Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wintertijd Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Wintertijd
De Tol
Website Member
Posts :179

Website Member
2009-12-20 - 12:41:02 send message to De Tol

Hallo vogelvrienden

wat kunnen we doen in deze bare tijd om onze vogels goed door de winter te laten komen

graag tips


yaro
Website Member
Posts :177

Website Member
2009-12-20 - 13:00:49 send message to yaro

hoi
denk aan de wind de kou gaat wel
mijn vogels zitten uit de wind en er waren er meerdere aan het badderen geweest in de drinkbak
ook al past alleen de kop er in


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-12-20 - 14:08:20 send message to Rogert

Vettere voeding geven als zonnebloempitten en trosgierst.

Schuilhok waar de vogels uit de wind kunnen zitten

Verwarmde zitstokken.

Verwarmingselement om je drinkwater vorst vrij te houden

Het sneeuw op je volière laten liggen. Dit isoleert en houd de wind tegen.

De lamp iets langer aan houden zodat je vogels ruimschoots de tijd hebben om te eten.

Geen fruit en groen voeren. Met het eten van zaden komen ze beter de nacht door.


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2009-12-20 - 14:16:38 send message to digipeet58

hele buitenvoliere inpakken.
heb zelf lichtdoorlatende platen en op de opengebleven gedeelte's dik plastic.
in het binnenhok een kacheltje om de boel vorstvrij te houden.
(verwarmt tot 3 a 5 graden)
geef iets meer voedsel (zaad en gierst)
1 x per week ontdooide pinky's en buffalowormpjes.
doordat het kacheltje het binnen vorstvrij houd
en de voliere ingepakt is, is het droog in de voliere en bevindt zich zelfs(weinig) condens aan de binnenkant van de platen/plastic.
de vogels vinden het fijn, zo te zien.


termaat
Website Member
Posts :61

Website Member
2009-12-20 - 14:50:53 send message to termaat

hier zitten de vogels nog gewoon in de sneeuw, terwijl ze ook in het nachthok beschut kunnen zitten.


Galah
Website Member
Posts :88

Website Member
2009-12-20 - 15:22:37 send message to Galah

Mijn volieres zijn dichtgemaakt met plexiglas platen, het is er momenteel 2°C, s'avonds net voor het donker word neem ik de drinkbakken weg, en zet ze s'morgens opnieuw. Voor de rest zoals al aangehaald, vettere voeding zoals zonnepitten en trosgierst, ... Maar ook weer niet overdijven

De valkparkieten zitten nu in hun buitenren, niet afgeschermd door plastic ofzo, wel hebben ze een groot binnenhok


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2009-12-20 - 17:34:51 send message to gravaka

alle vogels kunnen zich terug trekken in het geisoleerde nachthok.deze heb ik verwarmd tot ongeveer 10 graden.
hierdoor hoef ik het water niet weg te halen of te ondooien.
ik kweek ook in deze tijd van het jaar en heb alle nestkasten binnen te hangen.

de barrabanden slapen snachts altijd buiten en 1 van de princessen zit ook dag en nacht buiten.



max32
Oud Lid
Posts :25

Oud Lid
2009-12-20 - 20:58:44 send message to max32

mijn volières zijn nu dicht met plexi glas

ik probeer nu eens gepelde zonnepitten en gaat goed

en ook trosgierst zodat ze beweging genoeg hebben


Mvg


tuinman222
Website Member
Posts :29

Website Member
2009-12-20 - 21:22:19 send message to tuinman222

mijn vogels zitten ook gewoon buiten heb wel mijn voorzet ramen er voor gezet tegen de wind kou is niet erg de wind wel ook heeft het nu 1 nachtlichtjes gevroren in mijn binnen verblijf dat is niet zo erg alle ongedierte gaan dan kapot maar ga je nu in een keer de boel verwarmen dan krijgen zeker de vogels er problemen mee als je niks hebt gedaan gewoon nu zo laten en niet in een keer omschakelen ik kweek al meer dan 40jr vogels ps oke mijn water is bevroren ik heb al mijn flesjes vervangen voor waterbakjes alles wat smorgen bevroren is gaat in een emmer en doe er weer nieuwe aan met schoonwater maar heb op dit moment eieren bij mijn zebravinken liggen en rijstvogels de helft is al geboren en komen gewoon groot meestal als het kouder is zitten het stelletje vaak samen op het nest maar vak willen de mensen zelf het aan genaamd hebben voor zich zelf geeft ook niet teveel voer ik geef zoveel dat de vogels alles op heeft gegeten zodoende weet ik dat zij alle voedingen binnen krijgen geeft je exstra voer dan zoeken de meeste vogels al het lekkere er uit en komen ze wat tekort zowel nu als straks als het broed seizoen weer begint groet gerard


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-12-21 - 07:12:29 send message to chrislaevers

Bij mij zijn de 6 volières ingepakt met plexiglas en bouwplastic. In één volière is er een verwarmingstoestel en verlichting, in een sluideur heb ik een brandertje en een staanlamp met 60 watt. Om 20u30 doe ik het licht uit.
Voedig is hetzelfde als in de zomer alleen met minder levend voer.
Ik heb 5 kwarteltjes rondlopen van 8 dagen oud en de Japanse meeuwen hebben jongen.
De kanarie, de zebravinken en de diamantduifjes zitten op eieren.
Laagste temperatuur in de verwarmde volières gemeten tot nu toe was -1,7°C. Dat valt nog mee.


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2009-12-21 - 10:48:01 send message to gravaka

bij mij eten ze ook alles zo goed als schoon op voordat ze weer nieuw voor krijgen.dit heb ik altijd gedaan!

de verwarming slaat niet eerder aan wanneer het onder de 10 graden is in het vogel verblijf!



whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-12-24 - 19:34:07 send message to whitebulldog

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

heb ook plastick voor mijn vlucht gedaan, iets meer zonnepitten als normaal, beetje suiker door het water ( alleen bij extreme koude/vorst), en als ik zie dat veel vogels gewoon buiten slapen s'nachts terwijl ze de beschikking hebben over een beschut nachthok, en eventueel broedblokken om de nacht in door te brengen, dan denk ik dat het wel goed is zo.
Bovendien, ben ik van mening dat je uiteindelijk alleen met de sterkste doorgaat.
Als je kijkt hoeveel soorten van nature uit een gebied komen waar het veel en veel warmer is, en die na zovelen generaties nu ook al "winterhard" zijn geworden,zal het allemaal best goedkomen. En het lijkt mij logisch dat als het kacheltje wat harder moet stoken, je wat meer hout erin moet stoppen, ofwel iets ruimer/vetter voeren( uiteraard wel verantwoord).
allen een goed kweekjaar in 2010 met veel gezonde winterharde vogels.


Honsbeek
Website Member
Posts :88

Website Member
2009-12-24 - 20:19:35 send message to Honsbeek

Mijn voliere gaat rond 17.00 uur dicht met plexiglas platen. De chinese dwergkwartels heb ik in een grote vluchtkooi in de schuur geplaatst zo'n 150 cm van de grond. Als het de hele dag droog blijft gaat er weer 1 plexiplaat tussenuit, de parkieten zitten altijd uit de wind.
Geef nu telkens rond 16.30 uur afgepast voer wat in z'n geheel wordt opgegeten door de parkieten. Twee keer in de week doe ik nog eens 5 takken trosgierst zodat ze allemaal in beweging zijn en allemaal trosgierst binnen krijgen.
Waterbakjes haal ik 's avonds weg en 's morgens weer vers lauw water met een suikerklontje.

Allemaal hele fijne en goede feestdagen.

Peter


Galah
Website Member
Posts :88

Website Member
2009-12-24 - 22:49:12 send message to Galah

Waarom is dit suikerklontje goed?


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-12-25 - 07:51:18 send message to mijnkaketoes.nl

Schijnt tegen het bevriezen te helpen.
Maar goed je kunt ook de moeite nemen 2 a 3 keer per dag even het water te verversen he

gr

Henk



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 142 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede