Bij mijn severa, kan er straks nog een jonge vogel worden bijgezet, of kan dat problemen opleveren.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-04-27 - 10:06:00 send message to tonnl

Ik heb niet echt verstand van ara's maar als je de vogels tzt een paar maanden uit elkaar zet voor je een nieuwe erbij zet, zou het moeten kunnen lijkt mij.

Dat "Vogelarena tegen kruisingen" is, mag nu wel duidelijk zijn... happy :)
Ton.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2007-04-27 - 11:18:25 send message to rupicola

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Los van hetgeen ik eerder in dit topic heb geschreven ben ik wel van mening dat het samenvoegen van 'losse' vogels te prefereren is boven een langdurige solitaire huisvesting!

Het zijn en blijven immers uiterst sociale dieren.

Normaalgesproken kan een latere samenvoeging met een echte soortgenoot in de regel probleemloos plaats vinden.

In geval een dergelijk 'paar' door omstandigheden dusdanig lang samenzit dat zij aan een broedproces (dreigen te) beginnen, zijn er talloze maatregelen mogelijk om dit te verhinderen. (geen broedblok geven, blok op tijd verwijderen of het 'paar' verplaatsen)

Daarnaast bestaat natuurlijk de mogelijkheid om ze als pleegouders te gebruiken voor andere soorten.
Nadeel van dit laatste is wel dat latere opsplitsing van zo'n 'paar' aanzienlijk moeilijker kan worden. Zeker bij soorten die paartjes voor het leven vormen, zullen ze buiten gezicht- en gehoorafstand gebracht moeten worden.

Het moge duidelijk zijn dat wanneer er CITES soorten bij betrokken zijn is dit laatste dus beslist niet aan te bevelen is.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-04-27 - 16:29:12 send message to Karel

quote
Zou het mogelijk zijn om ze met een jaar of drie nog bij een partner van eigen soort te zetten?
en
Bij mijn severa, kan er straks nog een jonge vogel worden bijgezet, of kan dat problemen opleveren.



Dat kan prima en is zelfs een heel leuk idee! Zorg er dan wel voor om vogels aan te schaffen die liefst even oud zijn als jouw vogels of tenminste ook geslachtsrijp zijn.

Bij de meeste vogelsoorten geldt dat er problemen kunnen onstaan als je twee vogels samenbrengt, waarvan er een nog niet geslachtsrijp is, en de andere wel. Bij sommige vogelsoorten kan een oudere man te opdringerig worden en de (te) jonge pop zelfs de dood in jagen.

Succes gewenst!happy :)


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-04-27 - 18:55:16 send message to erika

Ja dat heb ik inderdaad zelf meegemaakt met de severa. Ze is nu zelf 2, en ik had een man van 10, dit ging eerst goed, maar na een tijdje begon de man achter onze pop aan te jagen. Toen heb ik ze helaas weer uit elkaar moeten halen.

Of ik deze 2 vogels uit elkaar haal weet ik nog niet. Ik heb daar nu ook niet de mogelijkheid voor, maar misschien dat het in de toekomst wel mogelijk is.


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2007-04-27 - 19:45:45 send message to jani

Ton
Bestaat vogelarena uit 4 of 5 mensen die hier gereageert hebben?
Denk het niet,maar de meesten vinden het hier een nutteloze discutie,een paar mensen moeten en zullen gelijk krijgen.dit vind je terug in verschillende topics.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-04-27 - 20:00:48 send message to meyer

Jani geef jij dan eens een zinnig antwoord op de vraag van Erika.
Ik heb hem hieronder erbij gezet dan hoef je niet te zoeken.
quote
Weet iemand de naam van de hybriede die je dan zou krijgen?


succes,

Groeten Meyerwink ;)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-04-27 - 20:40:59 send message to dooren

Los van het feit wie gelijk heeft en wat verantwoordelijk is, denk ik dat het logisch is dat je van te voren moet nadenken waar je mee bezig bent en toekomst is van zulke vogels.

Met andere woorden, bezint eer je begin.

Er zijn immers genoeg soorten geschikt voor huiskamers die niet een hoge ranking hebben op de citeslijsten.

Kies je zulke soorten voor de huiskamer dan is er ook nooit geen probleem om een partner aan te komen als achteraf de vogel zich eenzaam voelt.

Ik ken genoeg serieuze (buitenlandse) kwekers die dolgraag een broedrijpe man of pop hadden willen kopen van de genoemde ara-soorten waarvan nu blijkt dat er geen partner voorhanden is.

Dit soort persoonlijk tekort in het inzicht in de kwekers problematiek die deze soorten bloedvreemd en raszuiver willen houden worden niet gezien.

Op langere termijn zal dit voor beiden soort liefhebbers van deze mooie vogels opbreken. Het bezig houden van een naam voor zo'n hybride is pijnlijk voor de serieuze kweker die zich toelegd op behoud.

Jammer dat men zich niet bewust is van de bijzonderheid van deze prachtige vogels, die moet je niet willen kruisen.
gert


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-04-27 - 21:11:20 send message to ROCIO

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beste Wiechmann.

Je hebt gelijk heb niet goed gelezen mijn verontschuldiging. en wat het betreft deze twee dan is het natuurlijk zo het best zolang er geen andere partner is ,had zelf toender tijd een aparte voliere voor los staande vogels waar alles bij elkaar zat.
Nog succes met het zoeken voor partners van je aratje"s
Vriendelijke groet Rocio




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 124 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede