Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > 5 dagen opvang!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2005-01-22 - 20:28:46 send message to henkdelaat

IK VRAAG ook wel eens op MARKTPLAATS 1 geplukte papegaai om hem weer terug in de veren te brengen, dit is een hobby van mij en doe dit al 25 jaar zodat deze vogels weer een volwaardig bestaan krijgen,maar dan gooit de marktmeester er mij na een paar minuten weer af omdat de aanschafprijs hoger is (of hun er verstand van hebben????)en de prijs is altijd onder de tweehonderd euro want geen handelaar wil een geplukte vogel in zijn winkel hebben nu kan ik niet snappen dat er mensen zijn die dan een advertentie kunnen zetten gevraagd een papegaai gratis en die staan er weken op.ONBEGRIJPELIJK.
GR HENK.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-22 - 20:32:28 send message to ParkietenPeter

Henk,

En hun reactie is?
Ben ik wel benieuwd naar.

Peter


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-01-22 - 21:02:49 send message to Elfje

Ik heb wel eens een advertentie gezet om informatie over zonparkieten voor als ik zover zou zijn dat ik er eentje wilde kopen ik kwekers wist te vinden wink ;) Werdt hij eerst verwijdert en toen naderhand 2de keer posten stond hij IN CONTACTEN gezocht!! Alsof ik een date zoek laugh :D Nee ze snappen er daar niets van.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-01-23 - 00:41:06 send message to Lennart

quote
Ik wil ook nog e gratis Edelpapegaai man, moet goed praten, sociaal, mijn stem kunnen immiteren (als mijn schoonmoeder aan de tele. is), Liefst een die vanzelf naar mij toe komt vliegen en de belastingpapieren kan invullen.
En dan wel, snel.


Ik zoek nog een hééééle mooie blauw/gele ara....die het zelfde kan en het liefst nog tegen onkosten vergoeding....laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D

Lennart


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-23 - 17:43:56 send message to natasja

quote
sorry hoor maar dan sparen ze maar wat langer.als ik iets wil moet ik ook sparen.dit kunnen hun ook.dan duurt het maar wat langer eer ze er 1 kunnen aanschaffen.

Groeten Dennis



Mee eens .. maar kan je ze eigenlijk wel ongelijk geven als ze zo'n advertentie plaatsen ?

Niet geschoten is nog altijd mis tenslotte ..


ARGO LIVE KINDERWENS
Oud Lid
Posts :20

Oud Lid
2005-01-23 - 17:59:41 send message to ARGO LIVE KINDERWENS

beste mensen,

van mij part mogen ze deze sjoemelaars eens HARD straffe met een fikse BOETE!!!
wij worden als v.z.w. wekelijks door een overheids instantie gecontroleerd!!!
Om ons vergunning te mogen behouden en elk jaar moet je bij de griffier van de rechtbank je statuten neerleggen en maandelijks de aanpassingen, en 2 maal per jaar je boekhouding!!!
DIT SOORT MENSEN MAKEN HET GOEDE ZIEK, STRAFFE

ARGO LIVE KINDERWENS EN ARGO


lisaar
Website Member
Posts :42

Website Member
2005-01-26 - 18:58:00 send message to lisaar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Argo,
Ik begrijp toch ook niet goed waar u naartoe wilt. Op de website kinderwens vraagt u mensen vogels af te staan voor een volgens mij zeer nobel doel, en op een andere site bied u vogels te koop aan. Als je het mij vraagt is dat toch zeer verwarrend.voor mensen die het goed bedoelen met "kinderwens". Ik heb indertijd ook nog een vogel afgestaan aan uw actie, maar ik denk niet dat ik dat nog zou doen.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2005-01-26 - 19:33:18 send message to Daniel

Argo ik heb enige ervaring met het opstellen van statuten in verschillende Europese landen maar volgens mij hoef je statuten maar 1 keer in te leveren en alleen bij hoge uitzondering aan te passen (de meeste aanpassingen kunnen via je huishoudelijk regelement welk niet geregistreerd staat bij de rechtbank of notaris)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-26 - 20:44:14 send message to ParkietenPeter

Er is een tijdje terug gemeld dat Argo het kinderproject verlaten heeft en een handopfok kwekerij is begonnen? Als ik het goed heb onthouden. Hij heeft in ieder geval niets meer te maken met de kinderwens. Ofzo.

Peter


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-26 - 21:03:32 send message to Hawkeye_NL

Als je op de site van Argo kijt dan zijn de belangen nog meer verstrengelt dan dat je verwacht. Niet alleen is Argo een kweker maar meld ook De Expert te zijn in vogeltrainingen (Na maar liefst 3 maanden stage in Spanje) maar daarnaast is Argo ook nog de stichting die gratis vogels vraagt voor de zieke kinderen (wat op zich heel erg goed is!). Kortom, Argo doet exact hetzelfde als wat hij hier vervloekt en straf voor vraagt!

Erwin


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2005-01-26 - 21:08:06 send message to Daniel

Zijn vogelwens actie is inderdaad een briljant idee, alleen Argo zoals Hawkeye al zegt je vervloekt wat je zelf bent, daarnaast krijg je de schijn tegen door al die verstrengeling (en je verhaal hier boven over verplichtingen is niet helemaal helder zeker ook omdat ik iets andere ervaringen heb)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-26 - 21:08:07 send message to ParkietenPeter

Heb ik het dan toch verkeerd begrepen? Ik dacht dat hij de kinderwens achtergelaten had.

Maar je hebt gelijk Erwin. Nog eens goed gelezen en nagekiekt.


Uuuuuhmmm, ja. Uuuuuhmmm, nee. Ja, nee.

Bluhrazz :p
Foutfoutfout
vaouddt!

wink ;) Peter


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2005-01-26 - 21:50:07 send message to steynkorse

ik denk zelf dat je de 2 dingen van argo los van elkaar moet zien, het ene is een dienst ten overstaan van zieke kinderen en het ander is een hobby, zoals ik het lees staan de kinderwens en de hobbykwekerij dus los van elkaar. Wel zou het leuk zijn als argo dan ook zelf eens een parkiet en of papegaai zou schenken (gebeurt dit? )

Verder vind ik dat er wel een beetje respect getoont mag worden voor actie kinderwens. En men moet het zeggen als ik het fout heb, maar als ik het mij goed herinner heeft ook de webmaster ooit een zonparkiet geschonken aan de kinderwens met een goed gevoel (destijds een hele discussie)

Wat betreft de 5- daagse opvang: Schandalig!

Vr en Gevleugelde groet steynlaugh :D


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-26 - 22:05:30 send message to ParkietenPeter

Steyn,

Er is ook helemaal niks mis met de kinderwens. Ik denk dat er vele zijn die dit zullen onderschrijven. Er is zeker respect voor die actie. Kan ik niet opmakenuit de reactie.

Er zullen altijd sjoemelaars blijven zolang het geld opbrengt. Ik weet niet wat hij wil beogen met die vergunningen? Want deze heeft hij neem ik aan nodig voor de kinderwens.
Een hobbykwekerij heeft ze denk ik toch niet nodig. Anders is het geen hobbykwekerij meer volgens mij. Toch?

wink ;) Peter


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-01-26 - 23:34:36 send message to agabird

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Even over Argo dan maar, al wijkt het wat af van het topic ..

Wij hebben inderdaad destijds een zonparkietje af gestaan, en daar absoluut geen spijt van. Het is en blijft een goed en nobel doel.

Argo heeft zich altijd ingezet voor de actie van de Kinderwens, en volgens mij was hij altijd de hoofdpersoon van de stichting. (Beheerder, voorzitter, eigenaar, of hoe je dat wil noemen)

Deze functie heeft hij inderdaad neergelegd. Dat is overgenomen door andere personen, dit om belangenverstrengeling te voorkomen. Neemt niet weg dat Argo zich in blijft zetten voor de Kinderwens actie. Wat natuurlijk zijn goed recht is, hij heeft immers veel contacten opgebouwd. En niet te vergeten de drijvende kracht achter de actie geweest voor jaren.

Met zijn nieuwe hobby/project van vogelopvoeder en kweker is Argo een nieuwe weg ingeslagen. Hieronder een paar quotes van zijn site:

quote
Het is niet altijd gemakkelijk om mensen te vinden die een valkje willen afstaan en daarom werd er beslist in 2004 om zelf ook 2 koppeltjes te gaan houden om zo te zorgen voor jonge valkjes, zonder altijd te moeten beroep doen op mensen van GOEDE WIL. Dit werd ook overlegt met de mensen die ons al jaren steunen en blijven achter ons staan.

quote
Ik zal als ARTIEST EN MENS altijd achter het KINDERWENSTEAM blijven staan, maar ook ik heb een leven en passie en heb daarom in de afgelopen jaren verschillende stages en opleidingen gevolgd. Om op een deskundige manier papegaaien en kakatoes, op te voeden en te trainen op kunstjes en 100% HANDTAM TE WORDEN. Dit behoord tot mijn PRIVE leven en heeft NIETS te maken met de KINDERWENS ACTIE, ik geloof dat ik ook recht heb op privé activiteiten in mijn leven en werk trouwens als CLOWN ARGO met verschillende HANDTAMME KROMSNAVELS… en de kinderwens actie werkt met valkparkieten! Alhoewel ik deze ook nog zal meehelpen handtam maken voor de actie, als ze het me vragen of er nood aan is…"


Dit even over de stand van zake over Argo, voordat er de wildste verhalen de ronde doen.

Al moet ik zeggen dat de belangenverstrengeling er dan misschien niet meer is, de schijn van belangenverstrengeling is er nog wel. En dat is wel een beetje spijtig.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 125 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede