Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hoe te beschermen??????? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hoe te beschermen???????
turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2009-09-19 - 20:02:11 send message to turbos

Heb al een vogeliere van alum.voor mijn parkieten maar wil nu een houten vogeliere bouwen voor zebravinken en dergelijke.Mijn vraag is met wat behandel ik het best het hout voor de duurzaamheid en wat is het best voor de vogels?????Mag men verf gebruiken of niet????En
hag gedacht van 3*4meter is dit groot genoeg of te groot?????Wie ideen geeft graag tips voor het bouwen van een vogeliere!!!
Alvast idereen bedankt en hopelijk veel reacties!!!!!!!
mvg
chrishappy :)wink ;)


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2009-09-20 - 07:28:58 send message to turbos

Is er niemand die tips kan even ???????????sad :(sad :(sad :(


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-09-20 - 07:38:46 send message to rajar


Omdat de vogels die je in een houten voliere doet niet knagen kan je er verf of beits opdoen.

PS

Als je al alu hebt waarom nu dan hout????


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2009-09-20 - 07:44:06 send message to turbos

Omdat ik dit wil aankleden met wat beplanting en zo wat meer natuur effect wil bekomen .Zijn er nog liefhebbers die op vogelarena een houten vogeliere gebouwd hebben voor prachtvinken.Waar kan ik ze terugvinden op vogelieres zodat ik wat ideen kan opdoen .Bedankt alvast voor de reacties!!Mvg Chriswink ;)


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2009-09-20 - 09:09:20 send message to arjandaf

je hoeft niet perse een VOLIERE te behandelen hangt er ook vanaf wat voor hout soort je neemt het geimpregneerde tuin hout is al klaar natuurlijk . de maten van je voliere ja dat hangt van je tuin af kunnen wij niet beoordelen . hou alleen rekening met een sluis en de rest is vrije keuze .

gr arjan


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-09-20 - 09:41:37 send message to rajar

Gebruik zeker geen geimpregneerd hout.

http://www.hetechtenieuws.org/bewijzen-gif.php


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2009-09-20 - 15:49:04 send message to turbos

Aan welke houtsoort had je dan gedacht???en zijn er op vogelarena die hun zebravinken houden in een houten vogeliere en die staan op vogelieres ,waar ik fotos kan bekijken,alvast bedankt voor de reacties.En mag ik alle zebravinken door elkaar houden??????Vb zwartwang met een bleekwang of niet????Waar kan ik veel informatie vinden over deze vogels??????

Mvg Chriswink ;)


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-09-20 - 16:18:31 send message to chrislaevers

Je kan mijn 'cloachardvoličres' bekijken.
Alles staat schots en scheef wegens impulsieve aanbouw. Alles is van gewoon dennehout 2x gebeitst met een natuurvriendelijke beits.
Het oudste deel is van 2005 en staat nog steeds stevig overeind. Er is ook beschrijving van beplanting.
Bij de C onder gebruikersnaam Chrislaevers

Hopelijk heb je er iets aan en vind je nog andere voorbeelden.

Christine


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2009-09-20 - 18:56:57 send message to arjandaf

ja zou het ook niet doen hoor zijn niet eens kromsnavels die knagen wat ik hier mee bedoel : heb ze voor de alluminium volieres op de markt kwamen altijd in GEIMPREGNEERD hout gehouden (kromsnavels die wel knagen ) en NOOIT een zieke vogel gehad maar vooruit ieder zijn mening

gr arjan


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2009-09-20 - 18:58:37 send message to arjandaf

ok ok ok ik heb het gelezen !! krijgen nu wel de zelfde discussie als bij asbest MOET JE OOK NIET AAN LIKKEN als je net gezaagd hebt tjonge tjonge succes met je keuzes

gr arjan


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2009-09-20 - 19:26:20 send message to P.Rooth

gebruik azobe of red cedar twee totaal verschillende houtsoorten de eerste is erg hard en duurzaam de tweede is zacht maar ook duurzaam kunnen beide onbehandeld gebruikt
Gaas op azobe met krammetjes vastslaan is een heidens karwei .
Is wel prijzig maar waarom geen groen aluminium gebruiken kost evenveel en is practisch onzichtbaar in het groen .

Paul


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2009-09-21 - 06:29:07 send message to turbos

BEdankt voor de reacities ,!!!!!!


mvg
chris


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2009-09-21 - 06:36:39 send message to turbos

Hoi Christine,

Heb bij je vogeliere gekeken en vind dit zeer mooie met al deze beplanting .Komt zeer natuurlijk over dit zou ik ook wel willen proberen.Nog een vraagje over de wevers?Zijn deze winterhard en waar kunnnen ze te verkrijgen zijn vindt het fantastische vogels.Mogen er verschillende in een vogeliere.Bedankt alvast voor de reactie.

Mvg Chrishappy :)


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-09-21 - 08:56:46 send message to chrislaevers

Chris,

Wevers zijn winterhard.
Voor deze vogels kan een voličre nooit groot genoeg zijn.

Wij hebben een weverwerkgroep opgericht in 2007.
Je kan dus al verkennende informatie vinden op www.ploceidae.eu. Deze site gaat uitsluitend over wevers. Bij de soortbeschrijvingen kan je al meer een idee krijgen van diverse soorten die courant in voličres voorkomen en waar wij ervaring en kweekervaring mee hebben opgedaan.
De site is gisteren nog geupdated.

Mocht je beslissen om wevers aan te schaffen en heb je wevers die je zou willen aankopen in de winkel of bij een partcilier : neem eerst foto's van deze vogels! Je kan ze ons toezenden en wij kunnen met vrij veel zekerheid zeggen welke vogels je hebt en of de pop een pop is en van dezelfde soort als de man.

Het is schering en inslag dat weverkoppels worden aangeboden waarbij de pop van een andere soort is of zelfs een jonge man die nog geen zomerkleed heeft. Vooral jonge Napoleonwevermannen worden heel vaak als pop verkocht bij een andere soort wever die wel op kleur is.

Als je andere vogels nog in de voličre wilt houden, dien je goed te weten welke soort wever daar bij past want sommige soorten zijn agressief, anderen weer minder.
Sommige soorten zoals koloniebroeders hebben geen beplanting nodig maar takken, andere soorten bouwen uitsluitend nesten in dichte beplanting.

Alle info is op de site te vinden.

Ivm de bouw van je voličre : maak een sluisdeur.
Die is zeer handig voor:
1° het vernieuwen van beplanting: takken, struiken...de deur staat ietsjes te lang open en de vogel is weg.
2° als je jonge vogels moet wegvangen kan je ze gemakkelijk in de sluisdeur jagen en ze daar vangen. Je hoeft dan niet telkens takken of zitstokken af te breken. Het spaart ook heel veel in stress voor alle vogels in de voličre aanwezig.

Christine


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2009-09-21 - 10:19:35 send message to gravaka

zelf heb ik voor de kromsnavels en voor de tropen een houten voliere.

deze hebben we geimpregneerd.en hebben geen zieke of dode vogels doordat ze eraan knagen.(op onmogelijke plekken die ze dan kunnen vinden)


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2009-09-21 - 19:42:29 send message to turbos

Christine,
Bedankt voor de enorme goede informatie,zal er veel uit leren en zal begin voorjaar beginnen met het bouwen van mijn houten vogeliere!!!!

Mvg Chriswink ;)




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 131 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede