Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > gezelschapsvoliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : gezelschapsvoliere
termaat
Website Member
Posts :61

Website Member
2009-10-11 - 20:32:28 send message to termaat

ik ben eigenlijk een kromsnavelliefhebber, maar nu willen we binnenkort ook een gezelschapsvoliere opzetten mete beplanting.
in die voliere willen we oa putters, goudvinken ed plaatsen.
ik weet dat bij deze vogels veel gekuurd word, maar kan je ze ook houden zonder al die preventieve kuren, of is dat echt noodzakelijk.
of anders gezegd, wat zijn de sterkere soorten voor zo'n voliere. (deze word trouwens 5x4 mtr.)


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2009-10-12 - 11:30:59 send message to Galah46

Dat zou wel kunnen met deze vogels. Maar tracht eerst aan zulke te geraken die niet regelmatig 'gekuurd' worden, dat zou al de helft van eventuele miserie indijken. Tracht ergens bij een kleine kweker met weinig vogels jongen te kopen. Er wordt heden veel te veel met medicaties rondgeslingerd, nodig of niet nodig, maar wel om zoveel jongen over te houden. Ik wil maar zeggen te pas en te onpas wordt dit gebruikt. Bij aankoop zulke vogels zie je na korte tijd (kan binnen de week zijn tot 2weken) dat er iets niet gaat kloppen bij de vogels. Kan van dikzitten tot diarree zijn en ten slotte eraan bezwijken, kunnen niet veel meer verdragen of tis prijs. Dat zijn mijn ervaringen hierop, ben al genoeg beduveld geweest door zulke.
Pas op , ik wil hier niemand aanvallen, overal zitten er ook goede liefhebbers die het goed menen, en hun vogels vertroetelen, maar geen medicatie geven als het totaal niet nodig is.wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 137 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede