Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > minder vernielzuchtige kromsnavels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : minder vernielzuchtige kromsnavels
Mars80
Website Member
Posts :94

Website Member
2009-10-04 - 13:36:57 send message to Mars80

Voor de samenstelling van de gemeentevolieres zijn we op zoek naar kromsnavels die de beplanting enigszins met rust laten (dus niet tot op het hout slopen).

De neophema's en prinsessen houden zich tot nog toe erg in, maar welke soorten zouden een overweging waard zijn? Zelf dachten we aan pruimkop, veelkleuren, citroenparkiet, swift, hooded, grijskop edelparkiet, aymara....


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2009-10-04 - 14:52:26 send message to Tenzi

De pruimekop sloopt bij mij al het groen in de voliere, dus is niet aan te raden.

Blijkbaar heeft de gemeente aardig wat geld, want degene die je noemt zijn nu allemaal niet de goedkoopste.


Mars80
Website Member
Posts :94

Website Member
2009-10-04 - 15:16:19 send message to Mars80

De vogels worden niet door de gemeente zelf gefinancierd. Ze stellen alleen de ruimte ter beschikking


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2009-10-04 - 15:39:16 send message to Daniel

psephotus soorten zijn erg aggresief tijdens de broedperiode dus ik zou geen veelkleuren of hooded in een gemeenschapsvoliere zetten.


Mars80
Website Member
Posts :94

Website Member
2009-10-04 - 17:07:25 send message to Mars80

Het betreft meerdere vluchten, dus geen gezelschapsvoliere


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2009-10-05 - 14:05:22 send message to gravaka

er zijn weinig kromsnavels die het groen met rust laten.
zelfs de kanarie's en tropen mogen graag het nieuwe groen wat aangroeit graag slopen.(niet groen blijvende planten struiken in de winter)

wanneer de voliere's vrij staan voor het publiek en er gewoon bij kunnen komen zal ik dus niet zulke dure vogels in de vluchten plaatsen.helamaal niet nu je zoveel hoord dat de vogels uit de voliere's worden gestolen.

plaats dan bijvb grasparkieten valkparkieten kakariki's enz enz zijn erge leuke vogels om te zien te horen en de aanschaf is ook niet duur.(afhangend van de kleur).

al moet ik zeggen dat de valkparkieten wel erge slopers zijn!


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2009-10-05 - 19:30:44 send message to P.Rooth

Gek he
Ik heb verschillende volieres waar pruimekopjes in zitten en bij de meesten groeit toch veel onkruid en planten die zichzelf gezaaid hebben zoals Teunisbloemen en ook paardebloemen .

Teunisbloemen worden nu na bloei en zaadzetting de zaaddozen eraf gegeten waardoor de volieres nu weer wat minder groen zijn .

Veel dikke verse takken geeft veel afleiding waardoor beplanting veelal met rust gelaten wordt

Paul


wilbor
Website Member
Posts :121

Website Member
2009-10-05 - 23:27:35 send message to wilbor

misschien is Catharina parkieten het overwegen waard.

m.v.g.


Mars80
Website Member
Posts :94

Website Member
2009-10-07 - 20:58:57 send message to Mars80

Van catharina's zou je het niet snel verwachten, maar die hebben er bij een eerdere poging toch een behoorlijk slagveld van gemaakt in de coniferen en zelfs hulst.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 202 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede