Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wat te doen aan prutsende bonte boer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Wat te doen aan prutsende bonte boer
denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-11-10 - 14:05:31 send message to denegon

Even apparte topic gestart voor dit interessante onderwerp. dit voor lucky ...

Hallo, ik heb een vraag over bonte boeren.
ik heb een koppel bonte boeren pop 2 jaar en man 2,5 jaar ze hebben een natuur broedblok in de kooi in de woonkamer, maandag 2-11-09 kwam het eerste ei en 04-11 het tweede ei zaterdag had de man zo aan het broedblok zitten te prutsen dat het naar beneden is gevallen met de pop er nog in.
de vogels waren allebij erg overstuur en ik heb het blok er uit gehaald en de eieren gecontroleerd op beschadigingen maar er mankeerde niks aan, ik heb toen het blok weer opgehangen met verstevigingen en de eieren er voorzichtig weer ingelegd na drie uur ging de pop er weer op tot mijn grote verbazing, om er na twee uur weer af te gaan helemaal overstuur ik ben toen maar weer gaan kijken of er toch niet een ei kapot was maar tot mijn grote verbazing lag er een derde ei bij!
de pop ging weer redelijk snel op de eieren zitten maar de man zit nu continu te prutsen aan het blok wat de pop erg hinderlijk vindt ze komt regelmatig kijken wat er aan de hand is.
is het misschien verstandig om de man tijdens de broed apart te zetten?


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2009-11-10 - 14:14:05 send message to kaapsen

Le3kker hun gang laten gaan,uiteraard er wel voor zorgen dat het blok niet nog een keer naar beneden sodemieterd he.

Gr Kees.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-11-10 - 14:15:17 send message to denegon

Beste lucky luke,

Dat de pop nog een ei heeft gelegd is niet zo vreemd.
Het is wel wat jong lijkt mij om met 2 jaar al een nest te krijgen maar het kan dus zo te zien.

Het lijkt mij dat de man er nog niet aan toe is (kweken)
Deze is meer aan het spelen dan bezig met het broeden. Ik zou het verder op zijn beloop laten gaan en als het mislukt dan is dat zo soms kun je niets anders. ik denk ook nog als je de man weg haalt dat de pop meteen stopt met broeden.

groetjes egon


lucky luke
Website Member
Posts :5

Website Member
2009-11-10 - 15:37:19 send message to lucky luke

De man is volgens mij wel serieus, hij stuurt de pop ook regelmatig het nest weer op als die er even is afgeweest hij voert de pop ook wel en is ook erg agresief als wij te dicht bij de kooi komen of als wij de voerbakjes willen verschonen.
wat betreft het blok die valt nu echt niet meer.


goudparkiet
Website Member
Posts :100

Website Member
2009-11-10 - 16:10:19 send message to goudparkiet

Zorg dat de man iets anders te knagen heeft dan het broedblok.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-11-10 - 18:13:25 send message to denegon

zeer goed idee goudparkiet. een heleboen wilgentakken erin dan is die wel ff bezig zijn de vogels gek op

groetjes egon


lucky luke
Website Member
Posts :5

Website Member
2009-11-10 - 18:38:27 send message to lucky luke

Is allemaal al aanwezig wilgentakken en een heleboel speelgoed, maar daar taalt hij niet naar om.
Ik heb net de eieren geschouwd en ze zijn allemaal bevrucht tenminste twee de derde is van zaterdag en is nog een beetje twijvelachtig maar volgens mij is die ook bevrucht.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2009-11-10 - 19:06:14 send message to kaapsen

Dus:conclusie,bezette eieren,wat aggressieve man die de pop het nest inschopt.

Wat wil je nou nog meer,allemaal goed volkomen normaal gedrag,eerste nestje dacht ik,dus alles moet nog geleerd worden,prachtig toch.

Gr Kees.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede