Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > baby ara, opvoeden + vervolg vragen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



menno
Website Member
Posts :53

Website Member
2006-01-17 - 10:20:49 send message to menno

Halli, ik wou jullie even op de hoogte houden over mijn baby-ara, gaat heel goed met hem of haar. Eet ontzettend goed, is erg ondernemend, wandeld toch al behoorlijk goed en wast zich ook al flink, gewoon een heel gezond en heerlijke vogel. Hij was de eerste dag 18 gram afgevallen, van 890 naar 872 gram, gisteren woog hij 903 gram dus daar hoef ik me nu niet meer zo druk om te maken. Hij voelt zich ook al lekker op zijn gemak bij ons, fijn is dat. Ik heb als advies van de kweker gekregen om maiskorrels op de grond te leggen zodat hij zich er niet in kan verslikken dat zou verteren als hij het toch zou opeten, zijn jullie het daar mee eens?
Nogmaals bedankt voor de adviesen, groeten andre.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-01-17 - 10:56:52 send message to natasja

je bedoeld mais als bodembedekker ?



menno
Website Member
Posts :53

Website Member
2006-01-17 - 11:01:59 send message to menno

ja dat bedoel ik, mais als bodembedekker, gedroogde mais dan.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-01-17 - 11:11:09 send message to dooren

Raar, een voedingsmiddel als bodembedekker, niet de beste kombinatie in mijn ogen..

Als de vogel deze bevuilt en erna op eet, dit lijkt me niet erg goed voor zijn kwetsbare weerstand die jonge vogels nu eenmaal hebben.

Pak gewoon een oude handdoek die je gewoon op tijd verwisseld zodat je dan de vuile weer kunt uitwassen.
Gert


rich
Website Member
Posts :18

Website Member
2006-01-17 - 11:34:51 send message to rich

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

denk dat er een misverstand ontstaat nu,ik gebruik basic marco van witte molen dat is een mais product,ideale bodem bedekker vind ik zelf,groot opname vermogen stinkt niet stuift niet en plakt niet toch puur natuur.
denk dat er op de site wel wat info,te verkrijgen is


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-01-17 - 11:39:05 send message to dooren

Blijft gek Rick, de zetmelen in deze gedroogde maisvlokken zullen na bevuiling eveneens groei stimuleren van bacteriën. Zetmelen worden omgezet tot suikers welke perfect als voedingstof dienen voor bacteriën. Mits men op tijd vervangt kan het natuurlijk meevallen, maar als er natte plekken ontstaan is dit een risico.
gert


rich
Website Member
Posts :18

Website Member
2006-01-17 - 11:52:11 send message to rich

sorry naam was verkeerd basic marco.
Informatie: natuurlijke bodembedekking van stukjes maiskolf, grof.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-01-17 - 12:06:50 send message to tonnl

Voor volwassen vogels misschien (?) een goede bodembedekker, bij zo'n uk zou ik het niet riskeren.
Hij is veel beter af met de uitgebalanceerde voeding die jij hem geeft, extraatjes in deze vorm draagt nergens aan bij behalve aan het risico.
Ton.


tsmitje
Website Member
Posts :63

Website Member
2006-01-17 - 20:22:58 send message to tsmitje

niet om iemand af te vallen maarwat is het voordeel om een vogel van 6 weken te nemen.
word een vogel van een week of 12 a 14niet net zo tam als een van 6 weken, maar heeft tien keer meer weerstand.
als ik de verhalen hoor van mensen die een papagaai kopen van zo jong en de ellende die ze daar mee maken.vraag ik me af is dit het alemaal waard,ik zou dan liever kiesen voor een vogel die iets ouder is met veel meer kans op succes.maar ik wens je heel veel succes met je vogel.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-01-17 - 21:46:56 send message to Hawkeye_NL

Deze vraag ligt eigenlijk in 1 lijn met de andere topic over handopfok.
Persoonlijk ben ik het met je eens! razz :p


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-01-17 - 23:09:20 send message to natasja

persoonlijk vind ik dat uit zijn verhaal niet op te maken valt of hij handopfok door kwekers wel een verstandige keuze vind laugh :Dwink ;)


menno
Website Member
Posts :53

Website Member
2006-01-18 - 09:15:56 send message to menno

Nou mensen toch, ik lees hier zoveel, ik heb er niet om gevraagd dat iemand me zegt of het goed of verkeerd is met de hand te voeren van de nieuwe eigenaar, in dit geval ,ik dus!
Als ik geen vertrouwen in mezelf had, wat ik dus wel heb, was ik er nooit aan begonnen, punt. Mijn vraag was eigenlijk, het advies van de kweker, aangezien hier zoveel kwekers zitten wou ik weten wat hun van dat advies vonden...
Bij mijn grijze roodstaart vond ik het wel eng hoor!!
Mijn nu heb ik dat dus helemaal niet, moet er wel bij zeggen dat die kweker van mijn grijze me ontzettend goed heeft voor bereid toendertijd.
Ik heb ook al zoveel gelezen hier op vogelarena voordat ik überhaupt mijn baby-ara gehaald heb, is niet zo dat ik er niets van wist. Daarbij is mijn vrouw de hele dag thuis, die let de hele dag op hem, zit gezellig de hele dag bij ons in de kamer en vaak bij ons op de schoot, krijgt aandacht genoeg hier bij ons, terwijl ze bij kwekers toch vaak in aparte kamers gezet worden en alleen gehaald worden om gevoerd te worden, mijn ervaring dan, dat was bij mijn grijze zo en bij deze ook, zijn twee verschillende kwekers trouwens.
Ik hoop bij deze dat de mensen me niet steeds zo willen aanvallen met mijn baby-ara zelf op te voeden en te voeren, ik heb tenslotte nergens geschreven dat ik aan mezelf twijfel want dat doe ik helemaal niet, alleen veel mensen hier wel, wat ik erg jammer vind, tenslotte kent niemand mij persoonlijk.
Mvg andre.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-01-18 - 09:52:20 send message to molineti

Quote
------------------------------------------------
terwijl ze bij kwekers toch vaak in aparte kamers gezet worden en alleen gehaald worden om gevoerd te worden
-------------------------------------------------

Dit is helemaal zo slecht nog niet,vergeet niet dat een ara van 6 weken nog een echte baby is en behoefte heefd aan Rust,Regelmaat en Reinheidwink ;)

Als de vogel voor de huiskamer bedoeld is,is het natuurlijk wel goed om hem/haar voor en na het
voeden extra aandacht te gevenhappy :)En dan weer naar zijn warme vertrouwde plekje te brengen>en dan oogjes dicht en snaveltje toelaugh :D


tsmitje
Website Member
Posts :63

Website Member
2006-01-18 - 20:36:27 send message to tsmitje

beste menno ik heb nooit aan je kunnen getwijfelt of dit ter discussie willen stellen.ik hoop voor je dat het alemaal van een leije dakje gaat. voor jullie en voor de vogel.
ik heb me aleen in alle eerlijkheid afgevraagt of het wel verstandig is om een vogel van 6 weken te willen nemen, met alle risico s daarbij.
ik vind het zonde dat somige kweekers hun vogels zo jong verkopen dat zou anders moeten zijn een iets oudere vogel heeft veel meer weerstand en daardoor veel minder risicos.
nog nooit heeft iemand mij de voordelen kunnen vertellen van een vogel van 6 weken ten opzichte van 12 weken.
en alle verhalen die je leest dat het fout gaat zijn in 95% van de gavallen vogels van 6 weken.
maar dat lijkt mij toch ook logies die vogels hebben toch nog van die ouders geen natuurlijke antistoffen binnen gekregen, wij kunnen wel een heel goed opfokvoer maken maar daar zitten deze stoffen niet in.
die wel meegegeven worden door de ouders.
en dan vind ik het zonde voor wat de mensen meemaken met zo n vogel waar je toch aan hecht en die dan met 6 maanden ernstig ziek word en zelfs sterft.
dat was mijn mening en niet de bedoeling om je daarop aan te spreken.want hij die zonder zonde is werpe de eerste steen, en ik ben niet zonder zonde hoor dus ik werp niks.
maar nogmaals veel succes met je vogel.


menno
Website Member
Posts :53

Website Member
2006-01-19 - 09:40:13 send message to menno

Fijn om te horen, tsmitje.
Ik ben het ook ergens met jou en andere eens, 6 weken is natuurijk ook erg jong ondertussen is hij 7 weken, maarja dat was mijn keuze om zo'n jonge vogel te nemen, van de andere kant vraag ik mij af, als het zovaak mis gaat met zo'n jonge vogels die nog met de hand gevoert moeten worden waarom geven de kwekers ze dan nog steeds zo vroeg af??
Kijk, als ik 10 vogels zo vroeg af geef en er komen 7 terug bij mij dat ze jammer genoeg dood zijn gegaan , dan zou je dat een volgende keer toch niet meer doen, lijkt mij dan. Dus het lijkt mij dat diegene die de vogels zo vroeg afgeven toch ergens succes ermee hebben anders doe je dat toch geen volgende keer meer als het zo vaak mis gaat!! Maarja, dat is mijn stelling..
Andre.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede