Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > frustrerende afspraken! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-09-21 - 19:15:34

Om even terug te komen op het onderwerp ik heb een kooi te koop bericht uiterst prijs het kan afgesproken verkocht kan je hem vast houden voor mij prima geen probleem maar geen reactie 2 keer email geen reactie als ik iets wil kopen bel ik of een mail (onder werktijd) en klaar maar niet iedereen is zo helaas.


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2011-09-21 - 19:28:36

Ton,
je bedoelt 23 augustus volgend jaar?laugh :D


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-09-21 - 19:57:26

Sorry Ton, 32 augustus 2012 schikt mij niet; dan heb ik een begrafenis.
31 september gaat nog wél lukken!


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2011-09-22 - 07:02:52

ik heb dat probleem helemaal anders op gelost.
Ik kweek met blauwvoorhoofd amazones en halsband parkieten.
De halsbanden wil ik nog wel eens te koop aanbieden op internet maar de papegaaien gaan gewoon elk jaar naar een handelaar waar ik al jaren een goed contact mee heb.
Ik krijg daar een goede prijs dit is uiteraard een handels prijs maar daar kunnen we beide goed mee leven.

Ik wil het gezeur er om toe ook niet meer maar ik zal mijn vogels er nooit om op geven.

Ik ben zelf een mailer ik zit alleen smorgens even achter de computer en dat is altijd voor zeven uur en dan wordt ik flauw als ik weer zie staan alleen bellen.

Maar waar ik mij pas aan erger is dat je een afspraak maakt via internet en daar bij een prijs afspreekt,
op het moment dat ze dan bij me zijn dat ze dan ineens 25 euro minder bieden dan wat er is afgesproken.
Dit is mij 1 keer gebeurd en de tweede die het probeert heeft een probleem want die staat binnen 2 minuten met een lege kooi op straat.
Ook al bied hij me dan de dubbele prijs dan nog kan hij ze niet meer kopen.

Gr bert


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-09-22 - 09:11:08

Ik zit nog niet zo lang in de vogelwereld maar wat ik wel merk is dat de meesten geldwolven zijn en er alles aan doen om hun waar te verkopen ten koste van de koper.

Goede vogels kom je zelden tegen,de meesten zitten er verlept bij of je koopt ze terwijl ze ziek zijn.
Bel je dan om te zeggen dat ze ziek zijn dan is de verkoper verontwaardigd en beledig je hem omdat het niet waar is.

Ik had niet geweten dat het zn bedrogen zooitje is in de vogelwereld.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.


andre22
Website Member
Posts :68

Website Member
2011-09-22 - 10:10:04

Hallo,
Ik denk dat het andersom is, de meeste vogels worden op een normale manier verhandeld en de uitzonderingen zijn de rotte appels.
ik denk dat deze mensen veel vogelhouders benaderen om op deze manier goedkoop aan vogels te komen.
Ik ga er vanuit dat vogels op een normale manier verkocht worden en dan praat je er niet of weinig over. Worden afspraken niet nagekomen of komt er niemand opdagen dan praat je er graag over.
Ik denk dat het op zich wel mee valt, al heb ik er zelf gelukkig weinig ervaring mee.
Groeten,
Andre


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-09-22 - 12:15:37

denk dat iedere vogelhouder senior of beginner, vroeg of laat wel met de zelfde problemen in aanraking komt. of is geweest , maar moet het zo'n jank topic worden of ??? er valt toch niets tegen te doen . blijft een stuk instelling wat zal blijven bestaan

met nadruk op de vriendelijke groeten : arjan


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-09-22 - 17:10:57

hoy arjan!
niemand noemt dit een janktopic??al deze mensen die reageren zijn wel teleurgesteld met sommige ervaringen die ze meegemaakt hebben,en ik versta het niet goed wat je ermee bedoeld?of mag het niet geweten zijn dat er gesjoemelt wordt met vogels!


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2011-09-22 - 20:04:40

Begrijp alle comotie rond afspraken niet goed. Overal worden afspraken gemaakt die niet nagekomen worden, helaas ook in de vogelwereld.
Ik denk wel, dat deze vogelwereld zo klein geworden is, dat mensen die afspraken niet nakomen snel buitenspel staan.
Om dan zaken gaan te verkondigen zoals "geldwolven"; zelden goede vogels.... lijkt me wat kort door de bocht.
Snap trouwens niet wat dit met afspraken te maken heeft.
De oplossing lijkt mij voor de hand liggend: maak een duidelijke afspraak. Bevestig eventueel nog is de avond tevoren, en wacht geen halve dag als de afspraak niet verschijnt, maar hou het bv. op maximum één uur. Ikzelf zeg dit zelfs meestal bij een afspraak van, kijk ik wil één uur na afgesproken tijd wachten. Indien problemen onderweg kan je altijd telefoneren, anders is de vogel vliegen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot hiertoe eigenlijk nog nooit problemen gehad heb.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-09-22 - 20:48:27

Ik had om 19.00 een afspraak met iemand 2 kakarikie ophalen en stond om 19.00 netjes aan de bel afspraak is afspraak vogels waren goed ik tevreden verkoper tevreden en klaar netjes zoals het hoort.Heb het het zelf 1 keer gehad een belg eerst den acuu leeg en laat op de middag was den band lek zo kan het dus ook bel dan meteen even af.


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-09-23 - 11:29:14

ja richard,veel tweedehands in belgié hoor!wink ;)wink ;)


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-09-23 - 13:54:07

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ja daarom haal ik straks weer een nieuwe twingo op om 17.00 heb ik in ieder geval een goede accu (geintje) maar het is wel furstrerend als je zi te wachten en er komt niemand langs.


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-09-23 - 18:11:11

volledig mee eens richard,en veel sucses verder.grtn
rudi


berepret
Website Member
Posts :80

Website Member
2011-09-28 - 11:11:42

Als ik het allemaal lees staat en valt erg veel met goede communicatie. Wanneer mensen bij mij komen voor vogels of andere dieren hebben ze mijn adres en telefoonnummer. Dat geeft mij ook het recht om voor die tijd hun naam en adres te weten met telefoonnummer. Ik bel van te voren een keer met de aspirant koper om te weten hoe serieus iemand is. En inderdaad spreek een duidelijk datum en tijdstip af. Veel problemen kun je aan de voorkant al tackelen door een duidelijke communicatie. Nog even een tip is, om altijd het kenteken even te noteren wanneer er bij je vogels zijn gekocht. Dat is positieve argwaan. Veel vogelliefhebbers zijn vogels kwijt geraakt nadat er visite is geweest.


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-09-28 - 11:35:46

Dat idee om het kenteken te noteren vind ik wel een goeie! Ik heb ook wel eens gehoord dat een verkoper twee weken later na de verkoop een aantal koppels kwijt was door diefstal.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 155 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede