Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Volg de Duitsers (Katten ophokken) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-03-02 - 18:51:48

Om begrijpelijke redenen verwijdert


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-03-02 - 19:15:39

Een beetje meer verdraagzaamheid zou op zijn plaats zijn... Het is voor sommigen te hopen dat de omwonenden wat toleranter zijn ten aanzien van bijvoorbeeld het houden van vogels.

Het gaat mij om de aanpak van vogelgriep die uiterst eenzijdig plaats vindt, namelijk bijna alleen bij hobbydieren die nu juist het minste risico vormen wat betreft verspreiding.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-03-02 - 19:23:13

ikzelf heb ook 2 katten.ook deze blijfen gewoon binnen het hele jaar door.zomers dan wel aan een lijntje achterthuis al wij daar zitten.hier in de buurt lopen tig katten los zijn allemaal al op onderzoek uitgeweest.ik neem ook niet de moeite om ze te verjagen of wat dan ook mijn vogels zijn katten gewend dus ze schrikken er ook niet meer van .ga ik me vogels voeren gaan me katten mee.heb zelfs al katte eigenaars hier gehad als je last hebt van me kat jaag hem maar weg.zitten ze me stom aan te kijken als ik zeg nee waarom ze doen toch niks.ik zie het maar zo een kat verleerd zijn streken niet ook me eigen katten niet als ik er niet bij ben proberen ze het ook.tis en blijft een kat.heel af en toe onstnapt 1 van de katten wel is duurt dan ook een uurtje of 10 eer die weer thuis is.maar over het algemeen probeer ik ze binnen te houden daar ik niet wil dat een ander overlast heeft van mijn katten.maar ook omdat 1 van de 2 een allemansvriendje is en ik dus bang ben om hem kwijt te raken.



Groeten Dennis


HermanH
Website Member
Posts :121

Website Member
2006-03-02 - 19:49:15

happy :)Er zijn geen betere waakdieren voor mijn vogels dan ...................................................juist ,mijn 2 kattenlaugh :D


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-03-02 - 20:06:03

De kat komt zo te zien ook niks te kort, wel blijven voeren!!

Ruud


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-03-02 - 21:23:52

Ja, je hebt natuurlijk huiskatten en straatkatten
oftewel wilde katten
Als je je huiskat in de tuin wil laten,heb je de plicht de tuin af te schermen evt.met schrikdraad voor de veiligheid van de kat zelf en om anderen geen overlast te bezorgen.
Een halsbandje met een belletje is natuurlijk ook handig opdat de vogeltjes in je tuin de kat horen naderen.
Voor wilde en/of straatkatten meen ik,dat je daarvoor vangkooi(en) kan vragen bij de Dierenbescherming.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-03-02 - 22:01:33

quote
Ik verblijf regelmatig in een natuurgebied en zie daar maar al te vaak de gevolgen van wat katten daar uitspoken en ik kan u verzekeren dat je daar niet vrolijk van wordt.
Zoals??



Kakatoe, als je het goed vind ik zal me beperken tot een voorbeeld:

tijdens onderzoek aan een overzwaluwenwand trof ik afgelopen jaar, letterlijk van de ene dag op de andere, tientallen!dode oeverzwaluwen aan. Dit is een onbehoorlijk verlies op een kolonie van ongeveer 350 a 400 vogels. Terplaatse vond ik krabsporen bij de nestgaten in de zwaluwwand en duidelijke onmiskenbare kattensporen in de directe omgeving.



arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-03-02 - 23:00:12

Ik heb 3 katten ,die regelmatig naar buiten komen.Niet ,omdat ze van me moeten,maar omdat ze dat zelf willen.S,nacht blijven ze in huis.Ik lees hier .Katten zijn roofdieren..Ja,dat klopt.Maar wat te denken van loslopende honden?In onze buurt heeft een loslopende hond al 1 kip(van de eigenaar zelf) en 2 duiven (van de buurman) gedood.Hij jagt zelfs achter katten aan.Hij had zelfs afgelopen jaar ,terwijl we buiten zaten,onverwacht bijna mijn roodstaart te pakken gehad.
Wat betreft de drollen.Leuk,als honden hun behoefde bij een ingang van een school doen en de eigenaar laat het gewoon liggen.Hoezo ,verantwoordelijk??
Als het moet,zal ik mijn katten moeten binnen houden.Maar zolang dat niet zo is,mogen ze van mij lekker naar buiten,als ze dat willen.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-03-02 - 23:58:39

de verantwoordelijkheid van huisdiereigenaren heeft uiteraard betrekking op alle soorten huisdieren!

P.S. vergeet ook niet wat katten gewoon overdag aan schade kunnen veroorzaken als ze zonder toezicht buiten lopen.



Eelke
Website Member
Posts :144

Website Member
2006-03-03 - 00:40:28

Katten zijn leuke dieren, maar sommige mensen met katten houden geen rekening met anderen.
Afgelopen zomer ging mijn zoontje van 4 spelen in de zandbak en na een kwartiertje kwam ie aanlopen met alles onder de kattenstront, z'n gezicht, kleren, handen
bah wat een zooi.angry
Op dat moment verwens je alle katten en de buurt.
Ik ben bij 2 van onze buren (hun katten zie ik regelmatig bij ons) wezen klagen en gevraagd dat ze hun kat binnen wilden houden, of zorgen dat ze niet bij mij op het erf kunnen komen. Nou ja dat ging moeilijk volgens hun om diverse redenen.(de ene gingen naar hun werk en liet de kat de hele dag buiten en de andere vond dat een kat niet "opgesloten" hoorde te zitten en bla bla bla)
Toen ik vroeg of zij mijn geiten in hun (groente) tuin zouden willen werd ik bijna voor gek verklaard.sad :(
Ik moest de zandbak en vijver(zitten ze ook bij) maar afschermen.
Hun katten mogen mijn erf, zandbak en tuin d'r wel onder scheiten maar mijn geiten mogen niet even lekker de hort op razz :p(vind een geit wel erg leuk, want en geit doet niets liever dan uitbreken.
(kun je leren vloeken)
Ik wil dit jaar een buitenvoliere gaan maken(zitten nu allemaal op zolder) en vrees het ergste.
Moet ik alles gaan beschermen met platen hout, stroomdraden, waterkanon e.d. om de overlast (zo zie ik het) van een ander z'n "hobby", katten laten lopen in plaats van houden?

Groeten E.de Jong


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-03-03 - 08:41:13

ach wat het loslopen van katten betreft ..

als vogels zoals katten zouden zijn en altijd weer terug naar het huisje komen dan denk ik dat er nog maar heel weinig volieres zouden bestaan , Duiven vliegen ook los en zorgen ook vaak voor overlast tenslotte

Ik zie het gewoon zo .. als je wettelijk gezien je dieren de vrijheid kan geven waarom zou je het dan laten ?

mensen moeten misschien eens naar het plezier kijken wat je een dier ermee doet ipv naar alleen de nadelen die er van ondervonden worden.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-03-03 - 09:42:25

Daar waar ik katten bij volieres gezien heb gaat dit doorgaans heel goed samen.

Er zijn een paar spelregels waar je gewoonweg rekening mee moet houden.

De vogels zelf wennen heel snel aan het feit dat een kat soms over de voliere loopt. Ze keuren een kat op den duur zelfs geen blik meer waardig. De vogels hebben er blijkbaar vaak minder moeite mee dan de baas.

Uiteraard sneuvelt er wel eens een vogel omdat deze tegen de draad aan slaapt. Hier zijn foefjes voor. (dubb.draad bijv.)

In onze 'avicultuur' is het nu eenmaal zo dat er katten rondlopen. Dit is absoluut niet meer terug te draaien, nooit meer. Nu kun je constant gan zitten jammeren en klagen, maar daar verziek je alleen maar je eigen geest mee. Die kat interesseert het dus totaal niet of jij daar staat te kijken met een vuurrood hoofd. (Wie weet lacht die kat zich nog een deuk om ons.)

"If you can't beat them, join them."
"Als je ze niet kunt kloppen, leer ermee leven." (vrij vertaald)

Of het ophokken van katten een bijdrage levert aan het minimaliseren van het verpreidingsrisico van de vogelgriep, betwijfel ik ten zeerste.
Zolang de experts nog niet eens kunnen vertellen of onze kromsnavels een gevaar lopen/zijn, als de experts niet kunnen onderbouwen en bewerken dat als onze vogels geent zijn ze niet afgemaakt hoeven te worden, hecht ik zelf geen waarde aan een kreet als: "Katten ophokken."


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2006-03-03 - 12:44:59

mijn mening, de katten zo snel mogelijk los laten lopen en maar hopen dat de kattengriep toeslaat. bijna iederen blij.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-03-03 - 13:38:58

Natasja welke overlast bezorgen duiven?

Dat ze de was onderschijten is een Fabel een duif doet haar behoefte wanneer ze stil zit,dit om energie tijdens vliegen te besparen,zij doen hun behoefte meestal in dakgoot.

Peter: Jij schrijft ff kortgezegd,we moeten als volierehouders maar ermee leren leven,waarom kan de kattenliefhebber zich niet aanpassen?

Loslopende honden die schade aanrichten worden doorgaans afgemaakt of eigenaar wacht flinke bekeuring,dit moesten ze ook bij katten doen dan heb je een oplossing.


Ik wil niet dat mensen last hebben van mijn huisdieren,dit verwacht ik ook van een ander ,schijt jouw kat mijn tuin onder dan schijt mijn hond iedere dag voor jouw deur.



kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-03-03 - 16:33:41

Conclusie katten geven overlast vogels niet

gr Jan




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 97 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede