Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Kruising Afrikaanse X Aziatische Halsbandparkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kruising Afrikaanse X Aziatische Halsbandparkiet
Araproject
Website Member
Posts :106

Website Member
2009-10-11 - 13:59:41 send message to Araproject

Voor een wetenschappelijke discussie ben ik opzoek naar gegevens over kruisingen tussen Afrikaanse en Aziatische Halsbandparkieten.

Is er iemand die dergelijke vogels gekweekt heeft? Bestaan er foto's? Zijn ze vruchtbaar?

Alle informatie is welkom.

Groet,

Roelant



Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2009-10-11 - 17:06:10 send message to kakatoe

Wil de moderator eens een keer wat duidelijker wezen?
Wat is er aangepast?
Is er iets tussen url gezet of verwezen wat is er loos.


Araproject
Website Member
Posts :106

Website Member
2009-10-11 - 17:39:44 send message to Araproject

Ik plaats altijd mijn website bij mijn reacties. Dan weten mensen welke achtergrond de vrager heeft. Iets wat heel normaal is bij vergelijkbare gemeenschappen waarbij mensen met elkaar in discussie zijn.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-10-11 - 19:21:52 send message to ParkietenPeter

Nou is het hier niet gebruikelijk dat ik voor al mijn acties verantwoording ga afleggen aan iedereen. (iets wat al vaker is gemeld!) Indien het nodig is, krijgt de betrokkene uitleg.

Net zo min het gebruikelijk is, en dat weet araproject ook omdat het niet de eerste keer is dat de site vermelding verwijdert wordt (!), om hier adressen als onderschrift te gebruiken.

Met vriendelijke groeten,
ParkietenPeter
Moderator VA

ps. mocht iemand heir problemen mee hebben moge hij contact opnemen met de webmaster.


Araproject
Website Member
Posts :106

Website Member
2009-10-11 - 19:32:20 send message to Araproject

Maar heeft er iemand dus informatie over Afrikaanse halsbandparkiet hybriden?


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-10-11 - 20:01:44 send message to molineti

quote
Voor een wetenschappelijke discussie ben ik opzoek naar gegevens over kruisingen tussen Afrikaanse en Aziatische Halsbandparkieten.




Want???


Araproject
Website Member
Posts :106

Website Member
2009-10-11 - 20:32:46 send message to Araproject

Als u mijn link naar mijn webstek had kunnen volgen had u kunnen weten dat ik een webstek run over papegaaien die in de stad leven.Voornamelijk halsbandparkieten in Europa. Maar dit terzijde.

We willen graag weten of de Halsbandparkieten in Europa bloed hebben van Afrikaanse halsbandparkieten. Als de vogels niet hybridiseren kunnen we dit uitsluiten. Daarna zou een discussie volgen of de twee niet verschillende soorten zijn. Waar genetische aanwijzingen voor bestaan.


nohk gaaeo
Website Member
Posts :52

Website Member
2009-10-11 - 22:40:38 send message to nohk gaaeo

de(psittacula krameri manillensis) Indische halsband parkiet is een ondersoort van (psittacula krameri krameri)de Afrikaanse halsband parkiet.
deze zijn met elkaar te kruisen,maar ik verwacht niet dat er bij de in Europa los vliegende halsbanden veel "Afrikaans bloed" zit.
De nominaat vorm is altijd veel minder bij de liefhebbers in Europa aanwezig geweest.


Araproject
Website Member
Posts :106

Website Member
2009-10-11 - 22:53:52 send message to Araproject

Ik weet wat een ondersoort inhoud. Maar zijn er ook daadwerkelijk kruisingen gedaan? Er zijn meer ondersoorten verheven naar soort de laatste tijd. Niet dat ik wil beweren dat dat nodig is voor de Afrikaanse Halsbandparkiet.


Stef den Tek
Website Member
Posts :26

Website Member
2009-10-13 - 18:48:34 send message to Stef den Tek

quote
Als u mijn link naar mijn webstek had kunnen volgen had u kunnen weten dat ik een webstek run over papegaaien die in de stad leven.Voornamelijk halsbandparkieten in Europa. Maar dit terzijde.



Het vinden van jouw website is toch niet zo lastig, deze kun je gewoon vinden in jouw profiel. Dus zij die daar behoefte aan hebben, weten hem nu te vinden.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2009-10-13 - 19:52:35 send message to Daniel

Laten we weer terug gaan naar het onderwerp, want ik ben toch ook wel benieuwd of er ervaringen zijn met hybrides van deze twee ondersoorten.


Araproject
Website Member
Posts :106

Website Member
2009-10-13 - 20:25:39 send message to Araproject

Ja, als het erg wijdverbreid zou zijn had ik nu toch wel al een reactie daarover gehad kunnen hebben.

Niemand die ooit per ongeluk deze twee ondersoorten in een volière had zitten toen plots een nestje had? Moet zeker in het verleden toch wel voorgekomen zijn.

Begin nu toch echt te twijfelen...


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-10-13 - 23:58:28 send message to Karel

Zo zeker is dat niet. De Afrikanen zijn nooit veel gehouden en als ze er al waren, dan bij zeer serieuze liefhebbers, die het wel uit hun hoofd lieten om hybriden te kweken.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 231 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede