Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > 1.5 jaar vogelarena
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-06-10 - 09:46:47 send message to Dennis Fr.

he gelukkig was al bang dat je echt geen mooie foto`s meer ging plaatsen want ook wij hiet thuis genoten altijd van de foto`s.happy :)dit geld trouwens ook voor de foto`s van iedereen hoorhappy :)wink ;).

Groeten Dennis


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2005-06-10 - 10:13:55 send message to ewals

oke, Bij deze dan. Drie van de vijf jonge E.K.baardmannetjes.Van de eerste ronde.



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-10 - 10:16:37 send message to Hawkeye_NL

Ik had nog niet gelezen dat je helemaal geen foto's meer wilde plaatsen maar moet zeggen dat was ook niet de bedoeling van de melding over foto's in het forum.
Ik plaats zelf ook regelmatig een leuk plaatje dus ben net zo verantwoordelijk voor dat gedeelte van mijn opmerking hierover.

Ik ben blij te horen dat je toch foto's zal blijven plaatsen. Nog blijer als meerdere mensen dat eens doen laugh :D
Het laatste wat ik wilde berijken was wel dat er geen foto's meer geplaatst zouden worden.

Erwin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-06-10 - 10:30:41 send message to natasja

ahh Ewals wat een schatjes , eigenlijk toch gek dat van veel vogels de jongen wel heel mooi zijn om te zien maar van evenzoveel vogels de jonkies eigenlijk eh .. maar .. ehh .. lelijkerdjes zijn .. Dit zijn de weer hele mooie kuikentjes , en eendenpulletjes zijn ook schattig om te zien zelfs mooi te noemen maar baby gaaitjes .. mwoah happy :)

Wat betreft de foto's .. ik ben zeker een voorstander van foto's plaatsen ( vooral van foto's bekijken ) en ik denk ook niet dat iemand problemen had met de foto's maar dat het om een achterliggende reden ging.


piet witteman
Website Member
Posts :258

Website Member
2005-06-10 - 12:55:20 send message to piet witteman


Hier nog een foto van mij
en wees respect vol naar elkaar toe
Ik ben zeer geintresseert in de mening van iedereen en mag graag de fotoos zien van de vogels van anderen
Piethappy :)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-06-10 - 18:09:06 send message to natasja

wat een rijkdom ! mooie foto hoor !


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-06-10 - 20:35:58 send message to Lennart

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Dit volgende bericht kreeg ik van Jan (agabird)

quote
Ik heb ook niet beweerd dat er voor jouw komst geen problemen waren. Die zullen er altijd wel zijn.

Mijn reactie bij de foto van de zonparkiet was inderdaad ook provocerend. Ook ik raak op een bepaald moment zo gefrustreerd en kwaad dat ik me te scherp opstel.

Neemt niet weg dat mijn standpunt hetzelfde blijft. Lennart en VogelArena zijn niet voor elkaar gemaakt. En omdat ik degene ben die dan knopen moet doorhakken "dwing" ik je te vertrekken. Slachtofferen klinkt zo zwaar, maar in die richting is het zeker.

Het spijt me erg dat het zo gelopen is. Ik hoop niet dat deze nare ervaring enige negatieve invloed zal hebben op je vogelhobby. Ik denk dat je op de juiste plek echt veel kan betekenen voor de hobby. En natuurlijk heel veel plezier er kan uithalen.


Ik denk dat het duidelijk is voor iedereen!

Heb er ook geen moeite mee want VA is nu eenmaal niet het enige forum wat er is.
Ik zelf ben echter van mening dat ik mij altijd constructief heb opgesteld en heb geprobeerd om mijn plezier in mijn hobby met anderen te delen.

Niets meer en minder.

Dat ik af en toe de knuppel in het hoenderhok heb gegooid is helemaal waar. Maar achteraf schijnen al veel "oude" problemen de werkelijke oorzaak te zijn en heb ik ze met mijn reactie's ongewild weer boven water gehaald. Dat is door Arena naar alle waarschijnlijkeid niet in dank afgenomen!

Vanaf deze plaats wil ik een ieder die wel achter mij gestaan hebben, die mij geholpen hebben in de opstart van mijn hobby en alle wel terzake doende posts geplaatst hebben, bedanken voor de fijne tijd die ik hier gehad heb!
Het ga u allen verder goed in de hobby en ik hoop dat u er net zoveel plezier aan beleefd als dat ik dat doe!

Sans rancune...

Groeten, Lennart wink ;)


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2005-06-10 - 20:46:43 send message to erik

Een mooi slot Jan om dit onderwerp nu te sluiten wink ;)wink ;)

Erik


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-06-10 - 20:50:22 send message to agabird

Jammer dat Lennart alleen mijn laatste concluderende bericht vermeld. Misschien beter om ook de andere berichten erbij te zetten. (Al ben ik wel van mening dat persoonlijke berichten persoonlijk zijn, en dus niet zo in een forum geplaatst moeten worden)

Mijn bericht aan Lennart:

quote
Hallo Lennart,

Ik heb er lang over nagedacht wat te doen. Ik had gehoopt nog een reactie van jouw te lezen en daarop mijn eindconclusie te bepalen. Helaas heb ik die niet gezien, waardoor ik op basis van mijn eigen gevoel/gedachten een besluit heb genomen. Ik zal proberen zo goed mogelijk te verwoorden hoe mijn beslissing tot stand is gekomen.

VogelArena is zo'n beetje mijn levenswerk geworden, het enige echt dat helemaal door mijzelf vanaf niets is opgebouwd. De sfeer op mijn site is echter niet goed, daar is iedereen wel over eens. Dit is al langere tijd het geval. Zo slecht dat ik soms zelf geen zin er in meer heb, ik heb 2 maal op het punt gestaan de handdoek in de ring te gooien. Het is natuurlijk ondenkbaar en onwerkbaar voor zo'n site, die vele liefhebbers als vast bezoekpunt hebben, dat de webmaster zelf er met tegenzin aan de site werkt.

Waardoor precies die slechte sfeer aanwezig is, is moeilijk te bepalen. Er zijn vele factoren, en waarschijnlijk ook nog een heel stel waar we geen weet van hebben. Echter over 1 lijkt iedereen het eens, het taalgebruik/manier van reageren op het forum. Dit gebeurd door meerdere personen, de een steekt de ander aan en vice versa. Eigenlijk is er nooit 1 direct aan te wijzen die de oorzaak is. Dat maakt het ook erg moeilijk om onderwerpen goed te sturen.

In het verleden heb ik je al eens gevraagd je manier van reageren te wijzigen, zodat minder mensen zich aangevallen voelen. Dit om de sfeer wat te laten verbeteren. Je hebt je daar aardig aan gehouden, maar wat wel steeds meer opviel is dat het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en toch hier en daar een steek door jou werd uitgedeeld. Heel subtiel elke keer, maar ze waren er wel.

De laatste tijd lijkt het erop dat je, je toch hebt laten verleiden om weer de uitdager te worden. Een beetje provoceren, wat scherper taal gebruik, wat harder neerzetten van je eigen idee/mening, ze kwamen allemaal weer naar boven. Tot en met een reactie die echt veel te ver ging op natasja's onderwerp. Ik snap nog steeds niet dat je dat zo hebt neergezet, waar was het mannetje dat de scherpe Lennart wat draaglijker, soms zelfs grappig en intressant, maakte in het forum?

Ik kan het niet toestaan dat je zo praat over de leden van VogelArena. Nu ben je weer rustig in het forum, en ik weet zeker als je lid blijft dat het wel weer een redelijke tijd een leuke en enthousiaste Lennart op het forum hebben. Maar dan, over een maand of 2-3, dan hebben we het hele spektakel weer. En je snapt het al, daar voel ik niets voor. VogelArena is denk ik niet helemaal jouw forum, de mensen , de manier van reageren, het is niet in overeenstemming met zoals jij bent.

Bij deze wil ik je dan ook vragen te overwegen om het forum te verlaten. Niet omdat ik je een nare vent vind, maar omdat de klik tussen jouw en VogelArena er niet is. In mijn beleving is het een vonk, die om de zoveel tijd tot vuur groeit. Daar heb jij, ik en VogelArena helemaal niets aan.

Groeten
Jan Brinkers



Reactie van Lennart op mijn bericht:

quote
Hallo Jan

Wat ik met Arena ga doen weet ik nog niet en ben mij daar over aan het beraden.
Ik neig er naar om hier helemaal op te houden omdat op dit moment een 6-8 mans schap het hier voor het zeggen hebben en door jou en Peter de hand boven het hoofd wordt gehouden en die wel alles mogen zeggen en schrijven en anderen de mond snoert!

En het maakt mij niet uit door wie of over wie, maar als ik zie dat er op Arena gewoon gekwetst en beledigd kan worden zonder een reactie van een moderator dan vind ik dat er met twee maten wordt gemeten! En vind ik het argument goedkoop door te stellen dat de des betreffende zich al had gemengd in de discussie!
We hebben het er al eens eerder over gehad.

Ik weet het en ben me er van bewust dat het niet alleen aan hen ligt maar grotendeels bij mij omdat ik niet schuw om af en toe eens de knuppel in het hoenderhok te gooien, maar dan wel op een faire manier en dat ik niet gelijk bij de enkels door een enkeling wordt afgemaait en waar dan NIETS aan gedaan wordt, ja zelfs gestimuleerd wordt door beide moderators!

Dat ik met de laatste 2 topics buiten mijn boekje ben gegaan ben ik mij zeer bewust. Maar zie het ook als een uitbarsting van opgebouwde frustraties die er allemaal in één keer zijn uit gekomen en het zat er al een tijdje aan te komen....Hybriden, handopfok, etc. etc. en dan komt het heel lullig over als je door een aantal wordt weggezet als zijnde totaal verkeerd bezig!

Wat ik wilde met al mijn reageren, foto's plaatsen, etc., is het delen met anderen van mijn plezier op mijn manier van mijn hobby.

Niet meer en niet minder!

Helaas werd dat zo niet opgepikt en werd me zelfs verweten dat ik anderen liep te provoceren.
Niets is minder waar!

De enige keer dat ik bewust heb geprovoceerd is de laatste foto van de jonge Zonparkiet...maar dat was voor mij dan ook de ultieme uitbarsting, maar wilde er wel mee zeggen dat ik sinds april een koppeltje heb, na 6 weken een jong en ook nog gedwongen werd om hem met de hand op te brengen en daar ben ik trots op!
Door jouw commentaar daar onder heb ook jij olie op het vuur gegooid!

Verder geef je zelf aan dat het al langer stroef loopt op Arena. Ik ben middels sommige posts, priveberichten en e-mails, en vooral e-mails van mensen die ik nog nooit heb zien reageren op Arena, er van op de hoogte dat het al veel en veel langer speelt als dat ik lid ben van Arena.
Dus ben ik niet de veroorzaker van het probleem, maar meer degene geweest die de oude, sluimerende, problematiek weer boven water heb gehaald!
Dat jij mij daar voor slachtofferen wil is goed....maar je problemen zijn daar dan nog steeds niet mee opgelost en is het wachten op de volgende escalatie door dezelfde personen!
Want degenen die in de laatste topics het hardste schreeuwen over respect zijn heel vaak degene die anderen respectloos behandelen. Maar dat is verder ook jouw probleem en ben ik blij dat ik dat niet hoef op te lossen!

Verder ga ik Ger Dooren middels een privebericht mijn excuses aanbieden. De reden is dat ik op Erwin's site een reportage heb gelezen over hem die er niet om liegt. En heb ik een totaal ander beeld gekregen van de man als dat ik van hem hier op Arena had. Het is jammer dat het niet gestaan heeft op Arena. Ik kende hem nu alleen maar van geschreven teksten.
En ga dan maar eens een oordeel vellen!

Ik wens je wijsheid en sterkte,

Groeten, Lennart


Daarop heb ik een reactioe gestuurd, en dat is inderdaad het bericht dat Lennart heeft geplaatst. Door alleen dat ene bericht te plaatsen wordt een beetje de indruk gewekt dat ik kortaf ben en niet weloverwogen mijn besluit heb gemaakt.

Ik hoop door alle berichten te plaatsen een beter beeld te geven.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-06-10 - 21:02:21 send message to Lennart

Jan,

Kan mij hier helemaal in vinden en heb daar ook geen enkele moeite mee daar ik niets voor iemand te verbergen heb!

Lennart wink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-06-10 - 21:19:41 send message to tonnl

Amen.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-06-10 - 21:39:38 send message to goffini

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Als we allemaal wat toleranter tegen elkaar waren en ook niet zo snel op onze teentjes getrapt zijn als iemand je wat directer aanvalt ,was dit allemaal niet nodig geweest.
Sommige schieten bij een reactie gelijk in de stress en openen gelijk de tegenaanval. Je kunt kunt toch wel ergens tegen. We hebben u allemaal ook niet dezelfde manier van praten. de een is wat grover in de mond dan een ander. So What. Ik vind het wel lastig om een topic te volgen als er door de moderators telkens berichten worden verwijdert. De reacties daarop blijven wel staan. Als je die dan leest heb ik zoiets van 'waar gaat dit in godsnaam over'. Jammer dat het onderwerp nu gesloten is.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-06-10 - 21:51:53 send message to thuis

hmmmmsad :(
wil hier niet zo snel mijn mening aanhangen maar denk wel dat het goed is als meerdere mensen zulke waarschuwingen van Jan zouden krijgen en niet alleen, zoals in dit geval, Lennart.
Wellicht gebeurt dat ook wel?
Vind het wel jammer dat niet iedereen, met dezelfde gezamenlijke interesse "vogels",
gewoon met elkaar in normaal gesprek kunnen blijven met alle voor- en tegens in verschillende meningen en opvattingen.
Uiteindelijk levert dit soort beslissingen, van welke kant dan ook genomen, alleen maar verliezers op, denk niet dat er iemand echt blij van wordt.
sad :(



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 244 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede