Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > rockmuziek Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : rockmuziek
ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2009-09-24 - 20:43:10 send message to ineznick

Hallo Allemaal,
Ik denk dat de meeste van jullie beginnen te lachen als ze dit lezen.
Maar het volgende gebeurde mij gisteren, s'middags ging ik naar mijn schuur om te klussen.
Deze schuur zit tegen mijn vogelhokken aan, in mijn schuur heb ik een stereo installatie en die had ik aan gezet. (behoorlijk hard)
Toen ik en tijdje bezig was, viel het mij op dat het nogal rustig was in de buitenvoliere's.
Maar alle vogels zaten wel rustig op stok buiten (ik praat dan over 2 koppels pyrrhura perlata en 1 koppel ara nobilis)en ik moet toegeven dat ze samen nogal te keer kunnen gaan.
Maar het was nu echt heel rustig , toen ik aan het eind van de middag de vogels ging voeren en ik de muziek uit had gezet.
Begonnen ze in een keer allemaal tegelijk te schreeuwen.
Wat is hier aan de hand ? Houden mijn vogels net als ik van rockmuziek? Je zou het haast gaan denken.
Vandaag heb ik het weer geprobeerd en er gebeurde hetzelfde, heel stil totdat ik de muziek uit gezet had.
Toen begonnen ze weer te schreeuwen.
Ra ra ra ?? Hebben jullie ook wel eens zoiets mee gemaakt ??

gr gerben


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2009-09-24 - 21:37:11 send message to lorikwekerij

hallo ik heb zelf altijd een radio aanstaan in mijn vogelhok (dan wel niet met rockmuziek)
en inderdaad worden vogels er rustig van en dat verneem ik aan de nieuw aangekochte vogels die zijn op zich wat wilder en als ik ze enkele dagen heb zitten dan zijn ze meestal wat rustiger
maar als ik de radio uitzet een week of zo dan worden de vogels wat onrustiger
en als ik andere colega kwekers meeneem in mijn vogelhok dan blijven de vogels ook rustig zitten

dus mijn gedachte is dat een radio in het vogelhok wel helpt om de vogels rustiger te krijgen

mvg willem


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-09-24 - 23:22:32 send message to Wickingh

Goh wat een idee?
Ik heb een koppel kaketoes overgenomen voornamelijk omdat ze nogal geluid maakten.
Ik hoor ze niet , maar ze hebben wel de hele dag de radio met muziek .
Zou eens wetenschappelijk onderzocht moeten worden.
Van incidenten kan men niets zeggen , en ze zitten bij ons anders dan bij de vorige eigenaar, dat zou ook de oorzaak kunnen zijn.
Maar het blijft een interessant vraagstuk.
persoonlijk teken ik voor vogels die van rockmuziek houden , het zou een drama zijn als ze van bauer en consorten zouden houden,

mvg Frank


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-09-24 - 23:33:04 send message to Ton Koek

Nu maar hopen dat de buren ook van rock houden. happy :)

Ik heb lang geleden valkparkieten gehouden, die zaten ook naast de schuur. Als ik aan het klussen was met gereedschap dat kabaal maakte, probeerden zij met z'n allen juist daar bovenuit te komen.
Ik weet niet meer wat erger was, de freesmachine of 15 valken. happy :)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-09-25 - 00:15:07 send message to Karel

Zo heb ik de neiging om tijdens het voeren of klussen nogal hard te zingen. In huis, of als andere mensen het zouden kunnen horen, doe ik dat niet want mijn zangkwaliteiten zijn, zeg maar, nogal beperkt. Meestal gaat het om het laatste liedje dat ik op de radio hoorde voor ik de achterdeur uit ga. Varierend van Forever man tot een tuintje in mijn hart, u ziet, ik ben niet kieskeurig.

Enfin, tijdens het zingen deed ik een tijdje geleden een zeer merkwaardige ontdekking. Als ik langs een nachthok liep, hoorde ik een vreemd plof-geluid. Niet zomaar willekeurig maar alleen bij die hokken waar ik net toevallig zingend langsliep.
Als ik dan -zwijgend- in de buitenvolieres ging kijken zaten de vogels gewoon op stok: niets aan de hand dus.
Opvallend was overigens wel, dat het vaker gebeurde naar mate mijn zangvolume toenam! Bovendien waren in de nachthokken afdrukken te zien van voorwerpen die op de grond waren gevallen.....spooky! Een geval van UFO's? (Unindentified Falling Objects)

Dit verschijnsel ging zo enkele weken door, totdat ik mijn nieuwsgierigheid niet langer kon bedwingen. Zodra ik op een ochtend, tijdens het zingen van Edit Piaf's onvolprezen non je ne regrette rien uit het eerste nachthok achter elkaar de mij inmiddels bekende ploffen hoorde, rukte ik -al zingend- de deur open en vond de twee gevleugelde bewoners op de grond in een wel zeer vreemde houding. Het was echter deze aparte houding die de oplossing voor het plofraadsel leverde: als vogels hun tenen in hun oren steken, vallen ze van hun stok!

Zo maak je altijd wel weer iets mee in onze interessante hobby!wink ;)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-09-25 - 01:16:23 send message to Ton Koek

quote
Zo maak je altijd wel weer iets mee in onze interessante hobby
Absoluut, inclusief een schrijvende gek. razz :p


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2009-09-25 - 08:24:46 send message to lorikwekerij

karel het lijkt me echt het beste dat het zingen aan de goede zangers overlaat en een radio in het hok zet dan ploffen de vogels ook niet zo
want vogelpootjes in de oren van de vogels lijkt mij wel wat pijnlijk voor de vogels vooral met hun nagels
hahahaha

groet willem


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-09-25 - 19:43:22 send message to chrislaevers

Ik zat bij het lezen van je verhaal op een zeer ernstig spoor.
Het effect was dus groter!

Lachen doet deugd!

Christine


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-09-25 - 22:21:37 send message to Wickingh

Ik heb in een deuk gelegen , dit is humor laugh :D

Mvg Frank


Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2009-09-25 - 23:06:02 send message to Peggy

hij is leuk wink ;)
ik had altijd de radio aanstaan in huis voor mijn honden, maar omdat de oudste nu zo goed als doof is heb ik die de laatste tijd maar uit staan.

misschien toch maar weer aan zetten, ik hoor mijn Pyrrhura's met regelmaat aardige herrie maken als ik buiten benhappy :)


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2009-09-26 - 11:19:55 send message to AlmeerseParkiet

ze zijn dan gewoon in shock wink ;)


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2009-09-26 - 12:02:51 send message to gravaka

whahahahahahaha geweldig verhaal van karel.zat echt op het puntje van m'n stoel te lezen.hahaha.

maar ik doe de radio alleen aan met het voeren.en de vogels willen er allemaal bovenuit komen.en vooral de princessen.

grtz yvonne


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2009-09-26 - 23:11:52 send message to ineznick

Geweldig verhaal Karel!
Dat dat er uit moest komen, ik zat ook al op het puntje van de stoel.

gr gerben



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 200 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede