Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > 1.5 jaar vogelarena
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-06-09 - 01:04:26 send message to dijkkamp

beste mensen

dat door stellingen/menigen/uitspraken van enkele mensen het er hier de laaste tijd niet beter op wordt klopt.dat er iemand eens aandacht aanbesteed is ook terecht,maar om één iemand daar de twijvelachtige eer voor te geven heeft dan alleen maar betrekking op de laaste tijd.want ga maar even na als je een topic opent over of verwant aan mutatie's,TT's,vogelmarkten,bastadering,pendelen en handopfok dan zijn er ook reactie's waar ik van vind dat deze niet kunnen.die zijn dan ook respectloos en er is geen ruimte wat berteft anders denkende.ook daardoor zullen mensen die graag wat willen weten over deze dingen hier niet meer zo gauw een vraag/stelling neer leggen.als je het niet met een stelling eens bent of je vind dat als iemand iets wil dat dit niet kan dan mag je er wel wat van zeggen maar maak de persoon in kwestie niet belachelijk.een discussie is niet voor niets en is altijd het delen van verschillende menigen of ervaringen.ik weet niet meer of ik het hier al een keer heb geschreven of dat dit op een ander forum was(ja ook daar is wel eens wat mis)maar even het volgende voorbeeld:voor dat ik het vogel verblijf in ga gooi ik altijd mijn pet die ik op heb op het dak sinds ik dat doe krijg ik alleen maar nesten van 6 a 7 jongen ik heb geen ziekte's meer en op de TT scoren de vogels die ik in stuur 93 punten ik heb het een jaar niet gedaan en wat denk je nestje van 2 a 3 jongen of alleen maar schiere eieren op de TT draai ik 87 a 88 punten ik gooi mijn pet dus weer op het dak en ja hoor weer de bovenste beste resultaten en ik denk dat dat komt omdat ik de pet op het dak gooi,dan hoef je in en reactie toch mij niet voor gek en debiel te verklaren maar vind je het een vreemde zaak dat dit zo kan je hebt het nog nooit gehoord maar fijn voor jou dat het werkt


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-06-09 - 07:28:23 send message to natasja

er naar de pet mee gooien wink ;)

Op ieder forum komen discussies voor , vaak ook hele heftige discussies ik denk dat juist op een forum daar ook wat ruimte voor moet zijn , want altijd maar de lieve goede vrede bewaren leid vaak tot opgekropte woede onderling wat er toch wel een keertje uitkomt.

Dat vogelarena heftige discussies heeft gekent weet ook ik als geen ander maar het verschil daarin vind ik persoonlijk toch dat het dan om een heftige discussies gaat en worden mensen niet " te kakken" gezet in andere topics die niets met dat onderwerp te maken hebben .

Het gene wat je nu ziet gebeuren is dat ergenissen onderling , provocerend gedrag naar elkaar toe en steken onderwater over het gehele forum doorgetrokken worden , het blijft niet meer bij meningsverschillen maar word contineu op de man ( of vrouw ) afgespeelt waar de kans maar is en vooral waar de kans genomen word.

Ik heb in het verleden ook met mensen "problemen" gehad , later kan je dan gewoon weer in een topic aan dezelfde kant staan want zo werkt dat met meningen soms zijn ze gelijk andere keren staan ze lijnrecht tegenover je het is wat anders zoals er nu gebeurd dat mensen in diverse topics afgesnauwt worden , dat mensen met jaren ervaring belachelijk gemaakt worden en zich eerst maar moeten bewijzen met foto's .

Op het moment word iedere gelegenheid aangepakt om iemand af te snauwen en dat zorgt ervoor dat de sfeer op het forum zo beneden peil is geraakt , Natuurlijk zijn er ook andere in het verleden geweest die hebben lopen provoceren maar naar mijn mening is dat nooit zo erg doorgetrokken als dat nu het geval is.

Toen ik 1,5 jaar geleden lid werd op dit forum kon ik vrij snel merken dat er een deel van het forum niet zo blij mee was , ik bemoeide me met discussies waar ik als niet kweker geen verstand van had en dus geen recht tot spreken , inmiddels 1,5 jaar verder hebben de meeste er inmiddels wel een bepaalde vrede in gevonden dat ik toch niet weg ga dus een kwestie van tollereren of negeren , destijds had ik al geen begrip voor de opvatting " geen kweker dus geen recht van spreken" maar tegenwoordig lijkt de opvatting " geen bewijzen dmv. foto's dus geen recht van spreken meer " en die opvatting word gebruikt bij mensen die al jarenlange ervaringen hebben .. dan worden die mensen ook nog eens te pas en te onpas belachelijk gemaakt over hun zogenaamde ontbreken van kennis en ervaring .. en door wie .. door 1 persoon die zich beter acht omdat er 1 kweekresultaat is , dus ik ben het er wel mee eens dat er meer mensen in het verleden hebben gezorgt voor een slechtere sfeer maar ik vind dit toch van een ander niveau



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-06-09 - 09:28:01 send message to Niltava

quote
Natuurlijk kunnen we er alleen iets van maken als we de anderen als gelijkwaardigen kunnen zien. Ook als we het niet eens zijn met de uitspraak of stelling.


Volgens mij valt dat best mee, is er dan zoveel mis?
Natuurlijk kan het wel eens heet worden, maar dat moet kunnen zolang je mensen maar niet persoonlijk aanvalt maar hun opvatting. Je mag toch wel eens mensen proberen te overtuigen?? Anders hoef je ook geen discussie te houden(en dat wordt vaak gevraagd, direct of indirect)

Wat dijkkamp aanhaald en ook hawkeye etc. over de huiskamervogels mutaties etc. ik denk dat beide kampen best wel aan het woord komen.
Denk ook dat het gevoel van de underdog zijn bij beide kanten ligt.
Het ligt er dus aan vanuit welk gezichtspunt je het bekijkt, hoe het aanvoelt.

Denk dat het een probleem wordt als mensen persoonlijk worden aangevallen. En ja dat heb ik bij lennart gedaan, dat klopt. Maar wel nadat hij mij een paar (let op!! een paar keer!!) oneigenlijk aanviel. Ik verbaasde mij er toen over dat veel mensen dat niet kunnen vonden maar niet reageerden.
Vandaar dat ik ook geen voorstander ben van leven en laten leven, we zien waar dat toe leidt.
We zijn hier een kleine virtuele gemeenschap en we moeten een beetje op elkaar passen. En ik denk dat we graag een beetje dorpscultuur hier hebben, met de kleurrijke figuren en de minder uitgesproken figuren van een dorp.
En de agenten(PP en Jan) houden we liever te vriend en babbellen we mee, die moeten we toch niet hebben voor de orde??

(aldus gesproken J.P. B. wink :) )






paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-09 - 11:55:37 send message to paccie

Bericht verwijderd.

Commentaar webmaster:
Als je alleen met zulke opmerking kan komen paccie, zeg dan niets.


Dit bericht is door moderator agabird aangepast

Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-06-09 - 12:06:24 send message to Jacqueline


Nee geen smiley.!!

Waar het is begonnen, ergernis, doet er niet zoveel toe, dat het aanwezig is en heel veel onrust teweeg brengt, is na gisteren wel duidelijk.
Zeker, het is schrikken als je een dergelijke reactie op nuchtere maag leest.
Had me vast voorgenomen om totaal hier buiten te blijven, maar dat kan gewoon niet.
Voel me toch een beetje verantwoordelijk voor de reactie van Lennart.

Wij hebben lennart leren kennen via dit forum, een zeer vastberaden man die zijn doelen met de vasthoudendheid van een pitbull nastreeft.
Maar ook is hij alsware een grote spons die alle info tot zich neemt, en wat wij niet kunnen geven haalt hij ergens anders.
Een ontembare drift tot het vergaren van alles wat maar met kweek en dergelijke te maken heeft.

Afgelopen weekend was lennart voor de tweede maal bij ons een weekend te gast.
Tijdens het schoonmaken van de kweekkooien, heb ik hem alle ins en outs getoond waar op te letten, hoe te zien aan ontlasting wat de conditie is van je vogels, hoe ver ze zijn wat aankomende kweek betreft, of de man het popje al voert, gewoon in verschillende stadia alles duidelijk gemaakt en via voorbeelden laten zien.

Tijdens de koffie pauze, praten Jacqueline en ik altijd over onze vogels, en lennart zat daarbij.
Ik geef aan, wat er te verwachten is, en wat bepaalde koppels al hebben.
Jacqueline schrijft alles netjes in de agenda en maakt een aantekening van de verwachte uitval datum .
Lennart hoort ook dat kweekkooi 4 op eitjes zou kunnen zitten, maar deze moest nog schoon gemaakt worden dus zekerheid had ik nog niet.

Tijdens het schoonmaken van deze , bleek inderdaad dat ze al twee eitjes hadden, heb toen bij hoge uitzondering Lennart toegelaten in de kweekruimte en hem dit laten zien.
Kan iemand begrijpen, dat het voor deze man een ervaring is, zoals een kind in een snoepwinkel.

Zeker hij staat nog maar aan het begin, maar tijdens een bakkie koffie word er even gezegd, aan de uitwerpselen te zien moeten ze op eitjes zitten, en dan blijkt het ook zo te zijn.
Vind iemand het nou zo raar dat deze man, vol bewondering is, en dit niet onder stoelen of banken steekt.

Hij is echt helemaal idolaat van ara’s, soms ben je hem kwijt, staat hij gewoon te genieten van de ara’s achter in de tuin.

Waarom ik/wij ons toch een beetje verantwoordelijk voelen voor zijn reactie, hij ziet onze resultaten, onze verzorging van onze vogels, onze manier van omgaan met onze vogels, ja zelfs wat wij aan kosten kwijt zijn aan voer en suplementen voor onze vogels, (moest het afgelopen zaterdag weer inslaan Lennart maar gelijk kennis laten maken met onze leverancier), en ook onze gastvrije ontvangst zal wel wat bijdragen, dat hij zo vol is van ons kwekerijtje.

Voeg daarbij dat we geheel belangenloos momenteel een ara aan het groot brengen zijn voor hem, maakt dat niemand in Lennart zijn ogen aan ons kan tippen.
Nee zeker dat rechtvaardigd niet een dergelijke reactie, maar zoals al geopperd niet alle eer komt hem toe in deze.
Heb op het topic Uilen zeer duidelijk laten blijken dat alle partijen hun ongerief maar via de berichten box moesten uiten, maar nee hoor .
Niet dat daar nu alle onrust vandaan komt, maar het is een ballonnetje dat al langere tijd langzaam zich aan het vullen was, en woorden hebben soms zo’n vernietigend effect, zonder dat diegene die ze neer schrijft het kan zien.

Dat we alle geschrokken zijn van deze reactie in het bijzonder, is wel heel duidelijk.
En dat we met zijn alle er voor moeten waken dat dit niet meer gebeurd, hoe fel de discussie ook gevoerd word. Spreekt voor zich.!!!!

Dat foto’s door forumleden als irritant gezien kunnen worden, heeft ons doen besluiten om in de verdere toekomst zeer terughoudend te zijn wat plaatsen betreft.


En met deze laatste woorden wil ik dit afsluiten.

Gert.

Onze welgemeende excuses .

Peter&Jacqueline.



irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-06-09 - 12:29:18 send message to irri

jammer........heel jammer......


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-06-09 - 12:32:38 send message to dooren

Dank je wel, Peter&Jacqueline.

Ik heb me bewust uit deze discussie gehouden omdat ik geen olie op het vuur wilde gooien.

Ik snap je uitleg, bedankt.

Persoonlijk sta ik verrast te kijken zoals het de laatste tijd is gegaan, temeer omdat ik een eigen bedrijf heb met 10 mensen en vele klanten.

Dit run ik al vanaf 1992, zelden of nooit conflicten of klachten, op het forum "schijnen" andere belangen te heersen of persoonlijke zaken.

Erg jammer, omdat dit medium bij uitstek geschikt is om elkaar veel informatie toe te spelen. Niemand heeft de wijsheid alleen in pacht. Samen wel.

Dat is ons gemeenschappelijk belang dat we voor ogen moeten houden.

Vogelarena is populair vanwege zijn kennis en intermediare vermogen.
Gert




paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-09 - 14:14:12 send message to paccie

kom ik aan je vriendtje ik dacht dat we in vrij ned leven het is hier oostblok landen werk jo jullie mogen alles zeggen met zijn 6 de anderen moeten hun mond houden aleen als ze met jullie mee lullen


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-09 - 14:15:49 send message to paccie

en toch is het een stokker


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-06-09 - 14:31:23 send message to Ramon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Paccie,
Als je niets beters te melden hebt, Hou dan liever je mond. Dit draagt echt niets bij aan deze discussie.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-06-09 - 14:48:20 send message to agabird

Paccie heeft helaas ons verlaten. Er zijn enkele berichten verwijderd, dit omdat die echt niet door de beugel konden.


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-06-09 - 17:41:35 send message to dijkkamp

beste Peter&Jacqueline

quote
Dat foto’s door forumleden als irritant gezien kunnen worden, heeft ons doen besluiten om in de verdere toekomst zeer terughoudend te zijn wat plaatsen betreft.



mag ik schrijven dat ik dit zeer jammer vind foto's zegen soms meer als 1000 woorden.

de foto's zijn door mij nooit als irritant gezien/gevonden.
waar wel irritatie door onstaat bij mij is dat er geschreven wordt van laat dan ook eens wat jullie kunnen van jullie zie ik geen mooie foto's met wat er gepresteert wordt.

quote
Voel me toch een beetje verantwoordelijk voor de reactie van Lennart

[quote]een zeer vastberaden man die zijn doelen met de vasthoudendheid van een pitbull nastreeft.


het siert je dat jij denkt daar verantwoordelijk voor te zijn maar hij is toch een volwassen iemand die zelf toch ook kan nadenken.


ik zie het een beetje het zelfde als iemand mag helpen opperren en denk dan na een tijdje dat hij nu aannemer is.

als het zover is dan hoop ik dat ik mijn info over ara's bijn net zo'n enthousiaste mensen als jullie zijn kan vergaren(en mischien wel bij jullie)

het is jammer zoals het gegaan is maar we zijn nooit te oud om te leren.
hoewel sommigge het nooit willen leren zie Geroyeerd






bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-06-09 - 18:38:35 send message to bob_verhagen

ik ben het er zeker mee eens dat foto`s altijd nog mogen blijven toestromen. ik (en volgens mij velen) geniet hier echt van.

Bob


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-09 - 19:00:22 send message to Chow

Probleem op dit forum is met name dat wanneer je een opvatting deponeert er geen open discussie plaatsvind, maar dat er vrijwel direct een aanval wordt geopend op een manier die de discussie niet goed doet. Ik heb respect voor ieders mening en ik verwacht dat andere ook respect hebben voor mijn mening ondanks dat ze die niet delen. Het lijkt het erop dat je beter alleen vragen kunt stellen over eitjes of voeding dan eens een balletje op te gooien.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-06-10 - 09:41:45 send message to Jacqueline

happy :)

Foto's.

We krijgen op ons besluit om zeer terughoudend te zijn met foto's plaatsen.
Toch redelijk veel reactie's om ons besluit terug te draaien.
Reactie's in de trent, het geeft kleur, is leerzaam, puur genieten, ja zelfs 1 reactie, het zijn ook een beetje onze vogels geworden.
Ook de forumleden hier op het topic geven duidelijk blijk, dat men er plezier aan beleeft.

Kan hier een lang verhaal van gaan maken, over de voors en tegens.
Maar de eind conclusie is toch deze.
Foto's van de vorderingen, welzijn,gewoon eens een leuk plaatje zullen we blijven plaatsen.
Wel wil ik een oproep doen aan alle vogel bezitters om ook eens wat te plaatsen, laat ons ook eens mee genieten.
En het eenzijdig plaatsen van foto's word op deze manier ook een beetje weggenomen.(valt het niet zo op).

Voor alle reactie, uit naam van ons beide.
Bedankt.

wink ;)
Peter.








Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 150 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede