Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Virginische boomkwartelkuikens Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Virginische boomkwartelkuikens
knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-10-15 - 14:38:52 send message to knyke

Hallo, ik heb sinds vier weken een vijftal virginische boomkwartelkuikens.. Deze zitten nu al goed in de veren, maar zijn bijlange nog niet volgroeid. Nu wordt het snachts al wat kouder (zitten achteraan in het tuinhuisje). Ik heb een warmteplaat waar ze al vier weken onder zitten. Nu was ik eens benieuwd wanneer ze zonder warmteplaat kunnen, vanaf welke ouderdom? Want zaterdag, zondag of maandag komen er nieuwe virginische boomkwartelkuikens uit de broedmachine en moet ik een oplossing zoeken aangezien ik maar één plaat heb.

Graag zo spoedig mogelijk een antwoord
MVG
Ken


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2009-10-15 - 15:11:10 send message to Ruben89

hallo,

Je kunt er ook een lamp monteren. bij voorkeur een donkerstraler. je moet de kuikens rustig afwennen van de warmte. 4 weken oud is nog veel te jong om ze zonder warmte te houden(zeker nu het 's nachts vriest en overdag ook niet warm meer is. persoonlijk vind ik het veel te laat voor kuikens.
Dus probeer iets met een lamp, of 2e warmte plaat.
en in vervolg rekening houden met je broederij, als je maar 1 lamp/verblijf hebt dan moet je niet 2x zo snel achter elkaar broeden

mvg, ruben


VGM
Website Member
Posts :89

Website Member
2009-10-15 - 18:53:19 send message to VGM

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoi

heb je geen hamsterkooi ofzo zo eentje die met plexiglas rondom alles afschermt ,die van mij gaan er na zo'n week of 4 in die bak (al is het dan niet zo koud) ,zo kun je hem ook binnen zetten want dan knoeien ze niet.


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-10-15 - 19:22:17 send message to knyke

Nee ik heb altijd japanse uitgebroed en na zes weken zijn die al volgroeid, daarmee dat ik me dit afvroeg, ik kan nog wel een warmtelamp regelen hoor, en de nieuwe kuikens gaan in de garage de eerste 2-3 weken! Als ze al uitkomen tenminste! Ik laat nog wel weten hoeveel er uitgekome zijn!


parkietstijn
Website Member
Posts :71

Website Member
2009-10-15 - 19:52:02 send message to parkietstijn

Mijn jonge californische kuifkwartels gaan altijd na precies een maand onder de lamp uit. (30 dagen) dan gaan ze nog niet naar buiten maar blijven in de garage, zonder verwarming maar wel uit de wind e.d.

Zo doe ik het altijd, wel in de broedperiode dan.


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-10-16 - 08:16:39 send message to knyke

OK,
Bedankt voor de reacties, ik ga mijn kuikens gewoon onder de warmteplaat laten zitten, stilaan afbouwen qua temperatuur eronder, maar zeker nog niet volledig uitzetten, ik ga de warmtelamp regelen en de nieuwe kuikens daaronder groot proberen te brengen in de garage waar de temperatuur toch niet onder de vijf a tien graden komt.
Greetz
Ken



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 181 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede