Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Chinese dwergkwartels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



msmartijn
Website Member
Posts :189

Website Member
2006-08-29 - 16:06:25 send message to msmartijn

jah sorry je heb ook gelijk een grijze is het
oepsshocked 8O


Kierk
Website Member
Posts :38

Website Member
2006-08-30 - 21:05:17 send message to Kierk

Wat doen jullie overigens met de kwartels in de winter? Ophokken in een kleinere kooi, of gewoon maar buiten laten (ook als het vriest)?


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-08-30 - 21:07:55 send message to lennard

ik laat ze zelf gewoon buiten lopen als ze maar ergens uit de tocht en regen kunnen zitten
happy :)

Gr
Lennard


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-08-30 - 21:25:13 send message to cocobar

Zorg dat ze een plaatsje hebben waar ze zich kunnen terugtrekken. Dat hoeft geen hokje te zijn, maar bijvoorbeeld wat stro en hooi in een hoekje zodat hun pootjes niet afvriezen. Uiteraard de kooi tocht en vocht-vrij houden!!


Kierk
Website Member
Posts :38

Website Member
2006-08-30 - 21:37:02 send message to Kierk

Is buiten laten zitten dus te verkiezen boven een plaats binnen in een vriesvrij hok, waar ze wel slechts 40x40 cm plaats hebben?


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-08-30 - 21:45:49 send message to cocobar

Volgens mij wel, want opeen gepakt zal garantie problemen geven. 2 (of meer) kwartels een hele winter op 40x40 houden vind ik eu........ niet kunnen!!


Kierk
Website Member
Posts :38

Website Member
2006-08-30 - 21:54:03 send message to Kierk

Dat vind ik eigenlijk ook, maar de vrieskou trotseren is ook wat. Veel hangt wellicht af van hoeveel het vriest, en of ze inderdaad uit de tocht zitten.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-08-30 - 22:01:45 send message to Karel

Als oude rot laugh :D herinner ik me de winter van 1979 nog, waarbij nachten voorkwamen van -18. De Chinesen vonden het geen probleem en sliepen 's-nachts in een nestkastje (op zijn kant) met wat hooi.
Let wel goed op dat ze dan constant over drinkwater beschikken en voer flink meelwormen.


Kierk
Website Member
Posts :38

Website Member
2006-08-30 - 22:06:47 send message to Kierk

Ik herinner me inderdaad ook uit mijn jeugdjaren dat mijn kwartels niet echt last hadden van vrieskou. Maar nu ik de kans heb ze binnen te houden, ga ik twijfelen. Ik hoor nu van meerderen dat de kou het haalt op de kleine ruimte.


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-08-31 - 10:03:36 send message to cocobar

Twijfelen je huisgenoten ook? Want ik heb ze ooit eens één winter binnen gedaan en roepen dat die beesten konden, zelfs midden in de nacht. Sindsdien nooit meer binnen (onder lichte dwang van de "huisbazin") happy :)


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-08-31 - 10:04:47 send message to cocobar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

en trouwens op de voorgestelde ruimte is het voor mij nog steeds een absolute "nee"!!


Kierk
Website Member
Posts :38

Website Member
2006-08-31 - 11:06:42 send message to Kierk

Nee, ik zou ze in het tuinhok doen, in een van mijn kweekkooien. Maar ik weet dat ze graag wat beenruimte hebben... Jammer dat ik hen zelf de keus niet kan laten!
In elk geval, in huis is geen optie, want ze roepen inderdaad vaak en luid!


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-08-31 - 11:27:25 send message to cocobar

Hou je kweekkooi wel vrij, voor uiterste noodgevallen. Voor de rest moet je geen problemen verwachten eigenlijk als je zorgt dat ze een plaatsje hebben om elkaar warm te houden en hun pootjes wat kunnen verwarmen!!

@karel: In de winter geef ik ze enkel nog het overschot aan eivoer als extraatje. Levend voer krijgen ze helemaal niet meer, zodat ze een goede rustperiode krijgen en anders misschien te snel weer broeds worden door de wormen!!


Kierk
Website Member
Posts :38

Website Member
2006-08-31 - 11:34:57 send message to Kierk

En wat als ik ze apart hou in het hok? Samen met wat zebravinken? Dan moet toch kunnen?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-08-31 - 11:42:09 send message to dooren

Belangrijk in de winter is een droge ondergrond en tochtvrij gedeelte.

M.a.w. als je ze een afgeschermd gedeelte geeft (dak en wand) dan moet er nogal wat gebeuren willen er problemen komen.

Eventueel een nestkasje met wat hooi erin zoals karel aangaf is bij een afgeschermd gedeelte voldoende.
Gert




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 121 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede