Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > koop ongedaan maken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-10-13 - 15:42:48 send message to natasja

in het programma zal het inderdaad gewoon om een contract gaan wat beide partijen ondertekenen , wat betreft zijn rechterstatus ..

Hij is in zaandam bij het kantongerecht wel degelijk rechter en zit daar bijna dagelijks , dus hij weet wel hoe het moet laugh :D


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-10-13 - 21:42:43 send message to hdra

Volgens mij is dit niet van de rijdende rechter , dit is meester Frank Visser. Dit artikel is geschreven door meester Arets o.a.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-10-13 - 21:47:46 send message to hdra

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Volgens mij is dit niet van de rijdende rechter , dit is meester Frank Visser. Dit artikel is geschreven door meester Arets o.a.
Bron: consumentenrecht. Het lijkt toch wel handig dit door een echte advocaat of juridisch buro te laten beoordelen. Ik vind het wat gevaarlijk dat wij dit op onze eigen wijze gaan interpreteren of iemand (parkietenpeter?) moet jurist zijn. Mijn ervaring is dat men bij een rechtbank toch vaak ver komt met zulke zaken. Ik weet het niet zeker maar volgens mij betreft de zaak van japenga inka kaketoes? en dan is het qua prijs zeker de moeite waard.

Japenga zijn dit de kaketoes die op deze site werden aangeboden uit Helmond??


japenga
Website Member
Posts :48

Website Member
2005-10-13 - 22:31:41 send message to japenga

Inderdaad. Ik schaam me kapot dat ik me door dit duo heb laten bedriegen. Ik heb de vogels nu wel door dierenarts Feld laten endoscoperen.
Beide vogels zijn volgens hem zonder meer kweekgeschikt dus dat is een troost!
de vogesl zijn echter 3 maanden geleden gekocht in Duitsland en ik heb me laten wijsmaken dat een van het duo er al jaren mee gekweekt had.
Het erge is dat de verkoper contnu vergezeld was van zijn vrouw en dat zij ook uitermate geloofwaardig was.Ik ben 3 maal in Helmond geweest en heb langere tijd met de ze mensen gesproken. Misschien heeft in mijn beoordeling meegespeeld dat mijn zoontjes er bij waren en dat deze mensen ze voor zich wisten in te nemen (en mij dus!)
Een koopcontract heb ii niet laten opstellen maar er zijn wel via mail en voicemail contact concrete uitsparek van dit duo dat het hier wel degelijk om een broedpaar zou gaan.
Ik heb inmiddels wel advocaat ingeschakeld maar maak me best zorgen over de hoge bedragen die deze met zich mee zal brengen.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-10-13 - 22:56:11 send message to hdra

Het eerste advies kun je bij de advocaat vaak gratis of voor weinig geld krijgen. Als hij aangeeft dat het de moeite waard is kun je het proberen. Als hij twijfeld dan niet doen. Als het paar kkeekgeschikt is, is het de kunt om ze op de eieren te krijgen. Let daarbij goed op voeding, licht, ruimte , broedblok etc.

P.s ik heb al meer klachten over die twee mensen uit Helmond gehoord. Wellicht moet je met de hele zaak naar buiten komen. Ik vind eigenlijk dat ze anderen niet meer mogen bedonderen via deze site. Zoals je weet heb ik ze in die tijd ook gebeld voor de Inka's maar vertrouwde het verhaal compleet niet.

groet en heel veel succes met


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-10-13 - 23:53:40 send message to natasja

je moet je niet schamen hoor !!

Dit soort mensen zijn zo ontzettend goed in hun praktijken daar trap je nou eenmaal in , zouden ze niet zo goed zijn dan zouden ze immers geen zaken kunnen doen ..

Je niet schamen , da's nergens voor nodig , wel fijn dat de vogels in ieder geval kweekbaar zijn


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-10-14 - 01:01:14 send message to Hawkeye_NL

Als dit duo al langere tijd dit soort praktijken erop na blijkt te houden dan is er wel een andere weg die je kunt lopen. Dan hebben we klaarblijkelijk te maken met een "oplichtings" duo. Hiertegen is alleen wat te ondernemen als je meerdere slachtoffers weet samen te krijgen die gezamelijk een aanklacht indienen wegens oplichting. Hoe meer gedupeerden hoe meer kans dat je iets kunt winnen.
Let op! Berichten op een antwoord apparaat of voice mail zijn meestal geen wettelijk toegestaan bewijsmateriaal.

Ik heb wel zware bedenkingen bij de vorige post van de rijdende rechter (welke ik overigens wel heel erg goed gevonden vind). De reden waarom ik twijfels heb is omdat er gesproken word over een kweker waarbij de hobby zo ver is uitgegroeit dat je het als bedrijfsmatig kunt gaan zien. Als ik het goed heb zijn de verkopers in dit verhaal echter geen kwekers die hun eigen kweek aanbieden! Daarnaast zitten er een aantal hyaten in de wet waardoor er heel erg veel speling is te maken in bepaalde begrippen. Geen enkele rechter kan zo maar even de rechten van de burger naast zich neerleggen en hem bombarderen tot een bedrijf.
Bij een koop tussen twee burgers kan de rechter wel terugkomen op verborgen gebreken. Dus als je bijvoorbeeld niet een koppel hebt gekocht maar twee mannen. Dan kan de rechter op basis daarvan soms nog eisen dat de koop ongedaan wordt gemaakt. Maar zelfs dan hangt het af van de bewijzen die er liggen.

Ik ben zelf geen advokaat. Voor de site heb ik echter al wel meerdere malen contact gehad met mijn eigen advokaat en met advocaten van de concumentenbond (a 10 € per eerste juridische advies). Zo hebben wij vorig jaar nog laten uitzoeken hoe het zit met de wet koop en garantie 1 mei 2003 en alle rechten en plichten die daaruit voortvloeien en over de betrouwbaarheid van een koopovereenkomst tussen twee burgers. Hieruit bleek al heel snel dat deze in de Nederlandse recht geen enkele waarde blijkt te hebben voor jou als koper van een artikel (Dus ook dier) bij een burger (lees particulier).

De enige kans die ik je dus vanuit mijn oogpunt zou geven is een aanklacht wegens oplichting. Hierbij sta je wel heel sterk als je weet waar de vogels werkelijk vandaan komen!

In ieder geval sterkte,
Erwin


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-10-14 - 02:15:59 send message to Rik

Beste Japenga,

Mijn advies: Schakel geen advocaat in, want dit kost alleen maar geld en ergenis. Als het een zaak wordt en je verliest deze....alleen nog maar meer ergenis.

Indien je de zaak wint....moet je maar zien dat je net als Adriaan je geld nog terug krijgt.
Dit geld kun je dan terugkrijgen volgens een civiele procedure. Dit kost nog meer geld.

Verder heb je nog zeer grote kans dat de rechter je doorverwijst naar de mediationkamer. Dan moet je met deze oplichters om de tafel gaan zitten en zien dat je er samen uitkomt.

De tijd en het geld dat je in een mogelijke procedure steekt, kun je beter in vogels en je gezin steken.wink ;)


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-10-14 - 09:04:43 send message to hdra

Ik ben zelf geen advokaat. Voor de site heb ik echter al wel meerdere malen contact gehad met mijn eigen advokaat en met advocaten van de concumentenbond (a 10 € per eerste juridische advies). Ewin

Dat bedoel ik , laat het op deze manier even beoordelen. Dit kost dus niet veel maar dan heb je wel juridisch advies. Sinds kort bestaat er ook een uitspraak over email bericht deze worden in bepaalde zaken toegestaan (ik weet niet bij deze) , wel bij zeden en terrorisme zaken.



Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-10-14 - 11:31:02 send message to Rik

Hdra,

Een advocaat inschakelen voor advies is een andere zaak. Hier is er geen sprake van een geschil en de daarbij komende emoties. Gelukkig.wink ;)

Natuurlijk kun je er altijd even iemand naar laten kijken, maar ik bedoel alleen dat je je niet te ver moet laten meeslepen.

Je moet in dit soort zaken altijd je emoties opzij zetten, en je afvragen: Wat wil ik bereiken, is dit reeël, wat zijn de baten, wat zijn de lasten?

De oplichters staan in dit geval heel sterk. Sterker dan de dagende partij. Zolang de oplichter alles maar ontkend is er voor hem niets aan de hand. Er is immers geen bewijs.

Je kunt aanvoeren dat je vrouw bepaalde dingen heeft gehoord, maar dit is geen onafhankelijke derde, maar mede-eigenaar van het koppel vogels.
'Niet objectief'.

Verder kan de oplichter ter zitting klagen dat de vogels inmiddels ziek zijn, en dat dát de reden is voor de zaak. Dan moet er weer een nieuw onafhankelijk medisch rapport worden gemaakt dat veel geld kost.

Verder wordt er rekening mee gehouden dat je de vogels een tijd in je bezit hebt gehad, waardoor je niet voor 100% kan worden gecompenseerd, bla bla bla...veel onzin dus.

Indien je er uiteindelijk achter komt dat de oplichters formeel 'blut' zijn, heb je alles voor niks gedaan. Maar wel veel ergenis.

Het eerste consult bij een gemachtigde zal inderdaad niet duur zijn, maar wat vraagt hij daarna per uur?
Alleen het griffiercht om zo'n soort zaak aanhangig te maken is al 147 euro.


japenga
Website Member
Posts :48

Website Member
2005-10-14 - 12:18:53 send message to japenga

Ik heb de reacties tot dsuverre erg op waarde weten te schatten. Met name het advies om maar van de vogesl te gaan genietn(wel evne " de kno" om) en van mijn gezin.
De naam Helmond zal nu bij menigeen al als een waarschuwing doorklinken. Ik denk dat dit forum niet de plaast is om namen te vermelden. De heren hebben indirect nl ook laten melden tot gewelddadigheden ins tsst te zijn!! Ik heb daarvoor wel de politie in Helmond (hoofdburo Eindhoven geinformeerd).
De heren zijn dus mogelijk in staat om voor een bepaald bedrag te intimideren.
Kortom: verlies nemen en over gaan tot de orde van de dag. Dit had ik jaren terug, toen ik begon met deze hobby nooit vermoed.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-10-14 - 12:51:48 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-10-14 - 13:05:00 send message to Hawkeye_NL

japenga,

Petje af voor je houding. Ik denk persoonlijk dat je hier de juiste beslissing hebt genomen.

Ik wens je in ieder geval veel plezier met de vogels en hoop dat ze bij jou wel tot kweken overgaan!

Erwin


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2005-10-14 - 14:51:17 send message to adriaanbaan

Gelukkig dat je een koppel hebt aangekocht
en inderdaad lekker van genieten i.p.v. nog meer ergernis want daar loopt het zo goed als zeker op uit.

Succes met de kweek verderhappy :)


japenga
Website Member
Posts :48

Website Member
2005-10-14 - 17:11:48 send message to japenga

Dank voor de sympatieke en meelevende reacties.
Je voelt je zelf zo'n domkop maar ik ben wsl. niet de enigste.
Gevolgen van een gepassioneerde hooby zullen we maar zeggen.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 127 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede