Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Eieren in de verkoop Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Eieren in de verkoop
hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-09-27 - 11:05:23

Gelezen op parrot4sale.com

Name: jenifer
City: MD
Country: USA
Email: xxjenifer-c@myway.com
Phone: 001 206 339 9071
Homepage:
Date: 26. September 2006


Adv
We have the following parrot eggs for sale, Galla cockatoo eggs - $ 100 each Hyacinth macaws eggs $200 each African greys - $120 each if you are interested, then let us know.

Wat moet je hier nu van denken ? Nog even en ze liggen in de supermarktangryangryangryangry

Henk


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2006-09-27 - 12:06:48

Zullen vast geen scharreleieren zijn maar uit een legbatterij.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-09-27 - 12:44:48

Dat gebeurt wanneer geld belangrijker wordt dan welzijn van vogels.

Belachelijk voor woorden deze vogelfabrieken, ook dit heeft niks meer met liefhebberij te maken.

Het enige plezier is het geld in hun portemonee met deze soort mensen.
Gert



ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-09-27 - 16:57:47

Is dat een werkend e-mailadres?
Zo ja, een pissige brief helpt misschien niet maar ik wil 'm wel schrijven, want dit is echt ziek! angry

Wouter.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-09-27 - 17:16:15

Ik heb eerst gedacht om het e-mail adres om privacy-redenen te verwijderen. Maar ja, ze hebben hem er zelf bij geplaatst. Als je een antwoord hebt horen we het graag.


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2006-09-27 - 17:19:49

nou doe mij er dan maar een paar.laugh :Dlaugh :Dlaugh :D


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2006-09-27 - 17:23:04

Zo gek is het toch niet? Als je niet wilt broeden? Ik zie ook vaak kippen/kwartel/fazanten eieren.. maar die zijn dan maar iets van 30 cent per stuk :P
met hyacinten zou ik iets zuiniger zijn :P


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-09-27 - 17:27:04

de verkoop van eieren is op zich niets nieuws en gebeurt op vrij grote schaal bij b.v. hoenders en watervogels.
Het grote verschil is natuurlijk in de eerste plaats dat papegaaien nestblijvers zijn, maar ook de wetenschap dat de inprentingsfase van papegaaien, een typisch verschijnsel bij hoog ontwikkelde levende organismen, wel eens een veel grotere invloed op het verdere (naar verwachting lange) leven van een papegaai heeft!

Overigens val maar niet uit je stoel van een advertentie met aangeboden broedeieren van papegaaien hoor, want m.n. in America is voor de juiste prijs werkelijk ALLES te koop!

van kameel tot nevelpanter, van zebra tot chimpansee . . . . . you name it!


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-09-27 - 18:06:01

Een beeld hoe ziek de mentaliteit van dit soort mensen is in dit soort landen.

Papegaaien zijn geen kippen, alleen al het idee dat alles maar moet kunnen voor die stomme dollars, walgelijk.
Gert


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-09-27 - 18:28:11

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
in America is voor de juiste prijs werkelijk ALLES te koop!

van kameel tot nevelpanter, van zebra tot chimpansee . . . . . you name it!



Hoef je echt niet voor naar Amerika hoor, in Belgie kun je ze ook allemaal krijgen...

Zie: http://www.hernebreedingcenter.be


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-09-27 - 20:47:51

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Oke... ik ga dus deze week nog een e-mail sturen en de reactie, als ik die krijg natuurlijk, zal ik in zijn geheel in dit topic plaatsen.
Ik ben best benieuwd of ze de lef hebben om terug te schrijven. En wat ze terug schrijven (iets van belang of alleen maar een "niet-mee-eens-briefje"). De tijd zal het leren ik houd jullie op de hoogte.

Wat is het beste, hoe zal ik de brief aanpakken?
- Direct en hard.
- Formeel en vragend.
- Confronterend en zoekend naar verklaringen.

Graag suggesties,
Wouter.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-09-27 - 20:55:28

Probeer de eer wel een beetje aan jezelf te houden.
Verlaag je niet tot een niveau waar je je eigenlijk voor zou moeten schamen.

wink ;)Peter


polflietjen
Website Member
Posts :56

Website Member
2006-09-27 - 21:06:34

Dit is echt wel het zieligste dat ik hier ooit heb gelezen shocked 8O
Zo'n mensen moesten ze het vogelkweken verbannen, eieren van( moeilijk te kweken) vogels verkoop je toch niet, en dan nog via internet sad :( zielig gewoon...


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-09-27 - 22:04:05

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Even voor de duidelijkheid de site parrot4sale.com staat hier verder helemaal buiten. Het is een andvertentie op die site geplaatst door een adverteerder. Opdat daar geen misverstanden over ontstaan meld ik het toch maar.

P.s.: Peter, ik zal niet helemaal de pan uitflippen betreffende de e-mail, maar een boze reactie is naar mijn mening toch wel op zijn plaats. Het moet een brief worden die serieus gelezen gaat worden en die niet bij de eerste zin al wordt verwijderd uit de IN-box. wink ;)

Wouter.


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2006-09-28 - 14:06:02

Snap eerlijk gezegd alle ophef hierover niet helemaal. Wat is nu het verschil in uitbroeden van de eieren in de broedmachine van de eigenaar van het ouderkoppel en het uitbroeden in de broedmachine van iemand anders (die de eieren gekocht heeft)? Heb hier al vaker gezegd dat ik groot tegenstander ben van handopfok en dan wordt er door velen erg lauw gereageerd, alsof het allemaal niet zo erg is en dat ze wel natuurbroed willen doen, maar dat de papagaaien misschien wel de jongen beschadigenm en meer van dat soort excuses. Wat hier gebeurt is in principe hetzelfde: de eieren worden niet onder de ouders uitgebroed en de jongen worden met de hand opgefokt. Enige verschil is dat de eieren eerst voor een bepaalde som geld van eigenaar verwisselen.Begrijp me goed: ik keur dit af, maar vind het niks erger als wanneer de eigenaar de eieren zelf in de broedmachine uitbroed: zie er werkelijk geen verschil in! De papagaaien worden in beide gevallen uitgemolken, puur voor de klinkende euro (cq Dollar). Ook ik kan meer geld beuren voor m'n jonge Bonte Boeren als ik ze voor handopfok verkoop. Maar dat verdom ik: ze worden door de ouders zelf grootgebracht. En vogels die de eieren vernielen of jongen niet grootbrengen hebben pech (of eigenlijk: heb ik pech): dan maar geen jongen. Ik ben een liefhebber. Onlangs is m'n Groenvleugel Koningsman overleden: heb 'n 24 jaar gehad (bij 3 poppen, omdat z'n eerste overleed en hij met de 2e niet goed klikte) zonder dat ik er ooit een jong van heb gehad: maakte me niets uit: heb iedere dag weer van die prachtige en statige vogel genoten..... Een heleboel kwekers (let op : geldt niet voor iedereen) zijn geen echte vogelliefhebbers, maar geldliefhebbers!


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-09-28 - 15:06:14

quote: Ook ik kan meer geld beuren voor m'n jonge Bonte Boeren als ik ze voor handopfok verkoop. Maar dat verdom ik: ze worden door de ouders zelf grootgebracht.

Er is mij over de jaren ook regelmatig een plusbedrag voor hele jonge vogels geboden, maar weet je wat het is?

Hetgeen je meemaakt wanneer een ouderpaartje hun jongen luid bedelend om een voeding achter zich aan krijgen, wanneer de jongen van alles gaan verkennen en onderzoeken, met elkaar gaan spelen, ruziën, terecht worden gewezen enz enz.

Daar is voor echte liefhebbers eigenlijk geen prijs voor vast te stellen!

Vandaar dat ik, ondanks soms verleidelijke financiële voorstellen, uitsluitend zelfstandige jonge vogels verkoop!



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 247 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede