Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Eieren in de verkoop Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-09-28 - 16:47:52

Op deze site werden tot verkort door verschillende mensen ook eieren te koop gevraagd.

In overige landen en amerika zal er ook wel deze vraag naar eieren bestaan : en vraag creeert aanbod.

Ik geloof trouwens niet dat ,,ze,, in amerika nog weten dat eieren ook door oudervogels bebroed kunnen wordenlaugh :D


hansbuffel
Website Member
Posts :116

Website Member
2006-09-28 - 17:20:57

Ik sluit me volledig aan bij mreyder en molinetti. De eieren verwisselen van eigenaar en worden uitgebroed. Iemand die een ei koopt van een Hyacint Ara zal er toch wel serieus mee bezig zijn. Het is niet goed te praten maar er is een vraag, een aanbod en het is wettelijk. Er worden ook geen dieren mishandeld (hoewel dit natuurlijk voor interpretatie vatbaar is en je zou kunnen zeggen dat eieren wegnemen mishandeling is ... maar dan zitten er veel dierenmishandelaars tussen ons ... hoeveel eieren van Gouldamadines of Afrikaanse vinkjes worden niet onder de Japanse Meeuwtjes gelegd). De eieren worden in al die gevallen uitgebroed op een onnatuurlijke manier, dikwijls uit financieel gewin.
Onlangs bezocht ik de zoo van Beauval (Frankrijk, Loirestreek) waar met succes Hyacint Ara's gekweekt worden ... in de broedmachine. Natuurbroed van deze vogels is zeer moeilijk en jaar na jaar mislukte het tot ze met de broedmachine begonnen. De vogels hebben enkel contact met de mens tijdens het voederen en zodra ze zelfstandig zijn gaan ze de volière in. Is dit nu slecht? OK, natuurbroed is beter maar als het niet lukt ... De ouders zitten in een volière van 10 op 10 op 10 meter, volledig beplant. Hebben die het dan zoveel slechter dan bij iemand die aan natuurbroed doet in een kooi van 2 op 2 op 2 meter?
Ik doe hier geen uitspraak over (iedereen heeft recht op een mening) maar probeer de zaken gewoon een beetje te relativeren.
Wat voor zin heeft het die verkopers van de eieren te schrijven? Heb je dan gezien dat ze hun dieren slecht behandelen?
Misschien kan iemand de eieren kopen om ze onder een eigen koppel (met enkel onbevruchte eieren) te leggen en wordt het toch terug natuurbroed. Om te eindigen met een positieve noot ...

Hans


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-09-28 - 17:37:57

Oke Hans, maar het risico van overdracht van virussen wordt niet minder met de verkoop van eieren.

Er is gewoon verticale overdracht van ouder naar ei, men weet dus eigenlijk niet wat men koopt, gezond of ziek.

Maar het wordt allemaal wel een commercieel verhaal op deze manier, dit heeft idd weinig met liefhebberij te maken. Eieren uitbroeden, handopfok en hupsakee weer meer geld.

De echte liefhebber ziet zijn jongen liever bij de oudervogels lekker knagend aan een bos verse wilgentakken. Met als toetje een regenbui waarin je ze volop ziet genieten. Op deze manier genieten de vogels 24 uur per dag.
Gert


hansbuffel
Website Member
Posts :116

Website Member
2006-09-28 - 18:58:35

Wat overdracht van virussen betreft, zo had ik het nog niet bekeken.

Voor de rest, volledig akkoord, Gert. Ik doe ook aan natuurbroed, verkoop interesseert mij zelfs niet (voor mijn centen ga ik tijdens de dag werken). s 'Avonds is het genieten van de rust bij de vogels.

Groeten,
Hans


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-09-28 - 20:00:07

Beste mensen,

Weet je wat ik denk... Ik denk dat die mensen die vogels alleen maar hebben omdat ze eieren leggen en niet om de vogel zelf (jammer). De eieren zijn het hoofddoel, omdat daar flink gevangen kan worden (jammer).
De vogel is een bijzaak en moet ervoor zorgen dat er zoveel mogelijk eieren geproduceerd worden (jammer). Ik wil hiermee overigens niet zeggen dat die mensen hun vogels slecht of niet verzorgen, het tegengestelde is waarschijnlijk logischer, want dan worden er veel goede en sterke eieren gelegd.
Het dier wordt alleen gezien als een machine, waaraan flink verdiend kan worden zolang deze geolied wordt (jammer). Dat... vind ik persoonlijk, niet door de beugel kunnen.

Even omzetten:
Als men Cannabis verbouwt, dan doe je dat omdat je aan de oogst van de toppen veel geld kan verdienen en niet omdat je bijvoorbeeld de Cannabisplant zo'n mooie plant vind. De productie is de hoofdzaak en de plant is verder bijzaak. Of ze nu paars, geel, bruin of zwart zijn, dat zal de teler een worst zijn. Zolang die planten verzorgd worden kan eraan verdiend worden en hierdoor wordt de plant gezien als een machine.

Groeten,
Wouter.


Hubert
Website Member
Posts :63

Website Member
2006-09-29 - 20:41:34

Beste liefhebbers,
Waarom is het not done om eieren van papegaaien te verkopen? Iedere liefhebber van papegaaien weet dat het al een hele kunst is om bevruchte eieren te krijgen van zijn papegaaien. Als er iemand is die de kennis in huis heeft om zijn papegaaien, we praten dan niet over de minste soorten zoveel bevruchte eieren te laten leggen dat deze verkocht kunnen worden, valt dit alleen maar toe te juichen.
Beter als dat men bij deze kostbare soorten de jongen bewust weghaald tussen de drie en zes weken. Dat geeft pas stress bij de papegaaien.
Ik heb zelf jongen van witte kaketoes bij roodruggen zien liggen, tot deze 3 weken oud waren. De eieren waren in een broedmachine gelegd omdat de ouders ze keer op keer stuk maakten. Moeten deze kostbare soorten dan liever verdwijnen uit onze collecties? Of zo duur worden dat de meesten er alleen nog naar kunnen kijken bij anderen?
Even relativeren, hoe meer vogels van een bepaalde soort hoe meer mensen ze kunnen houden.
Als voorbeeld wil ik de vroeger zo dure australische parkieten aanhalen, en de huidige rose kaketoe waarvan er steeds meer aangeboden worden. Wat de prijs uiteidenlijk ten goede komt.
Dank aan allen die het mogelijk maken dat ook de jeugd straks tegen een schappelijke prijs kan starten met papegaaien.


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2006-09-29 - 20:45:53

ik denk niet dat het veel nut heeft nog veel te zeuren over die eieren ze zijn er toch niet
hier is wat ze u aanraden

Navn: Benny jensen
By: Herrested
Land: denmark
Email: fugle@mail.tele.dk
Telefon: 40931731
Webadresse:
Date: 29. September 2006
Tekst

Please be aware that the ads. from USA and Camerun can be false. If you are in doubt please feel free to contact me


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2006-09-29 - 21:58:09

can be false

Er staat can be.

betekend de mogelijkheid bestaat.

Geen vaststaand feit dus.

Maar 200$ voor hyacint ara eieren.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-09-29 - 22:04:31

quote
Iedere liefhebber van papegaaien weet dat het al een hele kunst is om bevruchte eieren te krijgen van zijn papegaaien


Lijkt me niet veel verschillen met andere vogelsoorten dus valt in het algemeen wel mee.

De ene soort is wat moeilijker dan de andere soort maar dat maakt het nu net intressanthappy :)

Voor het overige kun je dit soort advertenties zoals hierboven al aangegeven voor 90% zien als list en bedrog


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-09-29 - 22:43:06

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Sinds door sommige kwekers JONGE kanaries in de rui worden verkocht met de slogan bij ons hoef je niet te reserveren,wij hebben geen wachtlijst,sta ik nergens meer versteld van.Men wil snel een jonge vogel en als je dan niet direct een JONGE vogel wilt verkopen (terwijl je hebt uitgelegd waarom) ben je gewoon een vervelend en moeilijk persoon.Ik weet nog wel,dat vroeger duiveneieren werden verkocht.Soms voor veel geld.
Vr.groeten van
Antoni


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2006-09-30 - 22:31:26

quote
En vogels die de eieren vernielen of jongen niet grootbrengen hebben pech (of eigenlijk: heb ik pech): dan maar geen jongen. Ik ben een liefhebber.


Als ouders de jongen niet grootbrengen, oftewel laten verhongeren tot de dood er op volgt, dan hebben de jongen dus pech shocked 8O shocked 8O shocked 8O
lekkere liefhebber angry angry angry

dan grijp ik liever in en probeer de jongen met de hand groot te brengen happy :) happy :)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-10-01 - 01:22:03

quote
ls ouders de jongen niet grootbrengen, oftewel laten verhongeren tot de dood er op volgt, dan hebben de jongen dus pech
lekkere liefhebber

dan grijp ik liever in en probeer de jongen met de hand groot te brengen




In de ,,vrije,, natuur is dit de orde van de dag,dus als je zo denkt is er veel werk aan de winkelwink ;)




Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-10-01 - 02:25:37

Dit zou ik eigenlijk NIET mogen schrijven......maar als ik de aankoopprijs zie van een hyacinth ara en de verkoopprijs van 1 eishocked 8Oshocked 8Oshocked 8O .........



De verleiding is WEL groot hoorrazz :prazz :prazz :p





Schiet me nu niet af he.......laugh :Dlaugh :D


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-10-01 - 11:09:46

quote
De verleiding is WEL groot hoor


De verleiding is HEEL groot. In bepaalde gevallen weet ik zelf ook niet of ik daaraan zou kunnen weerstaan!

Swaas, als ze je willen afschieten, kom je achter me staan. Ik heb een hele dikke huid!laugh :D


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-10-01 - 11:52:24

Juist vanwege de lokkende prijs waarschuwt ook die Deense site...




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 156 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede