Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > warmte Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2006-07-20 - 21:22:57 send message to jani

De meeste kaketoes zijn van oorsprong uit warme zelfs zeer warme oorsprong.In het binnenland van Australie is een temperatuur van 35° en meer doodgewoon.Het is enkel wij,de mens die denken hier problemenen van te moeten maken.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-07-20 - 21:49:16 send message to johanblok

Veel soorten komen helemaal niet uit zulke warme gebieden o.a. omdat zij in hoger gelegen streken voorkomen. Daarnaast zijn vogels die hier groot geworden zijn ook niks gewend.
Mijn witvoorhoofden hadden er in ieder geval duidelijk last van, te zien aan opgetrokken vleugels en een drastische inperking van de activiteiten.


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2006-07-20 - 22:02:22 send message to jani

wij denken gewoon dat ze er last van hebben,het zelfde met kou, dieren kunnen zich ook wel degelijk aanpassen.Men moet ze wel de mogelijkheid bieden,nl. in de winter verwarming ,in de zomer schaduw,maar laat ze gewoon zelf beslissen en hang er zelf niet teveel rond want anders hebben de vogels gewoon meer last van de mens dan van het klimaat.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-07-20 - 22:06:50 send message to lennard

misschien vindt u het ook wel lkkr om natgesproeid te worden met dit warme weerwink ;)De meeste vogels zijn gewoon hier geboren en niet in australie dus niet met 35 graden celcius.
Dat kan je niet vergelijken met elkaar ze zijn hier aan een ander klimaat gewendhappy :)


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2006-07-20 - 22:29:20 send message to agabird

Ik ben het er mee eens dat je niet altijd hoeft in te grijpen. Maar sommige hokken zijn niet heel geschikt voor deze temperaturen, en als dat tot gevolg heeft dat het warmer dan 40 graden wordt in een hok (en de vogels geen mogelijkheid hebben om een koelere plek op te zoeken), dan lijkt het me niet onverstandig toch wat maatregelen te nemen.

Maar goed, ieder zijn eigen idee erover, en dat is prima.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-07-20 - 23:23:16 send message to molineti

Zelfs de kakatoes uit Australie zullen met dit weer op het heetst van de dag rustig binnen in het nachthok vertoeven.
s´morgens vroeg en s´avonds laat zitten ze buiten(vaak nog in het schaduw gedeelte)

Een probleem hoeven we hier zeker niet van te maken,we moeten alleen zorgen dat ze van ,,alles ,,wat hebbenhappy :)

(vorstvrij binnenhok,schaduwgedeelte buitenkooi,overdektgedeelte buitenkooi en een open gedeelte buitenkooi voor die heerlijke regenbuilaugh :Dlaugh :D)

mvg rene


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-07-21 - 00:15:21 send message to Chow

Bij ons wordt het in de tuin onder de parasol al gauw 40-45 graden. Dat is in de voliere die naast de parasol staat dus denk ik ook zo. De engelse parkieten hebben het wel zwaar alhoewel ze vandaag al weer wat levendiger waren. Ik denk dat ze na een tijd warmte ook gewoon wennen. Zoals vorige zomer zonder klachten sproei ik de vogels in de middag met een plantenspuit. Degene die dat niet willen laat ik met rust maar zeer zeker komen er altijd wel een paar in de straal hangen tot ze kletsnat zijn. Ze kunnen er geen genoeg van krijgen maar zijn na een kwartier al weer helemaal droog. Ik heb hierdoor nooit een dooie vogel gehad. Het argument dat ze uit warme klimaten komen gaat deels op. Natuurlijk zullen ze er tegen kunnen maar in de vrije natuur kunnen ze ook kiezen waar ze gaan zitten. hier kunnen ze dat niet.
Mijn devies. Zo veel mogelijk met rust laten want inspanning is niet goed en wellicht af en toe wat sproeien als je merkt dat ze dat lekker vinden. Om inspanning te voorkomen voer ik dus ook in mijn geval s'avonds als het wat koeler wordt.


menno
Website Member
Posts :53

Website Member
2006-07-21 - 10:23:09 send message to menno

Bedankt, voor jullie nuttige tips! Alleen het gaat bij mij dus niet om een voileire maar om een tuinhuis, waar mijn papagaaien zitten, ze zitten dus nooit in de zon...en daar kan het met deze hoge temparaturen erg warm worden..ik heb toch een aantal goede tips gekregen van jullie, Mvg andré.


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2006-07-21 - 10:48:58 send message to ewals

nog een tip.
Bij mij zitten er ook vogels in het tuinhuis, het was er vorige week ook 38 graden daarbinnen.
De ruimte is bij mij wel niet zo groot.
Vanaf zaterdag leg ik 5 koelelementen verspreidt in het binnenhok, dit doe ik s'morgens, s'middags haal ik deze weg en leg er weer 5 bevroren in, de ontdooide leg ik weer terug in de vriezer. sÁvonds herhalen en zo iedere dag.
Het scheelt bij mij ongeveer 4 graden.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-07-21 - 21:10:54 send message to hdra

2 flessen met water vullen. In de vriezer leggen.
dan voor zo een blower of waaier zetten. Scheelt gigantisch probeer het maar eens

Henk


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-07-22 - 18:46:21 send message to Karel

Nou, dat was even een verfrissend buitje zojuist hier in de Zaanstreek.happy :)

De vogels hebben genoten en hingen ondersteboven aan het dak om vooral goed nat te worden. Ook de schuur is goed doorgewaaid en zit weer op zo'n 26 graden.

Heeft iedereen zo'n verfrissende bui gehad, of was het alleen hier?happy :)


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-07-22 - 18:54:27 send message to Dennis Fr.

hier in enschede heeft het ook lekker geregend en me jonge vogels hingen ook met zijn allen buiten aan het gaas en de regen een geweldig gezicht.zelf genoot ik ook nog ff van dit buitje moet ik zeggen.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-07-22 - 19:22:23 send message to johanblok

Hier ook, de witvoorhoofden leefden helemaal op, toen de buien naderden hingen ze al vol verwachting aan het gaas.
Ik zelf ben ook weer wat opgeleefd happy :)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-07-22 - 19:27:15 send message to ParkietenPeter

En in Limburg is het ook een beetje afgekoeld.
Nog aardig warm, maar dat komt misschien bij de volgende bui.

wink ;) Peter


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-07-23 - 01:44:36 send message to Swaas

Ik gebruik ook diepgevroren spullen voor een waaier, doe maar eens de test, ga voor een waaier staan zonder, en daarnaast een waaier met ijsblokjes og fles ijswater uit de diepvriezer, je zal duidelijk het verschil voelen, ze gaan er snel voor zitten, hier liggen ook flessen bij de caafjes en de konijnen, die likken eraan of gaan er lekker naast liggen razz :p




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 141 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede