Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > welke papegaai is het beste? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2010-03-22 - 16:51:19 send message to oli4

Inderdaad, Caique's kunnen nog al eens luidruchtig zijn. Misschien komt ook dit wel negatief over, maar misschien beginnen met parkieten zoals bergen of princessen en na de kweek misschien overgaan op papegaaien zoals meyers en BB eens er wat ervaring is.


bram en jake
Website Member
Posts :81

Website Member
2010-03-23 - 16:02:28 send message to bram en jake

ik heb met mijn moeder besloten veel geld bijelkaar te leggen en na te grote vakantie een koppeltje grijze roodstaart te kopen en met de hand groot brengen. ik weet bijna zeker dat dit goed zal gaan als ik er mee ga kweken is dat toch pasd over een jaar of 4 en dan heb ik al een stuk mee verstand van. erg bedankt voor julie tips mischienn zal ik nog wel wat dingentjes gaan vragen maar dat vinden julie vast niet erg hewink ;)

groeten bram


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-03-23 - 16:07:32 send message to Daniel

Probeer je goed voor te bereiden op handopfok. Ga bij kwekers kijken, lees jezelf in, want handopfok is een heel precies proces wat makkelijk fout kan gaan (en je dus je grijze roodstaarten kan kosten en dus ook je gespaarde geld).
Mijn advies zou zijn om voor jonge zelfstandige vogels te gaan en dan 4 jaar geduld te hebben.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-03-23 - 16:40:28 send message to Max.Weijers

Dan lijkt mij ook het besten, want volgens mij vald het kweken van tamme vogels niet mee?


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-03-23 - 23:00:27 send message to Ton Koek

Als beginner met handopfok vogels beginnen lijkt mij ook niet de slimste manier.
Lees eens goed wat daar allemaal bij mis kan gaan voor je er aan begint.


bram en jake
Website Member
Posts :81

Website Member
2010-03-24 - 15:35:54 send message to bram en jake

ik laat het eerste stuk over aan iemand die daar verstand van heeft en de laatste stuk waar je 3 keer per week hoefd te doen doe ik zelf ik heb al een keer handopfok gedaan en erg vaak gezien


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-03-24 - 15:48:54 send message to Daniel

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Waarom zou je een vogel 3 keep per week met de hand voeren. Hij/Zij is zelfstandig of niet. In het geval dat je 3 keep per dag bedoelt, blijft mijn advies koop zelfstandige vogels.

Als extra vraag: waarom wil je handopfok dieren?


bram en jake
Website Member
Posts :81

Website Member
2010-03-24 - 20:21:35 send message to bram en jake

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

voor mij hoeft het kweken niet super nodig ik vind het wel leuk maar het aller leukste vind ik dat ze tam zijn dat ik ze lekkers kan geven enzo dat vind ik het aller belangrijkste en als ze zin hebben dan mogen ze van mij paren.happy :)

owja nog iets wat ik wou vertellen ik ken veel mensen die gewoon één papegaai in een klein kooitje hebben zitten en elke dag gewoon voer en water krijgen die papegaaien blijven gewoon leven als ik twee papegaaien in een voliére van 3 meter lang en 1,6 breed en 2m hoog en de eerste paar jaar gewoon alleen verzorg en er mee speel zonder er mee te kweken tot ik er veel verstand en veel informatie heb ben ik al weer 16 of 17 jaar ik denk dat dit gewoon makkelijk kan. en als er iets mis was had ik al verteld dat er een kennis waar ik elke dag kom mij kan vertellen wat ik kan doen dus ik heb er een volle 100% vertrouwen in mijn moeder ook.



Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-03-24 - 20:42:47 send message to Daniel

Bedankt voor je antwoord Bram, maar bedenk je wel dat 2 vogels in een voliere niet tam blijven, zelfs handopfok niet. De vogels zullen meer naar elkaar trekken dan naar jou.
Daarnaast mensen die een enkele grijze roodstaart hebben, besteden er vaak veel tijd mee en hebben de mogelijkheid om te zorgen dat de vogel nooit alleen is, daarnaast zorgen dat een vogel in leven blijft is nog niet zorgen dat de vogel een goed leven heeft.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-03-24 - 20:48:02 send message to arjandaf

och laat bram toch hij is geinformeerd en gewaarschuwd over evt problemen . ik wens hem succes en veel plezier met ( als ze er zijn ) de grijze roodstaarten


gr arjan


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2010-03-24 - 21:04:43 send message to Ruben89

Hallo,

2 tamme vogels in een voliere zijn echt heel leuk(buiten de broedtijd) is mijn mening.

Ik heb zelf een koppel handopvok blauwvoorhoofdamzones. het zijn buite de broedtijd ontzettend leuke dieren die graag tegen je kletsen enzo.ik heb ze trouwens niet op de schouder enzo want daar hou ik zelf niet zo van.

In de broedtijd zijn tamme vogels absoluut niet bang voor mensen, en vallen dus met veel aggressie aan wanneer je in de buurt komt.
dat is wel een punt om rekening mee te houden

verder veel succes gewenst

mvg, ruben


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-03-24 - 21:18:55 send message to Daniel

Je hebt gelijk Arjan, de keus is nu aan hem.


bram en jake
Website Member
Posts :81

Website Member
2010-03-25 - 15:22:19 send message to bram en jake

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

wauw nu al zo veel reacties en arjan jij hebt gelijk vind ik maar ik vind het ook wel leuk om te discuseren hoorhappy :) daar leer je het meest van en daniel heeft ook gelijk ik heb het gemerkt bij mijn eigen parkieten maar je kunt ze wel op je vinger en iets geven toen ik er eerst eentje had hadden we een veel beter band en ook heb ik dat bij mijn kennisen die aras hebben gemnerkt maar toch vind ik het heel leuk. ik heb een nieuwe plan als de voliere er is doe ik eerst mijn valken erin dan ga ik ermee kweken en tam maken daar heb ik nu wel verstand van en als ik genoeg geld heb koop ik een koppeltje grijze roodstaart en dan gaan de valken terug mijn moeder was er helemaal mee eens. laugh :D


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-03-25 - 15:48:37 send message to arjandaf

kijk bram das wijze praat rustig de hobby opbouwen
aken en rome zijn ook niet in 1 dag gebouwd dus.
en hoe sneller je wilt en handeld des te meer fouten kunnen er bij komen kijken


succes gr arjan


bram en jake
Website Member
Posts :81

Website Member
2010-03-29 - 20:16:39 send message to bram en jake

tjonge tjonge wat is het toch moeilijk om een andere soort te kiezen maar ik denk echter toch wel dat julie gelijk hebben en mijn moeder zij dat ik niet moeilijk moest doen en naar de papegaaien park veldhoven moest gaan. dus zijn we samen daarna toe gegaan en tot mij verbazing zag ik twee super mooie olijf groene halsbandparkieten en ik probeerde ze om mijn arm te krijgen doormiddel van een nootje geven en dat was dus gelukt en ik vond het helmaal geweldig en mama en ik vonden deze vogels helemaal super en niet duur nu is mijn vraag zijn deze luidruchtig voor een rijtjeshuis?




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 154 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede