Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Tip tegen luizen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-02-27 - 10:43:42

Homeshield is ook gewoon te bestellen.
Even bellen met www.geonschrijver.nl

402932902132 Home shield Anti bloedluis 250 ml 13,95


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-02-27 - 12:28:59

Boerenwormkruid schijnt ook erg effectief te zijn tegen vlooien en luizen.


bieke
Website Member
Posts :87

Website Member
2006-02-27 - 12:54:54

bedankt voor de tip..ik gebruik liever een natuurlijk produkt.zoals knoflook..heb ook home schield gebruikt.werkt niet bij mij.ze liepen over de poeder heen.had een doos (12)st.aangekocht bij integra.ga het nu toch met look proberen.groeten..bieke..


bert p
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2006-02-27 - 14:57:27

probeer eens caberiel heb ik zelf ook altijd gebruikt bij de kanaries nooit geen bloedluis gehad als je het teminste kunt aankomen zal niet makkelijk zijn anders neem even contakt met mij op


bert p
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2006-02-27 - 14:57:48

probeer eens caberiel heb ik zelf ook altijd gebruikt bij de kanaries nooit geen bloedluis gehad als je het teminste kunt aankomen zal niet makkelijk zijn anders neem even contakt met mij op


yago
Website Member
Posts :21

Website Member
2006-03-08 - 14:04:24

aan Marnic:
wat wij hier doen is het volgende:
alles maar dan ook alles insmeren met ossepoe en dan spuiten met u2 dompel zowel de nestkorfjesof dergelijke in de oplossing van oosepoe met het nodige water dit zou moeten volstaan voor een veilige kweekwink ;)moet dit nu zondag bij een collega gaan doen die begint met de kanarie kweek veel succes.je mag wel niets vergeten want deze smeerlapjes zijn verduiveld hard en een krak in het verbergenhappy :)
mvg Yago


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-03-08 - 18:58:17

quote
ossepoe en dan spuiten met u2
Beide middelen zijn in Nederland verboden vanwege de zeer schadelijke bijwerkingen (lever en nieren gaan kapot).
Ton.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-03-09 - 05:50:20

ik snap een ding niet.
een van de eerste dingen die ik in veelfout gehoord heb is dat ik uit moest kijken met tabak in mijn voliere,s.
omdat dit zwaar giftig zou zijn voor vogels.
maar nu lees ik dat er jongens zijn die het in hun hokken gebruiken.
wat is nu de waarheid ik ben daar nu toch best wel nieuwschierig naar.


groeten bert


rich
Website Member
Posts :18

Website Member
2006-03-09 - 08:45:12

Hee Bert.

Ik heb postduiven gehad,daar werd het altijd gebruikt voor het nest.(tabakstengels)
Dus ik denk niet dat het giftig is,er werkte inderdaat tegen ongemak.


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-03-09 - 20:05:09

bij mijn weten is u3 en ardapp hier in nl verboden omdat het geen nederlandse registrtatie heeft! deze registratie kost de fabrikant teveel. in duitsland en meen ook in belgie is het echter nog gewoon te verkijgen en hier en daar in nederland staat nog wel is ergens wat happy :)
zelf kwasten wij de kanarie kasten in met U3 (3weken voor de kweek een week buiten laten luchten) bijna nooit luis en als we luis hebben tijdens de kweek zelf nieuwe nest maken (oude verbranden) en home shield er in mvg


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-03-10 - 00:01:11

Tja, asbest kun je ook nog best zagen zonder bescherming...


minka
Website Member
Posts :114

Website Member
2006-03-10 - 15:08:17

Ik had vorig jaar een explosie aan bloedluis bij mijn kippen. Van alles geprobeerd ( ook giftige middelen ), niets hielp afdoende. Tot ik poultry shield ( www.baroen.nl ) gebruikte. Ik was na 1 behandeling al van 95 % af, ik heb toen voor de zekerheid ook de kooien van de valkparkieten behandeld. Het is niet giftig, kan gewoon gebruikt worden als de dieren in het hok zit. Ik spray nu vanaf dat het warmer gaat worden bij iedere verschonen de onderhoudsdosering in het naschthok.

Minka


yago
Website Member
Posts :21

Website Member
2006-03-12 - 16:32:54

hier even een rechtzetting wat betreft ocepou
vroeger werd het produkt Carbaryl gebruikt bij kippen en kalkoenkwekers tegen vernoemde luis en companie ook werd het gebruikt bij de tuinders voor hun gewassen,nu dit produkt is verboden inderdaad zowel in belgié als in nederland.Ocepou is een frans produkt en kan je bij de betere vogelhandel nog krijgen.dit produkt is jongsleden nog uitvoerig beschreven in ons eigenclub blad.daar het word gebruikt door postuur als kleurkanariekwekers,moest dit produkt echt zo schadelijk(verboden)zijn zou onze club zich schuldig maken aan... daar ze een wereldfaam te verdedigen heeft denk ik dat ze zich eerst wel goed geinformeerd heeft wat betreft dit produkt.wat betreft u2 dit is ook schadelijk als je het in hoge mate gebruikt(keelkanker)maar dat zijn uitlaatgassen enz ook.dus bij een wijs gebruik zal het allemaal zo een vaart wel niet lopen.grootvader stak de jonge preiplanten voor het planten ook in een oplossing van DDT en water zodat de preivlieg er niet zou aan komen hij werd ook 85j oud
veel succes speedydjm


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2006-03-12 - 19:08:47

ik weet het niet maar het lijkt me dat dat van die knoflook een fabeltje is.
de mensen zullen gedacht hebben: het is een bloedzuiger en vampieren zuigen bloed, die zijn bang van knoflook dus ik leg knoflook in de bakken.

weet het niet
mike


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-03-21 - 21:25:08

Bestrijding van luis blijft een moeilijke zaak en er worden steeds nieuwe middelen uitgevonden.
Ikzelf houd van middelen die vrij snel helpen.
De uiteinden van de zitstokken en de nestkastjes worden gedrenkt c.q. bespoten met U2.
De kooien en de gehele omgeving worden bespoten met een waterige vloeistof waarin microcapsules met pyrofos.Dit is gewoon als spuitflacon te verkrijgen in tuincentra en/of bouwmarkt. Wel heel goed schudden zodat de microcapsules goed door de vloeistof worden vermengd.Het is werkzaam tegen allerlei kruipend ongedierte ook tegen kakkerlakken e.d.
Als je een beetje te veel op 1 plek spuit zie je een witte waas,die je zo weer kan afvegen.Ik denk dat dat de microcapsules zijn.
Vr. groeten




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 169 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede