Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vriezen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2012-02-05 - 15:04:11 send message to parrotmaniak

denk niet dat ze van de donkerstralers last hadden,
het kweekkoppel ambons zit er lekker onder.
het heeft hier bijna 20 graden gevroren,dat is ook niet niks
heel jammer van de kweekpop konings ,maar de rest lijkt goed te gaan
de rosekoppen missen 2 nagels maar zijn goed gezond
de jonge ambon man lijkt beter dan gister ,kan zijn tenen wel bewegen
het zijn toch met name deze soorten die er last van hebben ,ambon en groenvleugel ,en die zitten van nature idd ook op warmere plaatsen
het probleem is de tenen bevriezen of worden stijf en gevoellos van de kou en ze gaan in de tenen bijten ,als het dan wat warmer wordt begint het bloedbad
verwarmde zitstokken zou ideaal zijn ,maar hou realiseer je dat in een bestaande voliere
wie heeft hier ervaring mee??


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2012-02-05 - 15:30:37 send message to Jan van Dessel

Hallo allemaal.
We zijn het er nu toch wel overeens dat onze tropen en kromsnavels over tocht en vorstvrije binnenverblijven moeten kunnen beschikken.
gr Jan.


_Steven____
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-02-05 - 16:27:52 send message to _Steven____

je hebt gelijk jan
maar als je alles verwarmd blijft houden worden de volgende generaties niet sterker volgens mij
en halsbanden in het wild ( belgië en nederland) hebben hier schijnbaar geen last van
maar ik kan er helemaal naast zitten

groeten steven


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2012-02-05 - 18:10:14 send message to Jan van Dessel

Steven ik denk dat er nu wel wat word uitgedund
onder de halsbandparkieten die hier rondvliegen.
En het oorspronkelijke leefgebied van de halsband staat ongeveer gelijk aan ons klimaat, dus ze kunnen wel wat meer hebben dan onze tropen vrienden.
gr Jan happy :) wink ;)


_Steven____
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-02-05 - 18:23:49 send message to _Steven____

inderdaad jan er wordt wat uitgedund maar is dit slecht voor het voortbestaan van de soort
natuurlijke selectie is toch goed voor een soort
zo gaat het toch ook bij jongen die in de nest liggen

only the strong survive

ik weet dat het hard klinkt en wil hier niemand mee kwetsen maar dit gebeurt al duizenden jaren en anders hadden wij hier waarschijnlijk niet gezeten

groeten steven


_Steven____
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-02-05 - 18:27:51 send message to _Steven____

ik ben geen dierenbeul hoor als bij mij een vogel ziek is gaat deze ook in een ziekenkooi maar ik zal nooit preventief verwarmen


Wim B
Website Member
Posts :87

Website Member
2012-02-05 - 21:19:14 send message to Wim B

Mijn vogels (roodoorbuulbuuls, kalabuulbuuls, rode kardinalen en kleine goudvinken) lijken de huidige nachten met vorst goed door te komen.
Tot op heden geen vogels gezien met teen en pootproblemen ten gevolge van de vorst.
Naast een onverwarmd, maar wel beschut nachthok verschuilen de vogels zich ook graag in het aanwezige groen zoals de klimop. Ik zorg dat de zaadetende vogels meer dan voorheen de beschikking hebben over oliehoudende zaden.
De rode kardinalen hebben bijvoorbeeld meer hennep door hun zaad gekregen. Het probleem met bevroren water los ik met de vruchtenetende vogels op door ze dagelijks te voorzien van een stuk rijpe peer en appel.
Water om te baden wordt op dit moment niet verstrekt. Durf eerlijk gezegd het risico ook niet te nemen.
Kortom de vogels maken een gezonde indruk.

Groetjes,

Wim


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-02-05 - 21:37:09 send message to Ton Koek

quote
We zijn het er nu toch wel overeens dat onze tropen en kromsnavels over tocht en vorstvrije binnenverblijven moeten kunnen beschikken.
Ik ben het eens met het feit dat jij dat vindt.


Sieta
Website Member
Posts :28

Website Member
2012-02-05 - 21:40:46 send message to Sieta

Nog steeds vermaken mijn vogels zich prima buiten ( swiften, kanaries, binzen, diamantvinken. Als ze kunnen baden. laten ze dat niet. De kanaries zingen volop en 1 van de poppen doet verwoede pogingen het nest af te maken waar ze 10 dagen terug mee begon. Ik heb nog geen kastjes hangen, dus ze doet het gewoon in een struik. Volgens mij denken wij teveel als mens bij deze kou, vogels zijn goed ingesteld op dit weer en weten prima wat ze wel of niet moeten doen, dat kweek je er niet uit.


Glansspreeuw
Website Member
Posts :199

Website Member
2012-02-06 - 09:33:06 send message to Glansspreeuw

@ Parrotmaniak,

Verwarmde zitstokken in een bestaande volière is geen probleem. Kijk eens op de website van 't Neerhof in Eksaarde. Ik heb deze verwarmde zitstokken ook gehad voor mijn kookaburra's. Je hebt ze in verschillende diktes.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-02-06 - 17:54:49 send message to gerrit1950

De mijne zitten allemaal buiten in volières die wel afgeschermd staan tegen N en O-wind. Ze beschikken over hun nestkasten, maar maken er geen gebruik van.

Ik las daar ergens dat wij meer met de kou inzitten dan de vogels zelf. Dat is waarschijnlijk wel waar. We mogen er geen "mietjes" van maken. Geharde vogels geven sterke en gezonde jongen!


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-02-06 - 20:40:51 send message to Ruben31

Ik merk(ik weet niet of ik dit verkeerd zie)dat de vogels lijken te wennen aan de middag temperatuur,zijn levendiger en nemen elke dag een bad.

de badschaal zit geen water in,maar nu nemen ze een bad in de drinkbak,hoewel hier ook maar een bodem water in zit.
Toch vind ik de ochtend te koud voor ze.
Die dooi moet maar snel invallen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-02-06 - 21:04:33 send message to Karel

Ik denk dat je het goed ziet Ruben. De vogels beginnen er hier ook aan te wennen en zijn zelfs heel vrolijk als de zon even schijnt.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-02-06 - 21:28:06 send message to Ruben31

Hier hetzelfde gedrag karel.

Zie net dat Zondag de dooi in valt en volgende week 6 graden boven nul,,lets hope so!!


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2012-02-06 - 21:37:08 send message to Wickingh

quote
Ik ben het eens met het feit dat jij dat vindt.


Ja het is zelfs een beetje een vreemde conclusie aangezien de meeste mensen juist aangeven dat de vogels er geen last van lijken te hebben.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 114 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede