Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweken met handopfok roodstaarten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kweken met handopfok roodstaarten
Erikcl
Website Member
Posts :8

Website Member
2009-10-23 - 19:57:23 send message to Erikcl

Hallo,

Heeft iemand ervaring met het kweken met handopfok grijze roodstaarten. Het zou gaan om een jonge handopfok van 2009. Iemand beweert mij dat deze zelfs beter kweken dan natuurbroed vogels.
mvg
Erik


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-10-23 - 22:34:17 send message to Wickingh

Handopfok van 2009 die beter kweekt dan wildvang?
That will be the day!! laugh :D
Wacht maar een jaar of 5 dan spreken we elkaar weer.
Maar ik denk dat je bedoeld dat je hebt gehoord dat handopfok sowieso beter kweekt en dat waag ik te betwijfelen.
Ik denk dat juist grijze handopfok geen makkelijke broeders zijn, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld edels of sommige ara-soorten,

mvg Frank


Erikcl
Website Member
Posts :8

Website Member
2009-10-23 - 23:15:23 send message to Erikcl

Ik wil een jong koppel opstarten. De pop is natuurbroed 2009. Kan daar een man 2009 handopfok bij? Of zou ik blijven zoeken naar echte natuurbroed man?


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2009-10-24 - 07:44:32 send message to bert1974

ik kweek met drie koppels amazone en deze komen allemaal uit de huiskamer.
maar er zit een groot verschil tussen amazones en grijzen wat kweken betreft.
ik heb ook een bewezen koppel grijzen gehad maar deze zijn van nature veel zenuwachtiger dan amazones.
ze laten om het minste of geringste zo de jongen in de steek.
ik heb zelfs al een jong van 7 weken oud dood bij hun uit het blok gehaald.
omdat de buren bij hun in de tuin aan het werk waren met wat zware machines.
bij mijn amazones kun je een bom af laten gaan en dan nog gaan ze gewoon door.
ik wil hier maar mee zeggen dat het enorm per vogel soort verschilt.
ook de aanhankelijkheid van een grijze naar een mens is in mijn beleving veel groter dan die van amazones.
wat dus weer inhoud dat de kans heel groot is dat jou man /pop meer naar jou toe trekt dan naar zijn partner.
het kweken met handtamme grijzen is in mijn beleving dus zeer moeilijk.
wat ook nog mee speeld is de leeftijd van de jongen toen ze uit het nest zijn gehaald.
als het een broedmachine kip is of dat hij tot 7/8 weken bij de ouders heeft gelegen is ook bepalend.
een broedmachine kip heeft totaal geen imprenting van de ouders mee gekregen en dat hebben ze wel nodig om te kweken.

dit is natuurlijk wat ik er zelf van denk er zullen ongetwijfelt mensen zijn die er een andere mening op na houden door hun eigen ervaringen.

groet bert


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-10-24 - 08:08:29 send message to rajar

Ik heb jaren gekweektmet handopfok geen enkel probleem lekker rustig niet schuw.
Ook met wildvang gekweekt wat een neuroten en zenuwlijers daardoor eieren en jongen vertrappen.
Geef mij maar handopfok.


nohk gaaeo
Website Member
Posts :52

Website Member
2009-10-24 - 08:14:16 send message to nohk gaaeo

Als je kan kiezen,(en bij de grijze heb je de keuze nog)
Zou ik je aanraden om er een natuurbroed man bij te zetten.
De karakters (reactie op een gebeurtenis)zijn tussen natuurbroed en handopfok nogal verschillend.
Waarmee ik bedoel dat tijdens het voeren,schoonmaken,observeren en nestcontrole,
ik het als prettig ervaar, dat de vogels samen daar op reageren.(dus als koppel bij elkaar blijft)
Ik merk bij paren kaketoe's waarvan er 1 natuurbroed is en 1 handopfok,voor mijn gevoel ze toch ieder een eigen leven leiden.
Verder ben ik het helemaal met de vorige schrijver eens.
Er zullen echt wel mensen zijn met een andere mening,en andere ervaringen.(en dat is maar goed ook)




bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2009-10-26 - 07:45:40 send message to bert1974

je gaat natuurlijk wel van het een uiterste naar het andere uiterste als je import vogels naast handopfok gaat zetten.
je hebt natuurlijk ook nog de ek natuurbroed vogels om mee te kweken.
deze zijn als de houder een beetje serieus met zijn vogels om gaat ook rustig.


Erikcl
Website Member
Posts :8

Website Member
2009-10-26 - 16:03:51 send message to Erikcl

Ik heb ondertussen toch maar de handopfok man gekocht. Hij zat 6 weken bij ouders, zei men mij. De pop is geen import maar ek natuurbroed.
Ze maken totaal geen ruzie, maar zodat ik korter bij kom, komt de man dadelijk naar mij toe.


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-10-26 - 17:37:32 send message to jaap van de pol

hallo,

ik heb een handopfok pop van 2008 en daar heb ik een natuurbroed man van 2008 bij gezet. Die man was zo schuw, dat leek wel een import vogel (was het niet). Nu een half jaar later eet de man zelfs uit m'n hand doordat de pop zo rustig is. Ze zitten stijf tegen elkaar aan en het klikt heel goed. Ook is de pop veel meer op de man gericht dan voor een half jaar terug, dit omdat ik me er bijna niet mee bemoei, behalve verschonen en voeren en af en toe een walnoot uit de hand geven. Zo zie je maar dat het prima klikkende koppels kunnen vormen als je ze jong bij elkaar zitten. Of dit koppel een goed kweekkoppel wordt kan ik je niet zeggen.

vr gr Jaap van de Pol


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2009-10-26 - 20:21:42 send message to v.dijck

denk dat geduld ook belangrijk zal zijn, ben het aan het proberen met een hand opfok man en pop maar allebei al 9 jaar oud, heb ze nu sinds ruim een half jaar in de voliere samen zitten maar ze dulden elkaar pas sinds vorige week bij de voerbak, vraagje wanneer kun je het besten een blok ophangen en wat voor 1 bij grijze roodstaarten, groeten gerd


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-10-26 - 20:42:33 send message to jaap van de pol

hallo van dijk,

ik zou gewoon een blok ophangen om eens te proberen. kwaad kan het in ieder geval niet. Je hebt kans dat ze hierdoor allebei in broedstemming komen. Neem een blok met een bodemoppervlak van 30 x 30 cm en ongeveer 60 cm hoog. Een trappetje van gaas aan de binnenkant onder het invlieggat tot ongeveer tien centimeter van de bodem af. Je kunt er zaagsel indoen en wat wilgentakjes.

succes, Jaap van de Pol


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2009-10-27 - 06:54:19 send message to v.dijck

zal van het weekend eens een blok in elkaar timmeren en erin hangen en dan afwachten maar we hebben geduld dus moet goed komen, groeten gerd


SWEETH
Website Member
Posts :1

Website Member
2009-10-28 - 19:35:26 send message to SWEETH

Hallo kan iemand mij A.U.B helpen ik heb A.U.B een betrouwbare kwekers nodig ik wou ongeveer na een maand bij Dennis een Roodstaart aanschaven maar ik heb gelezen daar er veel mensen zijn die Klachten invoeren Over DENNIS angry
Kan iemand mij helpen ik zoek liever kwekers die in zuid-holland wonen Dankjulliewel Alvast!!sad :(happy :)


Wilhelmus69
Oud Lid
Posts :38

Oud Lid
2009-10-31 - 14:52:50 send message to Wilhelmus69

Heb zelf een koppel wat met de hand is grootgebracht en altijd binnen hebben gestaan.
Echter vonden wij een keer jonkies ook wel leuk en daar de kooi binnen te klein was hebben we ze buiten in een voliere gedaan. Ze zitten in een hok van 1 bij 1 meter en 2 meter hoog. Na drie jaar kwakkelen heb ik nu wel 2 jongen. kijk maar bij mijn voliere. Maar denk wel dat je ook wat geluk moet hebben. De vogels zitten bij ons in de tuin. Echter met 7 kinderen is het daar altijd druk en onrustig. Toch zijn mijn jongen nu 9 weken. PRACHTIG!!!

Succes



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 180 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede