Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > De jacht gaat beginnen :(
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2005-10-16 - 11:59:36 send message to gouldamadine

of het nu om de plezier jacht gaat of om afschot van te veel exemplaren was in het begin niet de vraag in dit topic die kwinten heeft geopend zijn vraag was nl
quote
Maar gaan mijn vogels er niet van schrikken van al dat lawaai gekrijs van eenden die pijn lijden,knallen die wel zeer luid zijn,en de honden die blaffen.
Moet '''ik me daar niet van aantrekken''' of moet ik toch wel iets doen.


arjan


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-10-16 - 12:07:41 send message to kakatoe

Alsof jagers iets aan weidevogelbescherming doen.
Vogelbescherming en andere natuuronderzoekers spreken dit tegen
Jorden kun je eens zien hoeveel verstand je er van hebt niets maar dan ook echt geen verstand
Een vos dood meer dieren dan dat hij opkan
Natuurlijk spreken natuurmonumenten vogelbescherming en wel soort gelijke natuurorganisaties dat tegen daar meer en deel stadsen in zulke organisaties zitteen dat zijn weer 90% mensen die niet weten ja alleen uit boeken hoe het gaat met jagen en in de natuur.
En daar zul jij er ook wel 1 van wezen en verder gaat hier het topic niet over dus Jorden hou je bij de vraagstelling die in het begin werd gesteld

Jan


jorden
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-10-16 - 12:08:36 send message to jorden

kaketoe, ik zou een beetje meningsverschil niet gelijk als ruzie willen kwalificeren. Maak je dus niet druk.
Tenzij dit forum alleen voor eensgezinde vogelliefhebbers is die dit forum als hun eilandje willen beschouwen, dan zou ik zeggen bannen maar en veel plezier verder!
Ik ben ook vogelliefhebber, de normen over wat te doen met zieke of zwakke exemplaren liggen alleen iets anders.
Ik heb er geen probleem mee dat er ook anders over gedacht word, andersom lijkt het wel alsof het hebben van een andere mening niet toegestaan is.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-10-16 - 12:18:11 send message to ParkietenPeter

Ter verduielijking een Feit:
quote
2005-10-13 - 21:07:55
Heb een formuliertje gehad:
jacht 2005
In het formuliertje stond dat ze niet voor de lol schieten maar uit noodzaak(ook zoals parkietpeter het verteld had)dit jaar is de duif de hand ze hebben opdrachten gekregen voor de duiven(de wilde en houtduiven en bosduiven)er moet meer dan 15% van de populatie verminderen meer duiven worden zieker en bregen ziekten over.Er stond ook al dat dit een voorbereiding was voor de vogelgriep als ze hier zou komen,want namelijk duiven brengen die ziekte namelijk rap en goed over.Er stond ook in onze exusez voor voorrand van al het lawaai van de komende weken.De duiven worden onderzoch en daar achter verbrand.


Wie weet waar dit schrijven vandaan komt? Wie kan dan, terwijl de afzender niet duidelijk is, met recht twijfelen aan de integriteit van de schrijver? Wie kent de situatie ter plaatse het best? Waarom heeft de een altijd en de ander nooit gelijk en wil de ander altijd gelijk krijgen?

Naturlijk voelt de jager zich hier weer gejaagd.

(p.s. de vragen zijn retorisch bedoelt.)


jorden
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-10-16 - 12:26:10 send message to jorden

Ach zo Kaketoe, het ligt er volgens jou dus aan dat 'stadsen' geen verstand van de natuur hebben en dat de plattelandsbewoners experts zijn.laugh :D

Maak jezelf niet verder belachelijk en ga eerst de feiten bestuderen.
Natuurlijk zullen er weidevogels sneuvelen door vossen, maar het intensief maaien en bemesten is de ware boosdoener en dat weet jezelf ook wel. Het is niet voor niks dat we subsidies verstrekken aan boeren die later maaien om zo de grutto's niet uit te roeien.


jorden
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-10-16 - 12:32:41 send message to jorden

Ik ben ook zeer benieuwd waar dit 'formuliertje'vandaan komt want ik geloof er geen ene snars van.
wilde duiven, bosduiven en houtduiven, wat moge dat allemaal wel niet zijn want alleen de houtduif mag bejaagd worden.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-10-16 - 13:01:29 send message to Wickingh

quote
Ik heb er geen probleem mee dat er ook anders over gedacht word, andersom lijkt het wel alsof het hebben van een andere mening niet toegestaan is.



Jorden,

iedereen heeft het recht op een eigen mening ook jij,maar het gaat wel om de manier waarop je iets brengt en daar wringt nu net de schoen.
Als je jouw reactie's op een redelijke/fatsoenlijk manier brengt dan is er een goede discussie mogelijk, nu lijkt het op moddergooien en het uitlokken van ruzie.
Ik vind dat kinderachtig en denk dat je dat zelf ook wel weet,

Frank



jorden
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-10-16 - 14:04:09 send message to jorden

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Sorry,

maar ik heb een afkeer voor deze poster, alleen al de opmerking ik moet regelmatig overgaan tot ..............., dan is er al iets ernstig mis.
Ik ga aan deze persoon na deze reactie geen woord meer vuil maken het is te walgelijk voor woorden,

Frank

ps hiet kan geen mvg van af



Misschien moet je dan eerst even naar bovenstaande reaktie kijken, Wicking.
Zoals jij uit de hoek komt is discussie ook niet mogelijk. En eerlijk gezegd ben jij hier vele malen meer provocerend dan ik zou durven.
Dus ga nou niet de onschuldige partij uithangen, de pot verwijt de ketel is hier zeker van toepassing.
Nu weer geen inhoudelijke reaktie maar vage beschuldiging, maak het nu eens een keer waar en citeer me waar ik volgens jou dingen schrijf die niet door de beugel kunnen!
Dan hebben we iets om verder over te discussieren..


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-10-16 - 14:56:05 send message to natasja

http://www.vogel-egelopvang.nl/

onderin staat een leuk filmpje over de jacht , even met je muis op het natuurplaatje gaan staan


jorden
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-10-16 - 15:27:14 send message to jorden

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

gruwelijk, levend gevilde wasbeerhonden, als je dat tenminste bedoelde.
Zegt niks over de jacht in Nederland natuurlijk, meer iets over chinese bontkwekers.
En over degenen die graag met wasbeerhondenbont lopen te pronken.
En over de naiviteit van degenen die dierspeeltjes met stukjes bont voor hun poesje kopen, made in china.

effe checken?shocked 8O


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-10-16 - 15:39:40 send message to Niltava

Ze bedoelde de eendenjacht!
In elk geval zou ik het graag zo zien en niet alleen bij eenden wink :)


jorden
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-10-16 - 15:58:38 send message to jorden

o.k. onderaan ja. Lachen!wink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-10-16 - 16:17:33 send message to natasja

ja dat was zeker gruwelijk en zou ik nooit als zijnde een leuk filmpje promoten wink ;)


R.v.B.
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2005-10-16 - 16:27:41 send message to R.v.B.

Ik denk dat het volgende voor iedereen heel duidelijk is:
Je hoeft niet midden in de stront te staan om te weten dat het stinkt.
Er gebeuren helaas nog altijd dingen die niet door de beugel kunnen. Zowel in de jacht als in het verkeer, maatschappij enz. enz..
Één ding wil ik wel duidelijk stellen: een stroper heeft nooit een jachtakte! een stroper houdt geen rekening met voldoende aanwas om het volgende seizoen eventueel ook weer te kunnen "oogsten".
Ik ben blij dat we in dit land een mening openlijk uit mogen spreken. Ik vind echter wel dat je een mening pas zou uit moeten spreken op het moment dat je van de hoed en de rand weet.
Trouwens, ik neem aan dat diegenen die zeker weten dat het verhaal over terugkerende hondsdolheid zelf ook onderzoek naar de groeiende populatie hebben gedaan. Dan zijn zij zeker ook niet verontrust over de zogenaamde "patatvossen" die vooral veel in het duingebied voorkomen en al te regelmatig de vuilnisbakken bij mensen komen plunderen?
Het wilde zwijn is zeker ook niet (mede) verantwoordelijk voor het overbrengen van o.a. varkenspest? Ganzen en eenden, die voornamelijk vanuit Skandinavië en andere hooggelegen gebieden hier komen overwinteren, zullen zeker ook geen vogelgriep mee kunnen nemen?
Begrijp me goed, ik wil niemand in een hokje stoppen. Er zijn behoorlijk wat mensen die op dit topic gereageerd hebben en die donders goed weten waar ze over praten (mijn excuses als je je persoonlijk aangevallen voelde Dooren). Maar zoals met zoveel dingen: de beste stuurlui staan altijd aan wal.
Laat je eens grondig informeren. je hoeft daarna echt niet je mening bij te stellen, ik kan het me voorstellen dat mensen jagen barbaars en zielig vinden. Maar spreek je mening pas uit op het moment dat die op feiten en objectiviteit gestoeld is.



jorden
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-10-16 - 16:27:42 send message to jorden

ik schreef:
quote
Ik ben ook zeer benieuwd waar dit 'formuliertje'vandaan komt want ik geloof er geen ene snars van.
wilde duiven, bosduiven en houtduiven, wat moge dat allemaal wel niet zijn want alleen de houtduif mag bejaagd worden.


Kwinten had al uitgelegd wat hij bedoelde met deze onbekende benamingen, zelfs foto's geplaatst, en dat had ik nog niet helemaal door toen ik bovenstaande schreef.
Al met al zal de plaatselijke jagersvereniging het briefje verspreid kunnen hebben om claims van duivenhouders te ontlopen als er op postduiven geschoten gaan worden. De populatie verwilderde postduiven zal dan uit de hand gelopen zijn en ook turkse tortels kunnen bij schade bestreden worden.
Ik denk dat het aspect ziektepreventie een argument is om deze aktie goed te praten en daar heb ik dus nog wel twijffels over, maar misschien gebeurt het ook wel omdat ze de boel onderschijten en de gemeente maatregelen wil.
Dus bij nader inzien moet ik mijn bovenstaande reaktie hierop wat nuanceren.
We hebben het dus waarschijnlijk over een maatregel van de plaatselijke jagersclub (die onduidelijke benamingen kent) maar ook over de jacht in het algemeen, want met die vraag sluit de openingsbijdrage.




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 178 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede