Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kan men meerdere koppels rosékaketoes of verschillende soorten kaketoes samen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kan men meerdere koppels rosékaketoes of verschillende soorten kaketoes samen
Thunderflash
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2004-07-07 - 22:01:23

Zoals de titel van het onderwerp.Dit jaar zal ik nog een grote voliere laten maken.De afmetingen zullen lxbxh 12x5x3 worden uit aluminium met zwaardere gaas.Ben vandaag (7juli) nog in park Paradisio geweest.Wat heb ik daar gezien ???,een koppel rosékaketoes met 4 galerita's + inka's.De rose waren het blok aan het inspekteren,zo ook de inka's.Edelpapegaaien tezamen met molukkenkaketoes.(ik dacht er zijn er 2 ,éétje buiten andere binnen,de edels regelmatig beide in en uit het blok.)Wie kan mij raad geven of ik meerdere koppels rosekaketoes of verschillende soorten kaketoes kan samenhouden zonder dat er daar ongelukken van komen en/of dit wel mogelijk is als deze nu in broedstemming komen.Is het proberen waard of zijn er teveel risico's aan verbonden.(dus afgeraden.)Dezelfde vraag met edels in groep.Wie weet meer????Ik dank alvast voor de aandacht.Albrecht.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-07-07 - 22:37:20

In het wild is dit nooit een probleem gebleken. Vogels broeden vlak bij elkaar in de buurt. Ook andere soorten hebben hier vrij toegang. Ik denk dat het voornaameste is dat je vlucht genoeg ruimte bied aan de dieren om te kunnen "vluchten". Ik bedoel hiermee dat ze genoeg ruimte moeten hebben om een ander uit de weg te gaan. Ook moet er voldoende takken (liefst bomen), speelgelegenheid en blokken aanwezig zijn op verschillende hoogtes zodat de dieren zelf hun nest kunnen kiezen.

Have fun!


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2004-07-08 - 08:57:40

ik heb bij een kweker in vlaardingen gezien dat koppels roze kaketoe en palm kaketoe's in een grote voilere zaten de roze zaten op een hoogfte van 4 meter op eieren en haden reeds meerdere jongen daar in groot gebracht in een andre voilere had hij er ara's bij zitten


Thunderflash
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2004-07-08 - 20:00:55

Ik dank jullie alvast voor de reactie,zo te zien zou dat inderdaad kunnen lukken .Wel we gaan dat proberen!!Natuurlijk moet ik nu nog wachten tot de nieuwe voliere af is,en rustig op zoek gaan voor de toekomstige bewoners.Tot wederhoren.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 184 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede