Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Volg de Duitsers (Katten ophokken) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2006-03-03 - 17:42:56

Foute conclusie.

Alle dieren geven overlast.
Vogels, katten, honden, konijnen etc.

Belangrijker is hoe je hiermee omgaat.

KATTENBELASTING: Dat het niet bestaat, daar kan ik niets aan doen. 'k Ben absoluut bereid dit te betalen. Dit voorkomt impulsieve aanschaf van deze dieren.

Waarom ook geen: Papegaaienbelasting? Kinderbelasting? Geeft allemaal overlast.


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-03-03 - 17:47:50

Teveel duiven kunnen ook overlast veroorzaken,hoor.Mensen voeren leuk een paar duiven in hun tuin en op een gegeven moment hadden deze mensen wel over de 200 stadsduiven om zich heen.Logisch ,dat de buren er last van hadden.Die konden er zomers niet verzoenlijk buiten zitten.
Wat de katten betreft.Er zijn ook weleens vreemde katten bij ons in de tuin. Beste oplossing? Een glas water gooien en weg is de kat.Ik maak me er echt niet druk om.


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-03-03 - 17:55:58

Rik ,het is maar net,wat mensen overlast vinden.Voor sommigen is al een merel,die buiten voor het raam op de vensterbank zit,overlast.Want ,ja,hij poept de vensterbank onder.Wat moest hij eraan doen????Zo,n vraag kreeg ik afgelopen jaar van een meneer voorgeschotelt.
Deze discussie zal er alltijd blijven .Helaas.


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2006-03-03 - 18:11:16

Ik vind dat als je een huisdier neemt je daar verantwoordelijkheid voor moet nemen. En dus niet 's ochtends naar buiten gooien en 's avonds weer binnenhalen. Dat sommige katten niet binnen kunnen is aangeleerd gedrag. Een hond wil van nature ook naar buiten, maar die houden we ook netjes binnen of aan de lijn. Hoe handig is het als je een huisdier hebt waar je niet de lasten van hebt maar wel de lusten? Maar dan ook niet gaan piepen als het beestje niet meer terugkomt...Als hij is aangereden, vergiftigd, van een balkon gesprongen of gepakt door een hond. Ik zou een dier waarom ik geef nooit zo aan zijn lot overlaten. Dat is mijn mening erover.


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-03-03 - 18:42:20

Ik ben er zeker verantwoordelijk voor mijn katten,maar dat neemt niet weg,dat ze van mij naar buiten kunnen ,als ze dat willen.Dat heeft niks te maken met ze op straat gooien s,morgens.Ze kunnen ten allen tijden weer naar binnen.Maar het is net,wat ik al zei,er zullen altijd voor en tegenstanders zijn.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-03-03 - 19:23:52

De eigen kat is altijd de aardigste in de buurt.

Een tijd geleden had een vogelliefhebber een kat op zijn voliere en waren enkele vogels beschadigd. Hij sprak de eigenaar van de kat hierop aan, en met een grote mond werd de vogelliefhebber ter verstaan gegeven dat hun kat dit nooit kon doen omdat ze nooit buitenkwam. Toen een vangkooi gezet en wat denk je zat de dubbelganger in de kooi. Voor de zekerheid toch maar aan de betreffende eigenaar gevraagd of hun kat in de vangkooi zat, en wat dacht je toch hun kat. Bijna slaande ruzie en zelfs de politie aan de deur gehad, je mag schijnbaar geen vangkooi plaatsen.
De beste tip, klaag nooit over katten. Vang ze gewoon weg en breng ze naar het asiel. De bezorgde eigenaar kan hem daar tegen betaling ophalen.

Overigens worden er steeds meer verwilderde katten afgeschoten in het veld. Bij de hazen zijn er bijna geen jongen geboren bij ons in de buurt.
Pas geleden werd zelfs een groot formaat huiskat aangezien voor een poema. de eigenaar verklaarde vol trots dat hij elke avond er tusse uit kneep en van alles mee naar huis bracht.

Katten en zeker verwilderde katten zijn een ware plaag voor veel diersoorten. Dat de katten eigenaren dit niet willen inzien is voor mij een raadsel. Het zijn toch huisdieren die met een beetje goede wil in huis of in de tuin te houden kunnen worden.

Overlast kun je nergens melden bij de milieupolitie. Ze mogen in je tuin kakken, graven, ongevraagd naar binnen sluipen. Beschermde vogels vermoorden. kooivogels beschadigen.
Dan maar het recht in eigen hand nemen?

Ruud


@ussiebirds
Website Member
Posts :40

Website Member
2006-03-03 - 20:01:06

Ik ben zelf als Cattery houder de trotse eigenaar van 11 katten. Maar niemand zal ook maar enige last hebben van mijn katten om de doodeenvoudige rede dat er niet een buiten komt.
Dat sommige mensen hun kat maar vrij laten rondbanjeren, is ondanks dat ik dol ben op katten, voor mij ook een grote ergenis. Niet zozeer omdat mijn vogels bang voor ze zijn, want die hebben schijt aan ze, maar meer omdat de katten mijn tuin als kattenbak gebruiken. Bovendien zijn de meeste van die loslopers niet ingeënt of wat dan ook. De kans dat een kat de vogelgriep kan verspreiden is relatief klein, althans nog, maar dat onderling kattenaids en kattenleukemie kunnen doorgeven is behoorlijk groot, want het percentage drager is heel hoog in de steden. Nu is dit voor mensen totaal niet gevaarlijk, maar voor andere katten wel. Maar blijkbaar intreseerd dat die zogenaamde katten liefhebbers niets, want anders zouden ze ze niet vrij rond laten lopensad :(
Maar nu deze mensen horen dat hun katten de vogelgriep kunnen doorgeven, lopen ze te piepen. In Duitsland worden al aardig wat katten gedumt, is het niet in een assiel dan ontdoen ze zich wel op een andere manier van hun zogenaamde troeteldieren. Ik vind ook dat mensen die last hebben van een kat niet de kat moeten vervloeken, maar meer de eigenaar, want die is verantwoordelijk voor zijn dier. Een kat hoeft niet vrij rond te lopen, dat leer je ze zelf. Hou je vanaf het begin een kat in huis, dan taalt hij er niet naar om buiten vrij rond te banjeren. Maar blijkbaar, vinden veel mensen het wel makkelijk om hem buiten de deur te zetten, scheelt ze gelijk kattebak korrels. Dat hij buiten veel risico loopt om een dodelijke ziekte op te lopen, of plat gereden te worden intresseerd die mensen blijkbaar niks. Of we ooit van dit probleem zullen afkomen, is niet te zeggen, maar ik denk dat als je mensen gaat verplichten om voor hun loslopen de katten een jaarlijkse penning te kopen dat er langzaam maar zeker minder katten overblijven die vrij loslopen, want het mag natuurlijk niet teveel kosten , zo'n kat sad :(


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-03-03 - 20:13:34

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Quote
-----------------------------------------------
Dan maar het recht in eigen hand nemen?
-----------------------------------------------
Nou Ruud,happy :)
Ik hoopdat je dat niet hier komt doen!!
Onze kat(Driek genaamd)zorgt ervoor dat we totaal geen overlast hebben van de vele katten in de buurt .
Hij denkt namelijk dat dit zijn gebied is,en hij elke kat moet werenlaugh :Dlaugh :D

Overigens als je Driek wat aan zou doe krijg je ruzie met de vrouw,en zoals je weet is die niet voor de poeswink ;)

En Ruud, dat is geen geintje! zo sprak de vrouw des huizes......



Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-03-03 - 20:22:11

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De vrouw vind ik wel "poeslief". Krijg toch zeker nog wel koffie van Miranda?

Ruud


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2006-03-03 - 20:49:06

Aussiebirds, mooi verhaal. Kan ik niets aan toevoegen!


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-03-03 - 20:56:13

Inderdaad een goed verhaal, ben ik het geheel mee eens.

Zal me niet verbazen dat de "wilde" katten straks vogelvrij worden verklaard.

Hebben de jagers er weer een soort bij!

Ruud


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-03-03 - 21:41:33

quote
waarom kan de kattenliefhebber zich niet aanpassen?
...
Ik wil niet dat mensen last hebben van mijn huisdieren,dit verwacht ik ook van een ander


Blijkbaar is dit praktisch niet uitvoerbaar, waarom? Ik weet het ook niet, kan me er wel van alles bij bedenken.
Jouw laatste stelling onderschrijf ik ook volledig.

@ausiebirds: Zo zijn er jammer genoeg te weinig.

wink ;) Peter


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-03-04 - 08:12:39

ik heb zelf een kat in huis deze komt niet buiten, maar dat is niet om de vogels maar omdat ik een racebaan voor het huis heb.
mijn buurman heeft 5 katten deze lopen gelukkig los buiten. ze liggen lekker tegen mijn voliere aan te slapen de vogels kijken ze niet naar om,nu komt dat waarschijnlijk om dat mijn vogels papegaaien zijn en deze vallen eerder de kat aan als andersom. maar ze houden wel mooi het ongedierte op afstand. en dat ze de vogel griep verspreiden dit zal minimaal zijn een wilde kat mischien nog wel maar een huiskat lijkt me sterk. de grootste verspreider van een virus is nog steeds de mens zelf. of het nou om vogelgriep of papegaaien ziekte of snavel en veren rot gaat. 9 van de 10 keer wordt dit door je zelf mee genomen bij andere voliere,s of verkoop punten weg. dit is teminste mijn mening.
daarom kom ik niet vaak bij andere kwekers in de binnen verblijven en komt er bij mij ook niemand in de voliere. nogmaals dit is mijn mening.

groeten bert


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-03-07 - 17:18:04

ik hoor overal het ophokken van katten maar als er een nederlands roofdier met kadavers sleept in het veld maar ook in de stad dan is het wel reintje de vos. en van reintje en zn vrienden zijn er op het moment wel aardig wat die zie ik eerder een eend/gans verslepen dan onze huiskatten! maarja de vos is voor het grootste gedeelte beschermd dus daar mag je niet aankomen dus en ja ophokken word ook lastig he mzzls


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-03-07 - 17:49:18

De graaf:begrijp jouw toevoeging niet het ophokken van pluimvee en katten gebeurd om de mens te beschermen,daar deze twee het kortst bij de mens zijn/komen.Een vos aai ik niet elke dag over zijn bol ,en een vosfillet heb ik nog nooit op mijn bord gehad.

Verder staat een vos korter tot de hond als tot de kat,en zal hoogstwaarschijnlijk geen drager van virus worden/zijn.
Want in het straatje van de vos wandeld ook de steen-,boommarter ,wezel,hermelijn,rat en muis.

grt Bleus




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 158 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede