Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Het geel? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Het geel?
vogelkweker24
Website Member
Posts :4

Website Member
2009-12-16 - 16:43:24 send message to vogelkweker24

Hallo,
Ik heb de laaste jaren steeds last (volgens mij) van het geel bij mijn tropen. Ik gebruik geen japanse meeuwen meer, toch komt het geel steeds terug.Ik kuurde ze met tricho. Het verschijnsel is dat de jongen steeds niet groeien, en de krop opzwelt ( je ziet een soort lus). Na het kuren worden de jongen wel groot, maar na een tijdje is het wee mis? Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen, is dit het geel?
Gr.
vogelkweker24


Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2009-12-16 - 20:56:18 send message to Peggy

heb je het al eens op kweek laten zetten?
voor dit soort gevallen moet je toch echt naar een goede arts die dit kan onderzoeken en er zekerheid over kan geven.
sterkte ermee, het is een nare aandoening bah.


vogelkweker24
Website Member
Posts :4

Website Member
2009-12-16 - 21:00:50 send message to vogelkweker24

bedankt!
op het moment hebben ze het volgens mij niet!
maar het komt altijd terug, zal eens een ontlastingonderzoek laten doen.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-12-19 - 00:00:13 send message to whitebulldog

volgens jou niet wil niet zegen dat het eventuele geel niet meer aanwezig is, het moet niet voor niets na een keeluitstrijkje onder een microscoop bekeken worden om uitsluitsel te krijgen.
en hoe zie jij ontlastingonderzoek mbt het geel?
kan me wel voorstellen op worm etc , maar het geel dient volgens mij nog steeds in de keel bekeken te worden.
wat ik nog wel uit mijn postduiventijd weet is , dat je niet steeds met hetzelfde merk moet kuren omdat dan de werking veel minder wordt, kijk ook naar het percentage rodinazole.
Maar ga in geen geval zelf de arts uithangen, met ik denk dat ze het nu niet hebben ( niet slecht bedoeld by the way) want dat kan wel eens een oorzaak zijn dat het steeds terugkomt. net als met antibiotica moet je de kuur wel geheel afmaken, en zeker weten dat alle ziekteverwekkers gedood zijn, want door dit niet te doen ga je resistentie creeren!!!!!!!!
en er hoeft er maar ééntje te zijn die het nog een beetje heeft, en je kan wederom besmetting verwachten van de rest via drinkwater.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-12-19 - 00:00:13 send message to whitebulldog

volgens jou niet wil niet zegen dat het eventuele geel niet meer aanwezig is, het moet niet voor niets na een keeluitstrijkje onder een microscoop bekeken worden om uitsluitsel te krijgen.
en hoe zie jij ontlastingonderzoek mbt het geel?
kan me wel voorstellen op worm etc , maar het geel dient volgens mij nog steeds in de keel bekeken te worden.
wat ik nog wel uit mijn postduiventijd weet is , dat je niet steeds met hetzelfde merk moet kuren omdat dan de werking veel minder wordt, kijk ook naar het percentage rodinazole.
Maar ga in geen geval zelf de arts uithangen, met ik denk dat ze het nu niet hebben ( niet slecht bedoeld by the way) want dat kan wel eens een oorzaak zijn dat het steeds terugkomt. net als met antibiotica moet je de kuur wel geheel afmaken, en zeker weten dat alle ziekteverwekkers gedood zijn, want door dit niet te doen ga je resistentie creeren!!!!!!!!
en er hoeft er maar ééntje te zijn die het nog een beetje heeft, en je kan wederom besmetting verwachten van de rest via drinkwater.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-12-19 - 00:01:26 send message to whitebulldog

per ongeluk is de reactie 2 keer geplaatst, omdat ik bij de eerste keer posten de melding: webpagina kan niet worden weergegeven, te zien kreeg.


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2009-12-19 - 10:16:52 send message to ewals

Vogelkweker24

Ik kan je uit een nare droom helpen.
Jou vogels hebben het geel niet. Vogels die het gel hebben overleven niet.
Een vogel die besmet is met het geel sterft binnen enkele dagen doordat de keel dicht gaat zitten door het opzetten van het gezwel, dit is in de keelholte duidelijk te zien aan de kaasachtige bolletjes die ontstaan bij besmetting. Het hoeft, zoals vermeld, dus niet microscopisch onderzocht te worden. Daardoor sterft de vogel door verstikking doordat hij niet meer kan eten.
Er is geen behandeling mogelijk.
Voorkomen is beter. Hygiëne!!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 219 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede