Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > erwtenstr Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : erwtenstr
wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-11-28 - 15:55:07 send message to wiechmann

wie heb er ervaring met erwtenstro bij papegaaiensoorten in het broedblok


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-11-28 - 18:13:36 send message to mijnkaketoes.nl

Herman

Nee bij de papegaaien niet, Ik weet wel duivenmelkers die het gebruiken. Het spul moet wel heeeeel droog zijn anders kans op schimmel.
Dit vond ik nog op een andere site:

Erwtenstro.
Erwtenstro is beter dan heide of ander stro. Het is vrij dik en zacht waardoor het niet schuift maar je moet het wel knippen.
Als het te lang is wordt het uit de nesten getrokken met alle gevolgen van dien. Bovendien is erwtenstro slecht als het vochtig wordt. Dat weten liefhebbers die het als bodembedekking gebruiken. Het kan gaan schimmelen en dat is natuurlijk slecht.


Gr

Henk


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-11-29 - 02:23:56 send message to meyer

Als erwtenstro schimmelgevoelig is lijkt het mij beter dit niet te gebruiken. De nesten van kromsnavels zijn altijd vochtig door de uitwerpselen van de jonge vogels hierdoor krijg je met erwtenstro juist schimmels. Beter is een houthaksel of zaagsel te gebruiken.

Groeten Meyerwink ;)


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-11-29 - 10:48:07 send message to Rogert

Het lijkt mij ook dat door de grove structuur je problemen krijgt met piepjonge vogels. Als deze gedeeltelijk onder het stro komen en ze zich niet meer kunnen herstellen worden ze gemakkelijk plat getrapt.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-11-29 - 11:21:29 send message to wiechmann

ook beukensnippers zijn schimmelgevoelig.
maar het grove ben ik opzich niet zo bang voor ook beukensnippers maken ze fijn dus ik verwacht ook erwtensto dat dit fijn gemaakt ga worden.
ik gebruik zelf ook beukensnippers tot volle tevredenheid .
maar ben ook nieuwsgierig wat voor matriaal andere mensen gebruiken,


sivle
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-12-11 - 17:15:36 send message to sivle

Hey,
Erwtenstro vind ik niet goed als bodembedekker, vroeger toen ik duiven had heb ik dat ook geprobeerd na twee weken begon het door de uitwerpselen aan elkaar te klitten, en plakte ook nog eens aan uw voeten. Ik heb zowat alles al uitgeprobeerd, en wat mij nog het beste bevalt is beukesnippers. deze nemen het vocht van de uitwerpselen goed op, waardoor het hok steeds droog blijft. Als je een droog hok hebt natuurlijk. Mischien dat erwtenstro bij kleinere vogelsoorten wel gaat, maar ik kies er in ieder geval niet meer voor.

Tot ziens,wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede