Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Tip tegen luizen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


jongdead
Website Member
Posts :27

Website Member
2006-03-21 - 22:45:06

Ik ben 7 jaar geleden aan een zakje cabaryl kunnen komen van 300 gr.
Een volle theelepel in 0,5 l water oplossen en dat in een plantenspuit doen en vernevelen.Het water verdampt en er blijft een laagje achter.
Nog nooit een bloedluis in de kweekkooi gehad,ook niet in de broedblokken
Wanneer gaan de vogels er van dood, ik kweek nu nog met een blauwe gouldman van 2001
Het zal best niet gezond zijn (voor de luizen) maar wat is dat wel.
groetjes, Ad


themaster81
Website Member
Posts :59

Website Member
2006-03-22 - 12:48:28

Hoi,

Een x je hok leegmaken en er dan met de gasbrander doorheen (uiteraard wel een beetje snel zodat de boel niet in de fik vliegt). dan kun je je vogels inspuiten met 404 (ik geloof van beaphar) dat gebruiken ze ook veel in de duivenwereld. en de temperatuur (bij de kweek) niet onnodig hoog maken, bloedluis is onder de 15 graden niet zo actief. een kennis van me kweekt altijd op 11 graden met 35 koppels kanarie's en heeft NOOIT bloedluis.

Groet Martijnwink ;)


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-03-22 - 15:27:34

Beste Martijn,
Ik weet niet wat voor vogels je kweekt.Het middel 404 werd of wordt veel in de kanariewereld gebruikt om de hokken mee te bespuiten en de uiteinden van de zitstokken mee te bevochtigen.Daarna goed laten luchten.Dat er vogels mee zouden worden ingespoten,daar had ik nog niet van gehoord. In de duivensport,later ook in de kanariesport, werd het middel U2 gebruikt,om reden dat 404 niet krachtig genoeg was.
Het kweken van kanaries bij een onaangename temperatuur van 11 gr.C bevordert beslist niet het opgroeien van de jongen.De poppen blijven te lang op het nest zitten. Een temperatuur van ca.15 gr.is laag genoeg om een explosie van bloedluis te voorkomen.Hygiene en voorafbestrijding van ongedierte kan veel onaangename zaken als ziekte enz.voorkomen.
Zelf heb ik op deze wijze gelukkig nog nooit last van luizen gehad.Of dat in de toekomst blijft weet ik niet.Heb zo'n 30 jaar kleurkanaries en 5 jaar zangkanaries gekweekt en ben nu bezig met een paar Timbrados,kwieke Spaanse zangkanaries van klein formaat.
Vr.groet



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 238 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede