Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > buren geklaag !! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : buren geklaag !!
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2009-09-22 - 23:44:21 send message to dun grijzeroodstaart

nu een half jaar een nieuwe kooi en nu begint mijn buurman met klagen over de vogels !!!

ik woon al een 5 jaar hier en altijd dezelfde vogels gehad , altijd vonden mijn buren het gezellig en leuk , nu een half jaar geleden heb ik een hele nieuwe voliere neergezet met trespa nachthok .
nu zei mijn buurman een maand of 3 geleden dat hij last had van een grijze die hem heel de tijd volgde en constant floot naar hem , ik een oplossing gezocht en de zeikant van mijn buitenren dicht gemaakt met een paneel zodat hij hem niet meer kan zien , echt grote onzin vond ik het want het is een tamme grijze die wat zingt en roept , maar goed ik dacht dat ik het had opgelost maar nu blijkt vandaag dat de buurman er helemaal doorheen zit en er niet meer tegen kan , volgend hem zitten de grijze de hele dag te krijssen ,,
nou ik werk in ploegen en slaap ook overdag maar krijsen ho maar , de buurman is helaas ook net met pensioen en waarschijnlijk niet helemaal lekker in zijn vel .
nu heeft hij de andere buurman ook al tegen me opgezet en nou zegt hij dat ze samen met mij willen praten voor een oplossing voordat hij verdere stappen gaat ondernemen .
nu ben ik geljk heel de buurt afgegaan en wat blijkt dat niemand er last van heeft , ze vinden het wel gezellig het fluiten bij zons op en ondergand en overdag wat zingen , maar goed het zijn grijze rodostaarten dus wat voor geluid produceren ze nou !!?
heb de gemeente ook al gebeld en die zegt dat er niet een echte wet voor is en dat het moeilijk te bewijzen valt , toch ben ik wel een beetje bang heb de vogels nu al zolang en is echt mijn hobby ...
na al die jaren dat ik ze al heb nu dit !sad :(sad :(

vrijdag wil de buurman komen praten nadat hij gezegd had ik was in staat om zijn nek om te draaien met zijn geroep , ik heb hem toen gelijk gewaarschuwd dat ik dan zijn nek zal omdraaien !!

ik wou dit hier toch even kwijt en wie weet is er iemand die raad heeft en of dat ik me niet echt druk hoef te maken ivm de wetgeving etc etc .


mvg

Tim


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2009-09-22 - 23:52:30 send message to Antonia

Het lijkt wel een rage te worden, laatste tijd hoor ik dit steeds vaker. Het is een keertje in het nieuws geweest en ineens heeft een ieder last van de papegaaien van de buren, wat een larie zeg angry


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2009-09-23 - 00:10:13 send message to dooren

Het beste is toch overleggen met je buurman.

Desnoods doe je de betreffende vogel 'smorgens later naar buiten en 's avonds eerder naar binnen.

Je kunt ook nog wat extra isolerende maatregelen aanbrengen en dit laten zien aan de buurman zodat je begrip "kweekt" dat je er alles aan hebt gedaan.

Vaak zal zo'n buurman wel gaan begrijpen dat je begrip hebt voor zijn klachten en dat je er alles aan doet om het minder te maken.

Er komt dan een kans dat de man zelf inziet dat je er alles aan hebt gedaan, dan is het wellicht wel goed.

"de nek omdraaien kan nog altijd, kost je alleen een paar jaartjes brommen"
Gert



blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-09-23 - 00:15:51 send message to blg

Ik heb al wel vaker vogels weg gedaan vanwege buren, als jij je buurman tevreden kunt stellen door die ene vogel weg te doen zou ik dat snel doen.
Zet de vogel op internet, laat je buurman zien dat je hem weg doet, laat hem dat goed merken hoeveel pijn je dat doet, beter een goede buur dan de hobby weg.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-09-23 - 07:10:09 send message to mijnkaketoes.nl

Zoals jezelf zegt komen de buren vrijdag met je praten. Dat is zowieso al netjes. Veel klagen maar gaan niet in gesprek. Dus zie het als teken dat ze het met je willen oplossen. Ik zou zeggen vraag in dat gesprek eerst eens even wat ze graag zouden zien. Wellicht kun je daar op inspelen. Zoniet, doe het aanbod dat de vogel tussen 10 en 19 uur buiten komen en verder niet.
Ik lees dat ze met zonsopgang of ondergang gaan fluiten. Heb je geen nachthok????????? Anders daar eerst eens aan denken.

Henk


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2009-09-23 - 08:03:54 send message to gravaka

omdat mijn buren rondom mij ook allemaal vogels hebben heb ik hier geen last van.gelukkig!

maar als ze al die jaren geen last hebben gehad van de vogel(s)en nu begint hij te klagen.en haald zijn maatje aan de andere kant erbij om gezellig mee te klagen.en de andere buren hebben er geen last van.en de gemeente zegt dat er geen wet voor is....

dan ging ik mooi door met mijn hobby!helemaal na de uitspraak die hij heeft gedaan.en nu in 1x een gesprek aan willen gaan?!

hij wil dat je je vogels weg doet dus uit dat gesprek komt niks goed denk ik dan.als je je vogels maar wegdoet is/zijn zij tevreden eerder niet!

sorry voor mijn miss bot overkomend bericht maar kan niet over zulke mensen!


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-09-23 - 08:35:03 send message to rajar

Breng de vogel tijdelijk naar een ander zonder je buurman op de hoogte te stellen en kijk wat je buurman doet waarschijnlijk blijft hij klagen en klaagt dus om het klagen.
Als dit zo is weet je wat een voor loser je buurman is.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-09-23 - 08:58:16 send message to wiechmann

tim
in mijn vorige woning ben ik weg gegaan door klagende buurvrouw.en niet door mijn ara's maar ook door de grijze die ik buiten had zitten.die begonnen ook bij zonsopkost te fluiten.net als de merels en wat er nog meer in de buurt zat .
als je met zo man te maken heb .hou dan je hart maar vast.
veel sterkte er mee .


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-09-23 - 10:32:42 send message to Rik

Hey Tim,

Gewoon in gesprek gaan en netjes blijven. Niet dreigen met 'nekken omdraaien'...dat kan later altijd tegen je gebruikt worden.

Misschien kun je tijdelijk een échte schreeuwlellijk van iemand lenen (aratinga of zo). Dan kan de buurman het verschil eens horen.happy :)

Als de buurman stappen wil ondernemen kost hem dat veel tijd, frustratie en een goede burenrelatie.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2009-09-23 - 10:38:39 send message to dun grijzeroodstaart

hoi alle ,

zal een beetje uitleggen van hoe en wat , de buurman is geen geliefde buurman op het plein waar wij wonen , heeft al met meerdere mensen op het plein ruzie .
nu ben ik gisteren natuurlijk naar alle andere buren gegaan en die vonden het fluiten van de grijze leuk en niet hinderlijk.

nu heeft deze buurman schijnbaar ook al eens zijn andere buren bedreigd om een van hun zoontjes met zijn kop tegen de lantaarnpaal te duwen als hij niet stopte met voor aan straat bij hun te voetballen !!

voor de duidelijkheid ik woon 2onder1kap



het huis erachter is de echte klagende buurman



maar het is begonnen denk ik omdat ik in het voorjaar een nogal luidruchtige caique heb gehad en daar is hij toen over gaan klagen , ik heb toen al gezegd ik wil deze opruimen want heb er zelf ook last van , toen vroeg de buurman of ik de zeikant van de buitenren niet dicht kon maken , dus ik mijn GOEIE wil laten zien door een paneel te bestellen van trespa en 2 dagen later op kon halen bij jani , kosten me een tank benzine en 100 euro voor het paneel .

een week later had ik de luidruchtige vogels verkocht een caique en meijer , de meijer vloog me heel de tijd achterna en was echt luidruchtig .

dus allen klaar en ik denk oke ik houd het zo bij de grijze had verwacht dat alles wel was opgelost .

maar tot gisteren zei hij tim kunnen we eerst even gaan praten voordat ik actie verder ga ondernemen ...

ik dacht wat krijgen we nu , heb inmiddels de vrouw van de andere buurman gesproken en die lijken er helemaal geen last van te hebben , dus degene die nu loopt te klagen is de buurman die weer snel aan het werk moet en dus niet met pensioen want sinsdien ergt hij zich overal aan , of ergens anders gaan wonen in een 55plus huis ofzo .



mvg

Tim


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2009-09-23 - 11:00:37 send message to Neophemagek

Hoi Tim ik hoop toch dat je er samen met de buurman uit komt.
Ik kan me best indenken dat men last ondervind van vogels die hard krijsen.
Maar wat er bij mij niet in gaat is dat je eerst jaren geen klachten krijg en nu de buurman tijd over heeft deze gaat beginnen.
laat hem een hobby zoeken.

Probeer het gesprek op te nemen zonder dat de buurman het weet.
Blijf rustig, zeker als hij weer gaat dreigen met de nek om te draaien ed.
Als het gesprek dan geen positieve uitslag heeft.
Laat je het weten aan de buurman dat alles is opgenomen, en als er iets met je vogels gebeurt je bewijzen heb van zijn uitlatingen.
Maar nogmaals probeer het zo te sturen dat het niet nodig is.
succes.

Mvg.
Frans


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-09-23 - 11:13:36 send message to Rik

quote
Laat je het weten aan de buurman dat alles is opgenomen, en als er iets met je vogels gebeurt je bewijzen heb van zijn uitlatingen.


Ik zou het wel opnemen maar het niet laten weten. Als het een procedure wordt dan is dat bestuursrechtelijk. Het bestuursrecht kent een vrije bewijswaardering. Dit betekend dat ook 'onrechtmatig' verkregen bewijs mag worden ingebracht.

Voliére ziet er trouwens goed uit. De zijkant afschermen is een goed idee. De vogels zitten wel wat kwetsbaar (voor diefstal of andere rare acties van derden).


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2009-09-23 - 11:38:15 send message to dun grijzeroodstaart

hoi ,

de zeikant is al helemaal afgeschermd , is een wat oude foto , en de buurman heeft de klimplanten ook al express niet afgeknipt dus nu begrijp ik ook waarom .

tja het is geen makkelijke man ben ik achter en ik had het opsluiten een beetje verwaterd , en dat heb ik ook gezegd en ik sluit ze s,avonds op en s,ochtend laat mijn vrouw of ik rond tien uur pas naar buiten , ik zit zelf in de ploegen en slaap ook aan de achter kant maar als de vogels zullen krijsen dan had ik het ook niet kunnen hebben want ik moet ook slapen overdag als ik uit de nacht kom .

nee krijsen doen ze echt niet en de mensen die grijze hebben weten wel wat ik bedoel , is fluiten roepen merels na doen etc etc maar ook niet de hele dag hoor zo af en toe hoor je een fluit nou nou een ekster etc etc hoor je ook hond blaf ook .

maar goed ik ga in gesprek en ik denk dat hij wilt dat ik ze overdag opsluit als ik weg ga , nou dan kan ik de buitenrennen net zo goed eraf halen en dan gebeurt niet .
ben gewoon teleurgesteld dat hij nu na al die jaren ineens gek word van mijn vogels want zo zegt hij het , hij loopt er bij de dokter voor etc etc dus verzint er alles voor .
maar goed heb de gemeente al ingelicht en mijn rechtbijstand mocht het zover komen zal ik er alles aan doen om mijn vogels te kunnen blijven houden want het is een prachtige hobby .

en over het kwetsbaar zitten valt wel mee hoor vind ik zelf , heb er al een tijdje een minicamera op staan maar enkel om de vogels zelf in de gaten tehouden en dus niet om een andere reden , maar goed je weet maar nooit .

bedankt voor jullie reactie ...

mvg

Tim



ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2009-09-23 - 11:39:52 send message to ineznick

Hallo Rik,
Ik denk dat je gelijk hebt, die man moet weer aan het werk.
Of een leuke hobby.
Misschien kun je hem voorstellen om ook een voliere te plaatsen en daar wat kanaries of zoiets in te doen , dan heeft ie wat te doen.
Succes .

gr gerben


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2009-09-23 - 11:52:55 send message to dun grijzeroodstaart

ik zal vragen of hij even naar dit forum kan gaan , kan hij wat ideeen opdoen wink ;) ..

maar goed zonder gekheid , ik denk dat die man echt wel wat moet gaan doen want die man ergt zich aan mijn vogels en omdat hij voor de rest niks meer doen zou het verstandig zijn om een leuke hobby te houden of weer lekker een paar dagen gaat werken


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2009-09-23 - 12:17:39 send message to kakatoe

Probeer het gesprek op te nemen zonder dat de buurman het weet.

Helaas is dit niet rechtsgeldig.
Heb zelf een gesprek opgenomen met mijn vorige werkgever zonder dat hij het wist maar kon de opname niet gebruiken



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede