Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hybryde Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-04-27 - 21:33:49 send message to wiechmann

hallo rocio

kan gebeuren dat je verkeerd lees gebeurd ieder wel eens.helaas zoek ik ook nog voor div grote ara's een partner die zitten ook alle bij elkaar gezelig te babelen en maar vragen waar blijf nu een geschikte partner voor ons .en ik zeg gewoon geduld dames kom wel .


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2007-04-27 - 22:19:00 send message to jani

sorry Meyer,k'wist niet dat jij zulke lange tenen had.


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-04-28 - 08:37:22 send message to erika

dooren,
Je zegt dat er veel kwekers zijn die wel zo'n ara willen hebben voor de kweek. Waarom heeft de maracana dan heeeel erg lang te koop gestaan? zoveel belangstellenden waren er dus niet.

En dat mijn vogels bijzonder zijn hoef je mij niet te vertellen.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-04-28 - 08:37:53 send message to ParkietenPeter

Beste X,

Discussieren is het geven van jouw mening of ervaring! De een doet dit feller dan de ander.
En dat mag hier op VogelArena.

Het is wel algemeen dat de discussies on-topic moeten blijven.

Als een opmerking als ongepast ervaren wordt kan men hier de moderator over inlichten via een pb, waarna deze indien nodig actie onderneemt.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-04-28 - 08:39:41 send message to ParkietenPeter

quote
Waarom heeft de maracana dan heeeel erg lang te koop gestaan?

Als ik het hele verhaal goed begrijp zijn de vogels handtam. (correct me if i'm wrong)

Dan willen veel kwekers deze niet inzetten omdat het toch nogal eens gebeurt dat je dan kunst en vliegwerk moet uithalen om jongen groot te krijgen. En dat is van de meeste niet de bedoeling.


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-04-28 - 08:45:47 send message to erika

nee deze vogel is niet tam, nu een beetje omdat ik veel met hem aan het oefenen ben.


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-04-28 - 09:55:12 send message to ROCIO

Zou het ook kunnen dat hij zo lang te koop was omdat het een man is van de 23 maracana'S die wij gefokt hebben waren 16 mannen!!!!!!! hier op het forum zoekt nog iemand een man .

GR Rocio


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-04-28 - 10:09:12 send message to erika

ik heb hem rechtstreeks van de kweker gekocht en ik verkoop hem niet


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-04-28 - 10:23:47 send message to dooren

Klopt helemaal rocio,
Als je morgen bv. een vogel wilt verkopen waarvan al tig van hetzelfde geslacht op het internet ciruleren dan wordt het zeer moeilijk. Hetzelfde als je een partner zoekt van het geslacht wat oververtegenwoordigd is.

In zo'n geval zul je bij een kweker gewoon een jong koppel moeten bestellen/kopen omdat zo'n kweker echt niet een losse pop gaat verkopen om dan maar eens te zien of hij deze man kwijt komt.

Pas zo'n geval gehad met mijn rosenberglori's. Ik kweekte 1-4, echter hier zijn veel meer poppen van deze soort dan mannen. Een Duitser wilde die losse jonge man dolgraag maar geen jonge pop erbij. Hij had nog een losse oudere rosenbergpop. Dus deze meneer kon hier dus niks kopen. Ik denk dat hij over een paar jaar nog deze losse pop heeft.

Vaak zoeken bepaalde mensen naar de denkbeeldige speld in een hooiberg die nooit wordt gevonden. De oplossing in dit kringentje ronddenken ligt in het kopen van een jong koppel.

Goed voer en verzorging geven en vervolgens kweken. Hierna kan men wellicht met wat geduld een partner kweken voor de andere losse vogel.

Het bovenstaande senario kost wat extra geld en veel geduld, helaas ontbeert dan tegenwoordig velen liefhebbers.

Bovendien vindt ik dan ook nog eens dat je gemakkelijk tijdelijk 2 van hetzelfde geslacht bij elkaar kunt zetten als je vindt dat ze zich vervelen. Andere ondersoort erbij om te kruizen is een reden van niks. De oplossing ligt vaak anders.
Gert






Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede