Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > papegaaienforum geinfecteerd met virus Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : papegaaienforum geinfecteerd met virus
blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-12-30 - 17:33:13

Krijg bij het bezoek van het papegaaienforum de volgende melding van mijn virusscanner

30-12-2009 17:20:21 HTTP filter archive http://www.papegaaienforum.xx/clientscript/vbulletin_read_marker.js?v=364 JS/TrojanDownloader.Agent.NRL trojan connection terminated BENNO\Benno Threat was detected upon access to web by the application: C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe.

edit : URL aangepast, om zo "doorklikers" te behouden voor het virus.


Dit bericht is door moderator agabird aangepast

marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-12-30 - 18:03:17

ik krijg geen melding


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-12-30 - 18:44:00

Dan zou ik een andere virusscanner nemen


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-12-30 - 19:03:21

Ze zijn daar mee bezig maar kan op zich geen kwaad. Maar ik dacht dat we hier geen andere sites mogen vermelden van de "concurenten" ?????wink ;)


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2009-12-30 - 19:07:21

alleen als de concurent met een virus besmet is laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D

Paul


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-12-30 - 19:30:14

Ze zijn daar mee bezig maar kan op zich geen kwaad.

Hoezo kan geen kwaad, als je besmet bent met JS/TrojanDownloader.Agent.NRL, beďnvloed hij ook je Google zoek opdrachten en leidt naar websites die je met andere malware en trojans besmetten.
Als je website besmet is moet je hem offline halen en niet eerder weer online komen voor je alles gefixt hebt.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-12-30 - 19:56:02

Kennelijk heb je er veel verstand van bart. Je bezoekt kennelijk die site. Zou zeggen geef ze maar even een tip hoe ze het kunnen oplossen En die angry rode kop trekken hoeft echt niet hoor.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-12-30 - 20:04:33

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nou die rooie kop moet echt wel, wie weet hoeveel computers ze besmetten.
Voor het verwijderen moet je weten hoe ze geďnfecteerd zijn en welke files geďnfecteerd zijn, die kun je dan vervangen door de files uit de back-up.

Oja zeg maar Benno


VGM
Website Member
Posts :89

Website Member
2009-12-30 - 20:08:27

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoi Benno

Dan hoop ik toch dat je hun dit meldt voor ze inderdaad computers besmetten ,liever een waarschuwing teveel dan te weinig ,misschien is het ook beter dat je die link hierboven weghaalt ,er kunnen mensen op drukken en ze zo ook besmetten


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-12-30 - 20:11:54

Klopt. Maar is het niet zo dat een goede virusscanner dit gewoon blokkeerd? Besmetting kan natuurlijk wel als mensen geen virusscanner gebruiken. Maar ja dan kun je zowieso het internet tegenwoordig maar niet opgaan he

Henk


VGM
Website Member
Posts :89

Website Member
2009-12-30 - 20:18:35

Inderdaad ,een goede virusscanner wel ,maar kijk maar naar antwoord 2 ,die krijgt geen melding ,ze kan best een goede virusscanner hebben ,maar die ziet hem niet of is niet geüpdate ,je weet het nooit ,daar is voorkomen beter dan genezen

mvg
Erik


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-12-30 - 20:36:06

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ze zijn daar mee bezig maar kan op zich geen kwaad

Blijkbaar zijn ze op de hoogte gezien de reactie van mijnkaketoes.nl

Niet iedere virusscanner blokkeert dit, een gratis scanner is AVG

http://free.avg.com/nl-nl/avg-free-antivirus-gratis-downloaden
heb ik er ook bij mijn kinderen opgezet en wat je er altijd op kunt zetten is

http://free.avg.com/nl-nl/linkscanner

Real-time bescherming tegen online bedreigingen zoals gehackte of geďnfecteerde webpagina's.

Maakt surfen en zoeken veilig.

* Beschermt u vóórdat u een giftige webpagina bezoekt
* Heldere veiligheidsbeoordelingen voor zoekresultaten van Google, MSN en Yahoo
* Compatibel met alle populaire beveiligingspakketten voor bescherming tegen virussen
* Analyse van pagina's, niet van sites, zodat u niet de toegang tot een hele site wordt ontzegd als er maar één pagina besmet is
* Alle pagina's worden gecontroleerd op het enige moment dat telt - het moment dat u op het punt staat op een koppeling te klikken
* Snel en eenvoudig installeren en uitvoeren – maakt uw systeem niet trager

Probleem is mensen kopen een computer en daar zit een virusscanner op, meestal is dit een trial versie en na een maand is hij verlopen of je moet handmatig updaten en dan gaat het mis.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2009-12-30 - 21:25:31

Lastig probleem, op VogelArena ook wel eens gehad. (Heel erg kort, direct zijn toen uit backups de originele bestanden terug geplaatst).

Dit lijkt eenzelfde probleem. Mijn volgorde zou zijn, wachtwoorden wijzigen, achterhalen hoe de bestanden zijn aangepast en dan backup bestanden terug zetten (zolang de hack niet in de database zit, kunnen ook "oude" backups prima volstaan).

Moet binnen 5 minuten te doen zijn. Als dat niet lukt, is het inderdaad het overwegen waard om tijdelijk alles te redirecten naar een storingspagina.

Concurrenten fora mogen inderdaad niet genoemd worden, maar goed, misschien hebben ze wat aan de tips die hier gegeven worden. Ik hoop dat ze het snel onder controle hebben.


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2009-12-30 - 23:18:34

Ik had een 3tal dagen geleden nu een virusmelding toen VA opende. Heb de link laten in kluis opbergen(ging bij mij altijd direct naar parkieten te koop)en eraf gehaald.Na scanning eergisteren terug link bij mijn favo's gezet, maar dan de hoofdpagina.
Mijn virusscanner is AVAST, is ook een zeer goede, is ook vrij te downen, ben daar nog meer content van dan AVG.


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2009-12-31 - 14:26:42

Op 27/12 was VA inderdaad geďnfecteerd. AVAST verhinderde bij mij ook het openen van de pagina.
Heb dit onmiddellijk gemeld, bleek dat er een hakker aanwezig was die dan onmiddellijk is verwijderd.
Altijd de webmaster inlichten indien u zoiets vassteld dit kan anderen veel leed besparen.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2009-12-31 - 18:17:15

Inderdaad, ergens in het voorjaar heb ik het op VogelArtena ook al een keer gehad. Helaas gebeurd dat soms.

Gewoon snel verhelpen is het beste wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede