Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > welke papegaai is het beste? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : welke papegaai is het beste?
bram en jake
Website Member
Posts :81

Website Member
2010-03-19 - 20:21:56 send message to bram en jake

hallo allemaal,

ik ga binnenkort een voliere maken (papegaaienbestendigt) maar ik woon in een rijrjes huis en wil dus geen schreeuwers welke papegaai raden julie mij aan?

allvast bedankt


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-03-19 - 20:29:10 send message to mijnkaketoes.nl

pino


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-03-19 - 20:42:01 send message to Max.Weijers

Het licht er maar net aan wat u (en ik denk wat uw buren) schreuwers noemen.

Er zijn zat soorten lori's die makkelijk te houden zijn in rijtjes huisen (zo zijn mij vele gevallen bekend) zoals de lori van de blauwe bergen, groennek, forsten, bloedvlek, roodnek, rode lori, witrug lori, muskus lori, schubben, geelkop, viooltjes, groenstuit, roodflank, stelle en musschenbroek's lori (om er maar een paar op te noemenrazz :p)
Echter zijn lori's geen echte oficiele papegaaiensoorten (dit zijn de grijze roodstaart papegaaien) en naar mijn weten maken de thimne grijze roodstaartjes veel minder lawaai als de nominaatvorm.
Dan hebben we ook nog de rosella soorten. Dit zijn natuurlijk geen papegaaien, maar ze lijken er wel ongeveer op. Dezen maken apsoluit geen lawaai.
Als u naar de kaketoe's kijkt dan zijn de goffins, ducorps en rosé's aan te bevelen, echter zecht de ene kweker dat ze heel veel schreuwen en de ander ontkent dit juist.

En het is ook nog een heel groot verschil of u 2 papegaaien koopt of 10.

Max


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-03-19 - 20:46:48 send message to whitebulldog

zou je niet eerst eens gaan praten met je buren, om een teleurstelling te voorkomen?Als je bij hen polst, dan heb je al gauw een indicatie hoe ze er tegenover staan, en of ze bij voorbaat al moeilijk doen, dan kan je er vergif op innemen dat er vroeg of laat heibel van komt, en dan kunnen de beestjes weer gaan verkassen naar een andere eigenaar, en heb jij er de p.. in en dat doet je hobby ook geen goed lijkt mij.


keizer
Website Member
Posts :37

Website Member
2010-03-19 - 20:55:54 send message to keizer

Kijk eens bij de afrikaanse soorten, Grijze roodstaarten, bonte boertjes en familieleden...


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2010-03-20 - 07:26:18 send message to oli4

Waarom direct met papegaaien beginnen? Misschien kun je eerst met wat grotere parkieten beginnen om wat ervaring op te doen? Vind de overstap van diamantduif en valkparkiet naar papegaai nogal snel, maar dat is uw keuze. Leuke en niet zo luidruchtige papegaaien zijn inderdaad de afrikaanse soorten. Als je dan toch eerder met wat grotere parkieten ervaring wilt opdoen heb je wat meer keuze natuurlijk. Pruimkoppen, twenty-eight, koningen, roodvleugels, barnards, bergparkieten, zoals Max aanhaalde zijn rosella's ook leuk,...

veel succes met je zoektocht


Bleekstaart
Website Member
Posts :6

Website Member
2010-03-20 - 08:47:21 send message to Bleekstaart

Als je bij de kaketoes wilt kijken is zoals al eerder gezegd hier beslist de rose kaketoe één van de rustigste vogels.


jboe
Website Member
Posts :89

Website Member
2010-03-20 - 13:50:52 send message to jboe

Ik moet me bij de voorgangers aansluiten,

Eerst met de buren praten, indien geen probleem: afrkaanse soorten zoals hier boven.
Ik hen zelf wat Bonte boeren en grijze roodstaarten bijten, kritische buren, maar geen klachten. Alleen in de zomer krijg ik wel eens te horen dat het fluiten in de avond wel erg mooi is...
je waant je in het oerwoud is de uitspraak die zij doen.


bram en jake
Website Member
Posts :81

Website Member
2010-03-20 - 21:39:33 send message to bram en jake

oke erg bedankt voor julie reactie,s ik heb er heel veel aan gehad ik zal er nog goed over nadenken en dan zie ik het wel nogmaals bedanktwink ;)


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-03-20 - 23:12:54 send message to Max.Weijers

Als u een keuze heeft kunenn maken dan horen wij dat natuurlijk graag

Oja, u moet er ook rekening mee houden of u ze een verwarmde binnen volière geeft of niet. en hoe groot de volière wordt, voor grote parkieten zijn lange volìeres altijd het beste (dan maakt de brete niet zo heel veel uit) Dit is echter bij geelkuifkaketoes anders, die moeten ook een brede volière hebben, zodat de pop kan vluchten als ze achterna wordt gezeten door de man.

Als u een zéér grote volière gaat maken, dan kunt u misschien ook denken aan colonie verband, maar daar wordt het gescjreeuw ook niet echt minder op.

U hoord (leesd) het al, er komt dus een hele hoop bij kijken, maar zogau u nog vragen heeft dan stelt u die maar. Met de hoop dat wij die kunnen beantwoorden.

Max


basbr_94
Website Member
Posts :88

Website Member
2010-03-20 - 23:38:39 send message to basbr_94

ik zou eerst rustig aan doen, en langzaam aan overschakelen. en zeker goed informeren vooraf. dan kom je zeker niet in beknelde situaties te zitten, en kan je al een hélé boel leren wink ;).

ook vind ik dat je zeker wel een ruime vlucht mag hebben, voor eender welke vogel. een vogel moet (voor mijn gevoel) nog steeds voldoende plaats hebben. en eender welke kaketoe's kunnen geweldadig zijn tegenover elkaar. de rose's hebben dit gedrag dan wel niet zoveel. maar ook hier bestaan dan weer uitzonderingen op.

Kolonie verband zou ik zeker niet doen, als je begint met grotere soorten, en de meeste papegaaien zijn ook niet geschikt voor kolonie kweek. of je moet wel een hélé grote vlucht zetten wink ;)



bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2010-03-21 - 06:47:24 send message to bert1974

de keuze welke soort papegaai is lastig.
er zijn zo veel soorten en dan zijn ze ook nog eens per soort zo divers.
ik kweek zelf met amazones en de buren kweken met grijze rood staarten.
ik zit op het moment van dit schrijven in mijn keuken en het begint nu langzaam aan licht te worden.
in de regel is het zo dat de amazones veel luidruchtiger zijn dan grijzen.
maar hier is het net anders om.
de grijzen van de buren zijn al volop aan het fluiten en af en toe eens een kleine schreeuw aan het geven terwijl mijn amazones zich nog niet hebben laten horen.
het is zo per soort en koppel verschillend je moet gewoon geluk hebben met wat je koopt.
hier mee bedoel ik dat ook al zou je voor de zo genoemde rustige papegaaien kiezen dan nog kun je de pech hebben dat jee een lawaai schopper neemt.

groet bert


bram en jake
Website Member
Posts :81

Website Member
2010-03-21 - 11:39:58 send message to bram en jake

oke nogmaals bedankt voor julie reacties.

ik ben mischien nog jong en heb niet veel.
maar ik heb al zo ontzettend veel geleerd bij een man waar ik geld verdien ik moet daar voor ara,s zorgen ( heel vaak ) en ik heb dus al veel vragen gesteld en als er iest is kan ik hem gewoon even vragen wand hij is arbeids ongeschikt en woond 100 meter verderop. daar heb ik heel veel geluk mee. maar ik moet nog steeds goed over nadenken en ik denk dat ik grijze roodstaart neem. wat het probleem is ik eigelijk een koppeltje maar voor mij is dat erg duur dus moet ik denk ik 6 maanden sparen werken enz. en dan ben ik bang dat als ik eerst een grijze roodstaart neem dat die te eenzaam is of gaat dat niet zo snel? ik hoor het graag.wink ;)


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2010-03-21 - 18:28:26 send message to Max.Weijers

Ten eerste NOOIT een papegaai kopen, altijd twee, zo kunnen bijv. door de stres zich helemaal kaal gaan plukken (om maar een vervelend voorbeeld te noemen).

Als die man met die ara's 100 meter van u vandaan woont, dan kunt u ook gerust ara's kweken, want ara's die hoor je echt wel op 100 meter afstand, en daar hebben uw buren blijkbaar nog niet over geklaagd. Dwerg ara's of geelnek ara's zijn volgens mij wel geschikt om mee te beginnen als u ara's wild gaan kweken.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-03-22 - 11:34:37 send message to arjandaf

ik zal wel weer negatief overkomen : maar een grijze roodstaart koppel is iet wat te prijzig en dan wel het advies van koop een ara ??.beste bram mischien een idee om een koppeltje bonte boertjes aan te schaffen erg leuk in gedrag prijstechnisch interessanter en zeker ook een mooie vogel !

gr en succes arjan


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-03-22 - 12:02:43 send message to mijnkaketoes.nl

Zeker niet negatief Arjan. Ik zou ook richting deze vogelsoort adviseren. Bonte Boeren of Meyers. Wellicht ook nog wel caiques maar heb wel eens begrepen dat deze behoorlijk luid kunnen reageren maar heb daar zelf geen ervaring mee.

Succes met je beslissing

Henk



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 237 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede